(český (ne)národ)

(český (ne)národ)

 

♪♪♪


Češi se pomalu ve světě ztrácí a často nevrací se, protože i doma jsou už naše děti

vychovávány koloniálně jako cizinci. Nečeskou kulturou, nečeským jazykem,

nečeskou tradicí. Nemají proč se vracet, nic je s českým prostředím nespojuje.

Nezbylo v nás českého už nic? Posledních pár starších generací a budeme úplně

mladě světoví. Budeme tajit z jakého zaostalého nezajímavého koutku světa

pocházíme a už se budeme stydět mluvit česky. Stydět se prozrazovat vlastní

rodilý jazyk a původ. Budeme v davu bezejmenných euro/světoobčanů

odnikud. Protinárodně neboli multikulturně pomletí a odšťavnění.

 

 

 

Autor Lighter, 22.01.2024
Přečteno 163x
Tipy 11
Poslední tipující: Fialový metal, Frr, Anfádis, Žluťák, Sonador
ikonkaKomentáře (43)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Lightere, skvělá úvaha, ale věz, že to tak nedopadne, lidi se budou vždycky vracet k tradici intuitivně a v rozdílných fázích života. Ale to češství, pakliže nějaké existuje, ( a je vždy podezřelé, jestli se ho někdo pokouší definovat), v nás vězí, jako v koze. Tak zdravím a zůstávám optimistou.

24.01.2024 20:06:11 | Matahaja

Díky a máš samozřejmě pravdu, historie to ukazuje, že nějaké "češství" si uchováváme v jakémkoliv "porobení". Jen je otázka, jak moc nás dnešní nelehká situace neboli globalizační mlýnek podrtí, jestli to nebude přímo "konečné (multikulti) řešení"...Ale třeba bude zase mezi lidmi potřeba nějaké "národní obrození" jako kdysi. :-)

25.01.2024 14:46:12 | Lighter

...nejvíc toho říkáš mezi řádky...;-) tím, co nepíšeš přímo...

22.01.2024 20:29:08 | Marten

Trefa. Vynechal jsem příčiny a mluvím jen o důsledcích. :-)

23.01.2024 12:30:05 | Lighter

Daň globalizace

22.01.2024 19:47:40 | Anfádis

Ano, taky se na to tak dá dívat. :-) Ale můžeme si za ty negativa sami. Děláme, že neexistují...

23.01.2024 12:31:05 | Lighter

Jasně. Stačí. Koneckonců už stáří Římané se ptali - kam ten svět spěje. Škoda, že jsem měl ve škole místo latiny ruštinu. Mohl bych to teď říct latinsky.

;)

22.01.2024 19:22:28 | twisted.wicker

Jsem na tom s latinou stejně. :-) Historie se opakuje, také říkávali...

23.01.2024 12:33:14 | Lighter

já bych všechny ty hamburgry a kokakoly zakázala!:)

ale vážně, neviděla bych to vůbec tak černě a do té naší historie se podívala pořádněji a líp;)

22.01.2024 16:51:39 | Sonador

Něco zakázat nefunguje, lepší je tomu špatnému nepodléhat...ale snadné to není. :-) Historie to jasně ukazuje, tím že se opakuje...

23.01.2024 13:44:36 | Lighter

prosimtě, to byl vtip, s těmi zákazy;)) ale máš pravdu*

23.01.2024 16:25:56 | Sonador

Bohužel zase nastává doba, kdy si člověk na vtipy musí dát pozor...:-) aby nebyl proti- (protistátní, protisystémový, protizápadní) doplň si sama...

24.01.2024 13:43:56 | Lighter

To by jsi, Katrin, způsobila mládeži takový úbytek falešné „ energie “, že by spousta puberťáků omdlévala přímo na ulicích. :D To by byla obrovská bomba. Nastal by šílený deficit. :D

22.01.2024 17:36:17 | Václav

:D

22.01.2024 18:45:00 | Sonador

Joo a internety. Předtím se dalo vyřvávat akorát v hospodě. Teď bohužel každý názor slyší půlka světa.

22.01.2024 17:14:15 | twisted.wicker

Internet a vše kolem byl přece ještě nedávno velkou nadějí...ale člověk dokáže pokazit a zneužít cokoliv. Na to má talent.

23.01.2024 13:46:58 | Lighter

za mě jsou momentálně technologie mnohem větší problém... ale i na tohle je třeba se dívat z více úhlů a nevylít s vaničkou i dítě...

22.01.2024 17:21:13 | Sonador

Je to velký problém, souhlasím.

22.01.2024 18:50:43 | twisted.wicker

souhlasím...multikulti je mor kultury, žádné světoobčanství neexistuje... buď jsi patriot nebo odrozenec...a ztráta národní identity je konec národa...i když jak tu čtu, o některé by nebylo zas tak strašné přijít ;)

22.01.2024 16:41:23 | stormeater

Když jsem byl mladý, chtěl jsem být "světoobčan". Byl to mladicky naivní pohled. :-) A dnes zjišťujeme i ty špatné stránky...dneska se tomu říká "dopady globalizace". Lidé si doufám zase začnou vážit toho, co je jim vlastní, domácí, české, národní...nebo jak si to kdo pro sebe nazve. Kdysi se to taky zdálo nemožné a pak bylo "národní obrození", historie se opakuje. Ale multikulti je nastrčená "globalizační" ideologie a podle mě zhoubná...

23.01.2024 13:48:52 | Lighter

Storme mrkni na americkej kontinent...ten je naprosto multikulturní, ale všichni si tam "držej" to svý...Ani Amerika jim to nevzala, a to je myslím co říct!
Takže bych to s tou multikulturností neviděla tak černě. Dokud si my Češi budem umět najít něco, na co je možný bejt hrdej, tož budem!!!

22.01.2024 16:45:23 | cappuccinogirl

Amerika je na tom postavená, nic jiného nemají...my jsme v jiné situaci... nám to ubližuje. U nás je všude jen pocit méněcennosti, i zaflusaná knajpa někde v Brně prodává burger a pizzu...dokud polezeme světu do zadku, budeme akorát v prdeli

22.01.2024 16:47:57 | stormeater

musím souhlasit.. tedy, nemusím, to se tak říká, ale spěje to tam, bohužel. v sobotu jsem viděl hned kousek vedle historické Matyášovy brány něco jako parodii na naši historii ( "živý obraz" královna a její zbrojnoš? ) Bylo mi z toho smutno, ale pravda,jsem v tom konzervativní

22.01.2024 19:37:03 | Otto Mann

Jsme jen malá zemička v srdci Evropy, Storme, přesto nám snad nikdy nikdo nevezme krásu Prahy, Beskyd, Šumavy... škoda, že folklor se vytrácí, ale to není vina multikulturnosti, to je náš problém, že nedokážem pečovat o "tradice", je to škoda. O tolik je třeba hezčí naše Jízda králů od japonskýho Sumo. A Sumo zná celej svět, a kdo zná Jízdu králů??? :-) Vím, že jsem dala dost divnej příklad, ale tož zrovna tenhle mě napad...co už...

22.01.2024 17:02:32 | cappuccinogirl

Krása Šumavy je již dávno pryč. To, co dnes ze Šumavy zbylo, se snad již nedá ani nazývat Šumavou. Nechápu, jak se turisté mohou fotit u těch ohlodaných a holých pahýlů. Rve mi to srdce. Když jsem tam byl na výletě v 9. třídě, byl jsem z toho strašně smutný. To pro mne nebyla žádná příroda. Mluvím teď o okolí Kvildy. Mnohem radši jsem viděl Kašperské Hory, případně přírodu okolo Královského kámene u Nicova. A to nemluvím o zániku starých vesnic a osad po hrozných odsunech.

22.01.2024 17:40:30 | Václav

já jsem veliký milovník folklóru, proto jsem asi trochu citlivější a vnímavější vůči pronikání cizího vlivu... když jdu Prahou a vidím Kebab, Pizza, Čína, Kebab...tak bych plakal...a díky vládě zlodějů zmizí i poslední české podniky a zůstanou jen ty hnusy

22.01.2024 17:15:00 | stormeater

Proto já když chci potěšit srdíčko, dám si v Rožnově kyselicu a kynutý knedlíky s borůvkama a frgál...mám ráda asijskou kuchyni, ale rozhodně bych taky nechtěla, aby se vytratila ta česká... miluju listovat ve staročeskejch kuchařkách. Mám rád naše kroje, okrojovaná Hanačka, panenka, to je krásná vzpomínka na dětství...

22.01.2024 17:31:47 | cappuccinogirl

Je být světoobčanem špatně?

Byl Tomáš Baťa světoobčan, Juscelino Kubitschek po matce Čech a brazilský prezident, Blanka Matragi žijící kdesi v Dubaji, Kundera ve Francii, Miloš Forman , Ivan Král, Madelaine Albrightová v USA...?

vždycky se hlásili ke svému češství

22.01.2024 15:41:27 | twisted.wicker

Nestydět se za své české kořeny není nikdy špatně...když na ně nezapomněli.

23.01.2024 13:56:43 | Lighter

Nepochopil jste to a vůbec v tomto kontextu nemůžete poukazovat na osobnosti minulého století, kdy lidová kulturní tradice byla stále velmi živá. Tyto osobnosti v tom vyrůstaly a žily, byť se dovedli prosadit i ve světě.

22.01.2024 15:45:15 | Václav

Forman, Matragi, Král, Jágr nevnímám jako minulé století, ale budiž.

22.01.2024 15:47:17 | twisted.wicker

Jágr rovněž patří do minulého století. Začátky jeho slávy stále patří ještě do 90. let a v tomto období také určitá lidovost existovala, stejně tak češství. Tím nemyslím patriotismus, spíše způsob vyjadřování, dialektu atd...

22.01.2024 15:52:10 | Václav

Dobře tedy. A když se vrátím ke své původní otázce - co je špatného na tom, aby byl člověk světoobčanem? Tedy, že má svůj domov po celém světě?

22.01.2024 15:58:28 | twisted.wicker

Na tom vůbec nic špatného není. Tudíž jsme se nejspíše špatně pochopili. Nutno podotknouti, že jsem to poněkud zbytečně rozvedl já. Svoboda domova je na každém z nás.

22.01.2024 17:05:58 | Václav

Přesně tak. Cítím to úplně stejně. Stačí se podívat na filmy. Při sledování už člověk ani nemá pocit, že daný film nebo seriál je natáčen v českém prostředí. Známí herci vypadají úplně cize a kolikrát to vypadá, jako by se natáčelo někde v Německu nebo Anglii. Veškerá naše krásná lidovost už neexistuje a prostředí je na kameru zabíráno takovým způsobem, aby v něm nebylo patrné nic, co nás pojí s našimi tradicemi a kulturou. O rétorice a lidové dikci či dialektu ani nemluvím. To už nikdo neumí. Jsme zaprodaný nenárod.

22.01.2024 15:32:40 | Václav

Cítím to úplně stejně. Pro mě to není už moc moje kultura. Amerikanizovaná...stejně jako dříve sovětizovaná, germanizovaná atd. A to mám rád angličtinu, britskou kulturu, evropskou atd., ale tahle (komerční globalizovaná) "podřadná třetiřadá koloniální kvalita" mě odpuzuje...

23.01.2024 14:12:36 | Lighter

Osobně si též myslím, že nejvíce za to může generace dnešních třicátníků a čtyřicátníků, která je nejvíce ovlivněná alternativní a populární kulturou. Naopak se paradoxně setkávám s mladými lidmi, kteří se rádi vracejí ke starým věcem a současná situace je ubíjí. Mnohokrát by si tito lidé přáli vyrůstat ve starších dobách.

22.01.2024 15:43:41 | Václav

PS : Nenávist ke starému světu přivedla k moci komunismus. Lidé již u nás po druhé světové válce nechtěli nuznou práci u sedláků a veškerou bídu, která panovala po mnoha vesnicích. Byť za to budu pranýřován, komunismus v jistém slova smyslu pokrok skutečně přinesl, byť za cenu většinového ústupu lidové víry a staré spirituality vlivem obrovské industrializace. Všude to však nebylo stejné. Je zajímavé, že na Slovensku byla lidová víra stále silná ještě v 70. letech minulého století. Zejména na vesnicích a v horských lokalitách. Je všeobecně známo, že ještě tou dobou si tam lidé při práci na polích zpívali lidové písně a lidová slovesnost jako taková tam stále byla velmi živá. To už se o českém prostředí říci nedalo. Je proto nutné podotknout, že Slováci byli odjakživa daleko více duchovně a spirituálněji založení, než my. Možná je to i jeden z důvodů, proč se přiklonili k nacistické ideologii, která s veškerým tajemnem, spiritualitou a okultismem silně pracovala a operovala. V dnešní době zrovna tak probíhá silná nenávist ke všemu starému. Nastupuje období nového progresivismu v čele s Woke kulturami. Zatím nemůžeme říci, zda to přinese něco pozitivního. Tyto směry jsou relativně nové a bude trvat ještě dlouho, než o nich budeme moci mluvit s nadhledem a historickým odstupem. Faktem však zůstává, že tyto nové směry způsobují absolutní ztrátu všeho, co souvisí se starým a tradičním vnímáním světa, což u obyčejných lidí způsobuje obrovskou frustraci, zlobu, vyhoření a strach o budoucnost.

22.01.2024 16:51:48 | Václav

Václave, 'slavíme' 100 let od úmrtí Lenina. To už je dost dlouhá doba, aby se dalo hodnotit. Co dobrého světu přinesl. Jednu jedinou věc prosím.

22.01.2024 17:09:35 | twisted.wicker

Například onu práci na vesnicích. Lidé již nemuseli tolik dojíždět za prací. To je čistě historický fakt a tímto vyjádřením nikomu nestraním. Ano, samozřejmě to bylo za strašlivou cenu, že byly sedlákům zabaveny a odebrány grunty, na kterých mnohdy vyrostlo kdejaké družstvo. Pochopitelně, bylo to hrozné. Jenže málokdo z obyčejných lidí sedláky litoval... Oni také nebyli vůbec svatí. Já teď však nemluvím o Leninovi, ale o nástupu komunismu v Čechách, což jste vy nepochopil.

22.01.2024 17:16:41 | Václav

Asi jsem to nepochopil. Měl jsem jednoho kulaka v rodině. Tak se dost oplakalo, když se odváděli koně na jatka, krávy do JZD a rozorávaly meze.

Jsem na ty hodný komunisty trochu alergickej. Ale to je čistě můj problém.

Asi raději popřeju klidný večer.

22.01.2024 18:50:12 | twisted.wicker

To je tvá věc a je mi to úplně jedno. Bylo by divný, kdybys to schvaloval. Není třeba něco chápat. Tak jsem to prostě napsal. Navíc jsem nic o hodných komunistech neříkal. Zdar.

22.01.2024 19:01:59 | Václav

To, co jsem chtěl říci, je onen fakt, že v každé době přichází mládež či skupina lidí, která začne nenávidět starý způsob myšlení a chce nějaký určitý druh pokroku, který na jednu stranu přinese mnoho zlého, ale zároveň přináší i něco dobrého. Já tohle navíc dovedu velmi dobře pochopit, neboť jsem si sám ortodoxním myšlením či lehkým fanatismem prošel. Stačí?

22.01.2024 19:13:45 | Václav

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí