(výplody kreativity)

(výplody kreativity)

Anotace: 326 Jedu na zelený čaj.

Sbírka: Blbá Moudra a Černé Ironie

 

 

 

 

Proč jsou tak proinspirativní drogy? Efektivně na chvíli oživí váš přestresovaný mozek a umožní vám myslet. Dá se říct normálně. A utlačovaná tvořivost vyvrhne své. Plody?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 20.07.2016
Přečteno 1046x
Tipy 4
Poslední tipující: Klára Němcová, ewon, Lioness
ikonkaKomentáře (101)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem tu teprve dva měsíce, tak se spíš tak rozkoukávám. Ale co se mi tu hrozně líbilo, že si tu lidi nenadávají a neuráží, jak jsem zažila v jiné skupině, kde to šlo už do sprostých urážek, ať tam dotyčný dal v podstatě cokoli :-(. Tento příspěvek netipuju, protože se s ním nemůžu ztotožnit, ale když mi takzvaně "mluví z duše" tip dám, ať je to kdokoli. Tak jen na závěr přání - ať je Liter - jak tady už zaznělo plný inteligentních a tvořivých lidí s různými názory, které můžou říct :-).

22.07.2016 19:21:51 | Fany

čas od času se tu něco semele. Jde spíš o to, jestli máš tendenci to vyhledávat nebo ne. Když vidíš 70 komentářů a hned tam s něčím přispět. Jako já teď. :)

23.07.2016 12:04:03 | ewon

Píšeš mě nebo Fany? Bliklo mi totiž červeně. Ale můžu ti odpovědět za sebe. Zviditelnit se zrovna takhle jsem fakticky nechtěl. :-)

23.07.2016 12:11:01 | Lighter

myslel jsem Fany, pardon.

23.07.2016 12:22:21 | ewon

Dobře. Pro jistotu jsem ti odpověděl. :-)

24.07.2016 11:54:38 | Lighter

Díky za názor. V podstatě to vidím stejně. Já rozhodně do osobních urážek nesklouznu, to je pod mou úroveň. Ale za ostatní neručím.

23.07.2016 01:33:20 | Lighter

Já beru drogy jako dveře k tomu, k čemu se člověk normálně nedostane. Ale pokud tvořivý primárně není, nebo má hloupé nápady, tak i když se sjede jako paprika, zase z něj vypadne jen další blbost. A s tím přestresovaným mozkem bych moc neoperovala, vzhledem k tomu, že řada drog zvyšuje právě mediátory stresové reakce.

21.07.2016 07:24:06 | iluzionistka

zajímavá diskuze tady... dobrej názor ...škoda,že nemůžu dát tip komentáři ...

21.07.2016 17:36:52 | Paul Nabre

Tak nevím, právě vyjádřila, že blbec má zůstat blbcem a že jen inteligent je tvořivý a v tom je jeho nadřazenost, ale jestli se ti to zdá jako dobrý názor, tvoje věc. :-) Sakra, už to zase schytám za kritickou upřímnost. :-))

22.07.2016 12:38:07 | Lighter

schytáš to jen za svou hloupou aroganci.

22.07.2016 19:01:25 | hledač

Inteligentní argument. :-)

23.07.2016 01:24:58 | Lighter

To jsi mě docela pobavil, Lightere, jsem člověk, co docela aktivně bojuje proti nadřazování se nad ostatní a různým typům předsudků, takže co k tomu říct no. Překvapilo by mě, kdybys někdy něco pochopil.

22.07.2016 13:32:07 | iluzionistka

To děláš moc dobře, ale pozor na svoje. :-)) Já vlastně svými aforismy dělám totéž.

Komentoval jsem význam věty: "Ale pokud tvořivý primárně není, nebo má hloupé nápady, tak i když se sjede jako paprika, zase z něj vypadne jen další blbost." O de mě dost radikální výklad smyslu slov, ale nadřazený postoj "tvořivých" proti "blbcům" v tom tedy je. Možná neúmyslně, ale...

22.07.2016 14:41:33 | Lighter

Tak ještě jednou, pro ty pomalejší. Já třeba neumím malovat. BLBĚ maluju a když se sjedu, tak rozhodně ze mě nic tvořivějšího nevyleze, je to pořád ta stejná BLBÁ čmrkanice, jen v jiných barvách a jinak koncipovaná. Ale tvořivost to fakt není. A obecně se za blbce nepovažuju. Stejně tak jsem to myslela i tady. Když to někdo v sobě nemá, tak najednou nezačne tvořit skvělé básně, písničky nebo cokoli. Bude to dělat pořád stejně blbě, jen trochu jinak. Kapišto, inteligente? :)

22.07.2016 18:07:19 | iluzionistka

Jsem rád, že se držíš jako jediná tématu, to oceňuji. Na tom, jak chápeme kreativitu se sice neshodneme, ale to je v diskuzi normální mít jiný názor. Budu oponovat; tvořivost přece není o tom, že to, co vytváříš musí být skvělé dílo. Mluvíš spíše o TALENTU, ale to je něco navíc. Ale tvořiví jsou všichni, nejen talentovaní. Zpívat si můžeš pro radost, co tě napadne, a nemusíš být skvělý zpěvák. Nebo kreslit čmáranice. Děláš to, protože tě to tvoření baví. Očividným příkladem je třeba Liter. Tady to tak dělají všichni.

Ale můj aforismus nebyl vůbec o tomhle! Byla to narážka na to, jak jsou většinou lidé stresem, starostmi, povinnostmi života "nenormálně" tak přetížení, že nemají často prostor,čas ani náladu, něco normálně a třeba pro radost tvořit. Aby se z toho bludného kruhu dostali, pomůže jim uvolnit se droga. A odblokovat na čas vystresovaný mozek. Obecně cokoli, nemyslím jen tvrdé drogy. Je spousta věcí, co za drogy ani nepovažujeme. A pak se jejich přirozená tvořivost, která byla utlumená, náhle probudí a plodí. Jestli je to blbé nebo skvělé je jiná otázka. Ale to není důležité, tvoření samo přece přináší radost, ne výsledek.

Myslím, že takhle vážně to psát mě rozhodně vůbec nebaví, proto píši ironické "aforismy". A spoléhám na inteligenci a smysl pro humor čtenářů. Můj je dost černý, takže je to obvykle hodně kritická ironie. A arogance v tom opravdu není. Většinou to totiž píši o sobě, dost sebekriticky. (JSEM ZOUFALEC, CO SI LIBUJE V SEBETRÝZNĚNÍ!:-))) Vtip, samozřejmě. Příklad má ironie. Ale ne každému se tenhle můj styl musí líbit. Ale máte přece svobodu mě nečíst.

23.07.2016 02:24:46 | Lighter

Tak trochu jsem čekala, že tohle namítneš. Já vycházím z toho, jak je kreativita vnímaná v psychologickém pojetí a tam se skutečně jedná o něco, co je vlastní pouze některým jedinců, teda cosi jako talent.

Nevím, co teda konkrétně myslíš na to odblokování, nemám dost informací, abych na to mohla. adekvátně zareagovat

A ano, máš právo psát si co chceš, samozřejmě, já už s reakcemi na tebe končím.

Akorát, Lightere, ještě jedna věc. Ten smysl pro humor, co tu prokazuješ, není vůbec černý, těžko říct, jestli víš, co to znamená. A s ironií to většinou taky nemá moc co dělat. Promiň.

23.07.2016 08:01:54 | iluzionistka

Díky. Každý má jiný názor i smysl pro humor.

23.07.2016 11:36:55 | Lighter

To už trochu přeháníš, ne? O inteligenci a nadřazenosti není u Ilu ani zmínky. Seš fakt pomatenej a tu svou pomatenost si projektuješ všude. Už chápu, proč neodpovídáš na otázky, tvoje schopnost chápat jádro sdělení je dost mimo.

22.07.2016 13:05:14 | tall&curly

Jen jsem přemýšlel o postoji, který těmi slovy vyjadřuje.

22.07.2016 14:34:56 | Lighter

A napadlo tě, že mnohem víc, než o iluzionistce, vypovídá tvůj komentář o tvých předrozuměních, který si projektuješ do jejích slov?
Dle mě iluzionistka říká, že kde nic není, ani smrt nebere, tedy že drogy vždy jen zesílí to, co v člověku je/není. Zkusil jsi někdy drogy, Lightere?

22.07.2016 16:16:19 | tall&curly

Trochu jsem ji provokoval, jak to sama dělá, aby ochutnala vlastní medicínu. :-) Všichni denně bereme látky, co na nás působí, i když jim ani neříkáme drogy.

22.07.2016 16:46:29 | Lighter

iluzionistka, a provokovat? tak to jsem ji ještě nepřistihnul.

22.07.2016 19:05:32 | hledač

Já nikoho neprovokuju, jen píšu svůj názor a klidně provokuj dál, mám docela vysokou toleranci vůči nejrůznějším typům urážek a podobných věcí. Navíc, stejně jako na každém, i na mně se toho spousta najde, takže arzenálu budeš mít víc než dost. Ale fakt, že se projevuješ jako čím dál tím větší zoufalec, tím stejně neodvrátíš. Zamotáváš se do těch hloupostí den ode dne víc a obávám se, že přijde den, kdy na tebe nebude reagovat už vůbec nikdo, protože já osobně v tom fakt přestávám vidět jakýkoli smysl. Dej si chvilku pauzu, skoč si zasportovat nebo něco. A třeba pak napíšeš i něco kloudnýho.

22.07.2016 18:02:56 | iluzionistka

Díky za názor. Za provokování jsem se ti myslím už omluvil, byl to jen vtip. Viz níže.

23.07.2016 01:36:43 | Lighter

Ty jsi totálně mimo, viď? A čím víc ti to tu budeme psát, tím víc ty sám sebe utvrzuješ ve své pravdě.

22.07.2016 17:16:02 | tall&curly

To máš rozhodně pravdu. Utvrzujete se krásně navzájem. V jednotě je síla. :-))

23.07.2016 01:28:43 | Lighter

Řekl bych, že tvořiví jsou všichni lidé. Sice asi ne stejně, ale je to často potlačeno různými okolnostmi.O "plodech" jsem se už vyjádřil dost. :-)

21.07.2016 12:00:03 | Lighter

A já si zas myslím, že všichni lidé tvořiví nejsou, i když je otázka, čemu ty říkáš tvořivost. Ale to je samozřejmě názor proti názoru, takže ten tvůj ti v tomhle případě neberu. Každopádně ten zbytek, co jsi napsal, je víceméně nesmysl, ale nemá moc smysl s tebou polemizovat, protože se většinou v těch věcech moc neorientuješ a taková debata se potom obtížně vede.

21.07.2016 13:27:03 | iluzionistka

Pak Děkuji za názor, jak říkají asertivisté, když se k těm "nesmyslům" nechtějí vyjadřovat. :-))

22.07.2016 11:44:43 | Lighter

Ty máš k asertivitě na kilometry daleko, chlapče.

22.07.2016 13:32:30 | iluzionistka

Právě jsi neprošla zkouškou asertivity!! (omluva za úmyslné provokování.:-)) Moc jsi jí právě neprokázala.

22.07.2016 14:44:48 | Lighter

Budu celej večer plakat do polštáře :D

22.07.2016 18:09:24 | iluzionistka

:-)) Konečně humor.

23.07.2016 01:29:52 | Lighter

otázka pak je, jestli stres podporuje tvořivost... A v jakém smyslu.
Možná že stres způsobuje únik v podobě psaní - tak to vidím u sebe.

21.07.2016 08:15:34 | ewon

Neřekla bych, že stres sám podporuje tvořivost. Spíš post – stresový stav. Je sice pravda, že při stresový reakci jde většina glukózy do mozku a zlepšujou se kognitivní funkce, ale myslím, že i tak to to tělo v tý fázi zužitkuje jinak než na psaní. Samozřejmě to jsou jen mý dohady, nevím, třeba to tak není. A určitě budou i výjimky, který naopak v tomhle období psát budou.

Ale pravděpodobnější mi přijde to post – stresový období. kdy psaní určitě pomůže, protože to ze sebe nějakým způsobem dostaneš a jak známo lepší než pocity potlačovat, je pustit je ven, jakoukoli formou. Jo a samozřejmě je taky stres a stres. Lidi dneska mají podobně jako s depkama tendence být pořád ve stresu. A ne vždycky to je takový ten „opravdový stres.“

21.07.2016 13:24:32 | iluzionistka

wau, tak to máme vysvětlený po stránce materialistický :)

24.03.2017 21:17:19 | renales

já se dneska třeba vyhulil úplně luxusně ...

21.07.2016 01:28:03 | Paul Nabre

Doufám, že přišla i nějaká inspirace. :-)

21.07.2016 11:39:10 | Lighter

To je jeden z častých problémů. Na Literu má tipy jen ten kdo píše 'sluníčkově'

21.07.2016 01:04:41 | Lioness

"Na lžičku medu nachytáš více vos, než na sud žluči." Jak říká D.C. Morálně závadný přístup, ale platí na lidi běžně. :-)

21.07.2016 11:42:52 | Lighter

ty samozvaný strážce morálky, co je na tom závadného? raděj olížu med než žluč.

21.07.2016 12:26:51 | hledač

Pokud máš dobré úmysly, tak ano. Ale tohle heslo zbožňují všichni podvodníci. :-)) Prostě zneužívají metodu. Chytají nás na lep, jak se říká.

21.07.2016 12:33:13 | Lighter

to je velký omyl. nikdy nejde o téma, ale o zpracování.

21.07.2016 08:11:52 | hledač

Nemyslím si. Přečetla jsem zde opravdu veliké množství děl. Veliké množství. A u některých bylo tipů až přehnaně moc, na to že nebyly ani obsahem ani formou (dle mého subjektivního názoru) nijak zvlášť výjimečná. Ale oni pisatelé zde mají mnoho 'přátel' a tak mají hodně tipů. Také jsem četla díla, která se mi zdála velmi zdařilá..a kýžené tipy nikde. Ať už s tím souhlasíme nebo ne, Liter je o tom kolik sami rozdáte tipů a kolik se vám vrátí. Nechci svým názorem nikoho pobouřit, jen odpovídám.

21.07.2016 09:21:58 | Lioness

teď jsi to posunula trošku někam jinam. reagoval jsem na tvé "tipy dostává jen ten, kdo píše sluníčkově" - a to si myslím, že není pravda. vysoké tipy najdeš u vtípků, u těžké klasiky, u "zoufalých nadějí"... jde o kvalitu zpracování, ne o téma.

jistě se občas objeví dílko s více tipy, než si možná zaslouží (ale kdo to umí nestranně posoudit, že jo?), a jindy se zase objeví velmi dobré dílo s nízkým počtem tipů. ovšem nestává se, že by mizerné dílo mělo spoustu tipů, a dobré dílo žádný tip, tak to prostě není.

dobré dílo, které je málo tipované, mívá taky méně čtení. prostě se o něm málo ví. ví se o něm málo proto, že autor sem málo chodí, nebo sem chodí skrytý, a prostě není vidět. nejde tipovat něco, o čem se neví, že existuje. anebo je autor částečně samožerný - zajímá se jen o sebe, a jiná díla nečte, netipuje, nekomentuje. tím se o něm opět málo ví, popřípadě je navíc některým protivný, a jeho zdařilá dílka jsou tipově podhodnocena. lidi jsou lidi i na Literu.

autoři, kteří mají "hodně přátel", je získali tím, že se zajímají o tvorbu někoho jiného, hodnotí ji, a jsou příjemní. potom se jim u méně zdařilého dílka leccos odpustí, a nějaké tipy přistanou. Liter je totiž úplně stejný svět, jako ten venkovní. i ty dáš větší dýško servírce, která se na tebe usmívá, než nějaké zašklébence, třebaže tě obsloužily úplně stejně.

určitě nefunguje, že kolik tipů rozdáš, tolik dostaneš zpátky. aspoň ne po delší dobu. funguje to spíš takhle: přečteš si něco, a líbí se ti, dáš tip. pokud tě dotyčný nezná, a ty nejsi zrovna přihlášený, najde si tě mezi "autory", a pokud se mu od tebe něco líbí, tak tě tipne. může se to zdát jako tip za tip, ale co s tím? - netipovat nikoho, a čekat, kdo tipne mě? - JO! přesně tak jsem to dělal 10 týdnů - nedal ani tip, a čekal, co to u mě udělá. průměrná tipáž mi klesla asi o 8%, jinak vše při starém - míň tipů na nepovedém dílku, víc na (možná) povedenějším. žádné kritické rozdíly. a ani jeden z "přátel" si za celou dobu na mé netipování nepostěžoval.

prostě - Liter je standartní lidské prostředí, se všemi krásami i chybami člověka. když si vezmeš počet registrovaných, tak je mezi námi (včetně mě) minimálně 100 bláznů, 50 úchyláků, 20 pedofilů... a 25 000 literárních magorů, kteří se v prostředí Literu chovají naprosto stejně jak v životě. někteří třeba i kšeftují s tipy :-)

co se týče akcí "tip za tip", musím zde ještě důrazně upozornit na tři osoby, se kterými se opravdu "obchodovat" nedá. takže - pozor na ně:

bogen - milý a usměvavý zevnějšek klame! - ač jsem se ho několikrát pokusil zavázat dohodou, když se mu něco nelíbí, tak prostě netipne!

hanele m. - ač ji tipuji téměř vždy, a ještě i pochválím, do cukrárny pozvu - tak prostě tipa nedá!!! to už musí být svátek, nebo co...

vrbák - tady je to marný úplně. tip přijme, popovídá si, zažertuje... a nedá! můžete škemrat, vyhrožovat do vzkazů, je obchodně naprosto mimo. fakt už ho asi nebudu číst.

21.07.2016 11:47:22 | hledač

...fakt díky za pozitivní reklamu...jsem ještě horší než píšeš!!! ;-)))

26.07.2016 12:17:14 | bogen

no, a ještě sem přidáváš do komentářů :-)))

26.07.2016 14:49:04 | hledač

...já mu tu stovku komentářů na rozdíl od tebe přeji! Odepiš rychle! (je to už 99! :-))

26.07.2016 16:48:33 | bogen

nikdy!!! :-D

26.07.2016 20:52:18 | hledač

Nějak jsem sem zabloudila a tedy zírám, jak jsi to rozvinul. Sledování tipů i v časové řadě a na procentní výkyvy, to je síla (vím, provokuješ) Tak nakonec zákony marketingu jsou všelidské už od pračlověka, jen se jim dříve tak neříkalo.

24.07.2016 15:39:34 | A42

já jsem taky nějak zabloudil :-))) občas mě napadne ta pitomost, že se moc rozkecám, a vždycky je to k ničemu. prdím na to :-)

25.07.2016 15:26:32 | hledač

Já jsem to ale nemyslela špatně. A ano, lidi jsou lidi i na Literu, to je jasné :) nevadí mi že to tak je. Jen jsem to asi nějak.. Měla potřebu uveřejnit :D mám Liter ráda a lidé jsou tu různí, zrovna jako lidé venku. Zde jsou ale lidé většinou talentovaní, ač třeba blázni. To je podle mne spíše výhoda :)

21.07.2016 12:58:21 | Lioness

vždyť já ti vůbec nic špatného nepodsouvám, jen jsem se nějak rozkecal :-)

21.07.2016 15:48:51 | hledač

má politická mysl to nevydrží...
Rusové (i když to Kreml popírá) zaměstnávali profíky, kteří měli ničit politický diskuze a tak všeobecně působit (ve prospěch Ruska) na internetu...

Zajímavý, žejo.

A protože právě je nemožný sledovat a zakazovat co někdo napíše, tak šlo o to např. všechny otrávit.

To co se tu občas na literu stávalo s tzv. "trolly" lidi, co spoustu lidí naštvou. Přirozeně to pro mě byl lokální úkaz. O to víc mě fascinovalo, že někdo ty lidi může platit... Přirozeně bych čekal, že píšou spíš anglicky.
No a teď perla: je lepší troll kterej všechny naštve a rozvrátí debatu. Nebo troll kterej nebude přímočarej a bude jen řeč stáčet jiným než politickým směrem.
Do čehokoliv co je odpočinkové a zábavné...

Samozřejmě to není žádná nová Amerika... Už Koukolík před lety (a to asi někoho citoval) říkal: ubavit se k smrti...

Jo a i když si nemyslím, že by Lighter byl... Tak pokud vás někdo zaměstnává a stačí vám jedna věta na odvedení pozornosti desítek lidí...

Prostě to shrnu: Kreml by se měl učit od Lightera. :-)
A dodám: ironie. :-)

myslím, že můj komentář je opět výplod kreativity. :)

21.07.2016 17:57:34 | ewon

Zajímavá myšlenka!

21.07.2016 23:24:42 | Lioness

Malá poklona a TIP :)

21.07.2016 12:37:19 | Philogyny1

:-)

21.07.2016 15:47:32 | hledač

hledači :D

Teď jsi mi zvedl koutky hodně vysoko.

A obdivuju tvoji vytrvalost, s jakou se s Lighterem pouštíš do debat. Mně by ani nehlo.

21.07.2016 11:49:59 | vrbák

promiň, prásknout jsem tě musel :-)

21.07.2016 12:02:04 | hledač

Taky ho oceňuji. :-))

21.07.2016 12:01:23 | Lighter

sem se to hodí. Snad. :-) Nebo ironie. :-)

V souvislosti s tím, že jsi jednou psal, že delší věci psát nebudeš, protože by je stejně nikdo nečet. Můj kreativní mozek napad... no. Já se tomu musím smát... (a nemá to být analogie s tebou, spíš inspirace od, nazýval bych to: autorské podcenění).

Galilea, cca 3 roky před začátkem našeho letopočtu.
(dnes už Svatý) Petr: Kristepane, Ježíši, neměl bys ty svoje moudra co nám furt řikáš sepsat?
Ježíš: Panebože, stejně by to nikdo nečet!

20.07.2016 17:11:34 | ewon

Díky za komentář a skvělý vtip. :-) Měl bych to ještě zkrátit?Pak už mi ale zbyde jen neutrální věta holá. :-))

21.07.2016 00:56:59 | Lighter

ty seš vlastně takovej inspirátor. Neřekneš téměř nic a hned se lidi začnou hádat co a proč a tak... Je to docela sranda.

Nebo možná umění.... Já tu reaguju na něco, cos řek před bůhví jakou dobou. Ani nevím,jestli si to pamatuješ.

... a když tak nad tím přemýšlím.Jestli ten Ježíš skutečně žil - protože se říká, že historicky není doloženej. Tak proč nic nenapsal? (a už rozjíždím konspiraci... Proč to napsali až bůhví jak dlouho po jeho smrti jeho žáci? Nebo možná žáci. ... Psát snad uměl. Se mu nechtělo? Nebo to nestih? Nebo něco napsal a ztratilo se to? Nebo to někdo ztratil?)
To Mohamed pokud vím, ten nelenil a psal a psal. A Konvička tak má co číst. Teda nejenom on...

21.07.2016 08:12:22 | ewon

Já ani moc nekomentoval to dílo. K sobě jsem vztáhnul spíš ten nadpis.
S obsahem aforismu příliš nesouhlasím, ale myslím, že chápu cos chtěl říct.
Něco ve stylu, že drogy uvolňují zábrany, který člověk normálně má. A tím třeba začne tvořit.
Já tohle moc (naštěstí) nemám. :-)

No a jsem rád, že ti to přišlo vtipný.

21.07.2016 08:07:33 | ewon

Myslím, že vrcholem bude, až je hádka unaví a naučí se diskutovat o tématu. :-) Dobře, jsem naivní. Zatím to vypadá, že předhodíš kost tématu a psi se vrhnou na kost a pak na toho, co je krmí. :-))

21.07.2016 11:49:45 | Lighter

"Myslím, že vrcholem bude, až je hádka unaví a naučí se diskutovat o tématu." - to je právě to, co neumíš - diskutovat o tématu.

22.07.2016 19:12:17 | hledač

Já jsem chtěla diskutovat o romantice, bohužel tím, že aforismu nerozumím, asi nejsem hodna diskuze a vysvětlení.

21.07.2016 12:02:27 | tall&curly

To je normální nerozumět. O tom, čemu rozumí, lidé přece nediskutují. :-)

21.07.2016 12:06:37 | Lighter

škoda, no, myslela jsem, že se dozvím, zda mám požadovat diamant nebo prstýnek z trávy.

21.07.2016 12:07:37 | tall&curly

Záleží, jak to cítíš. :-)

22.07.2016 11:48:52 | Lighter

Jednoznačně diamant až ta romantika skončí z trávy se nenažeru ;-)máš tu slušnej fanklub:-D

24.07.2016 10:41:56 | xoxoxo

:-))

24.07.2016 11:40:01 | Lighter

:D dost dobrý

21.07.2016 00:51:26 | Lioness

Bohužel, uražení čtenáři moc netipují. :-))

21.07.2016 00:54:23 | Lighter

Čím by měli být čtenáři uražení? Netipují, protože nepíšeš dobře.

Až se naučíš vyjadřovat jednoduše, jasně, vtipně, ironicky... přestaneš používat nevhodná slova, která mají dávat tvým výrokům jakousi světovost (proinspirativní, přestresovaný...), až dokážeš rozpoznat moudrost od chytráctví (při kterém sám odhaluješ svou omezenost), tak bude líp. V literatuře nikdy nejde o téma, ale o zpracování.

21.07.2016 08:10:23 | hledač

Nikdo není doma prorokem, natož u současníků. Genialita se oceňuje obvykle až po smrti. Vtip!(Pro nechápavé.:-))) Ale jinak se mýlíš. Téma(obsah)je hodnotným jádrem, forma jen líbivou slupkou.

21.07.2016 11:34:16 | Lighter

zdárně odpovídáš na něco jiného, uniklo to jádro diskuze.

21.07.2016 11:53:21 | hledač

Dobře, k tématu. Až čtenáři rozeznají moudrost od chytráctví, nemusím už psát. Moje omezené ironie budou zbytečné. :-))

21.07.2016 12:03:49 | Lighter

to taky není ono. šlo o to, že si nemyslím, že se tipy dávají za určité téma, ale že víc záleží na kvalitě zpracování. obsah a forma jsou něco jiného.

21.07.2016 12:07:34 | hledač

Ale no tak hledači nebud naivní tady se tipují takové blbosti někdy že to s kvalitou textu přímo bije do očí.Proto pro mě tipování dávno nic neznamená není to žádný ukazatel talentu.Pokud u díla mám 30tipů a jen dvoum lidem jsem stála za komentář třeba i kritiku mě nakopne víc než jen tip.No a žvanění v komentářích mimo mìsu díla je už taky jen to kamarádičkování a poklepávání si na rameno;-)no nic objevného a nového napříč spektrem literu.Války budou a tady jde o slova v životě o mnohem víc Světlo prostě jen dokazuje jak je důležité se tu dohadovat o kravinách který tu liter vyplodí spousty a obsere to zas jeden :-D

24.07.2016 13:12:28 | xoxoxo

tak to jsem asi málo četl, neznám žádnou blbost, která má moc tipů, a nic trochu dobrého, které by mělo nulu. ale jsem tu teda proti tobě jen chvilku.

jsem hnusnej matematik - když si otevřu seznam nových děl, který jsem ještě nečetl, mrknu na poměr čtení/tipy. pokud je to 20/0, zásadně dílo neotvírám, zkoušel jsem to, a vím, že se mi nebude líbit. už se jím nezdržuju, v té záplavě tvorby je to zbytečné. pokud je to třeba 20/4, jdu číst. v tomhle jsou pro mě tipy velmi dobrý nástroj. počet tipů samozřejmě nerozhoduje o talentu, spíše o zručnosti, schopnosti (a ochotě) pracovat. talent je téměř k ničemu, psaní je naprosto stejné řemeslo, jako každé jiné.

osvětlovač nic nedokazuje, většinou nerozumí tématu, o kterém píše. používá zevšeobecňování, opisuje jakési lidové pravdy, používá slova, jejichž význam přesně nezná, a nechápe, že to tak je.

25.07.2016 15:50:41 | hledač

poslední co tu chci ještě říct je na mou adresu..já když se dnes dívam na tipování u textu co jsem napsala kde kdysi bylo 90tipů tak vím že si to dílo tolik nezaslouží..kdysi jsem tipovala hodně komunikovala komentovala a to se mi vracelo jak se do lesa volá atd.prostě nikdy to ze mě neudělá paní Básnířku s velkýmy B to už dnes vím utrpělo mé trapné ego ale poučila jsem se že psaní není o tipování ale o stavu uvnitř nás a kolem nás a každý to prostě neumí tak vyjádřit jako hanele.m poeta a jiní kterým ten dar byl dán.Takže já se nezvu básnířkou ale jen výpisářkou nic víc a pan Osvícený ať píše a vzbuzuje emoce jak kladný tak i negativní rozhodně zaujal natolik že dosáhl skvělého čísla sledovanosti 78:D

24.07.2016 13:25:59 | xoxoxo

básník je člověk, který se živí psaním básní (jako třeba zedník zedničením), a těch u nás asi moc není :-) jsme hobbybásníci - neživíme se tím, a tak si můžeme psát, co chceme (na rozdíl od těch, co se musí zalíbit čtenářům, jinak chcípnou hlady).

tak, a osvětlovač roste v "kde to žije" :-))) je to pravý mudrc - zatímco jeho vzorové z profilu zvládli za 80 let života 20 opravdu dobrých aforismů, on jich má ve dvaceti 330, a pravidelně plodí další :-) škoda, že si jich buď nikdo nevšímá, nebo zase jo, a to je pro něj ještě horší, neboť pak musí zoufale vysvětlovat, co a jak vlastně "ironicky" myslel, což se mu většinou nezdaří. každý, kdo napíše několik hloupostí v řadě, se zamyslí nad odezvou, a zkusí třeba něco změnit. mistr plamen však netrpí žádnou sebereflexí, a přesvědčen o svých pravdách dál neochvějně nastavuje zrcadlo všem lidským oborům :-))) už se o něm fakt nechci bavit, jdu se držet stranou :-)

25.07.2016 16:12:40 | hledač

Nemůžu souhlasit, že něčemu nerozumím, jsem přece filozof! :-)))

26.07.2016 13:48:19 | Lighter

V něčem souhlasím v něčem ne ale o tom to je nejsi osel aby si všechno odhýkal to je jasný a já to beru jsi přece hledač patří to k tvému nicku :)))

26.07.2016 13:35:14 | xoxoxo

jdu hledat něco jiného, na mě jsou ty moudra příliš silný tabák. třeba tajemství dámských úsměvů, krátkých sukní, nebo tak něco užitečného :-)

26.07.2016 14:53:39 | hledač

...čau, musím taky přispět do "kde to žije",je to moda... zvědavost lidská je neukojitelná...;-) Nakonec budete se "zapalovačem" kamarádi,ne? :-))

25.07.2016 16:23:53 | bogen

ahoj, no ještě sem přikládej! to bude u plamínka slávy :-) on nepotřebuje kamaráda, ale obdivovatele :-)

25.07.2016 16:34:07 | hledač

...ještě chvíli podiskutujeme a bude to přes 100! :-) obdivuhodné...a kdo ne?

25.07.2016 16:36:23 | bogen

ježíš, já už v tom nejedu :-))) všichni potřebujeme obdivovatele, ale je dobré to aspoň trochu skrývat. ironie :-) černý humor. a naopak.

25.07.2016 16:41:00 | hledač

...že v tom nejedou, říkají všichni závisláci...;-))

25.07.2016 17:05:55 | bogen

jsem na odvykačce :-)

26.07.2016 14:37:54 | hledač

:D tak tohle je trefný no a nakonec osvícený tu pobavil :))))) ùčel splněn i když jak vidím každý po svém alespoň tu není úplnej krásov a tipov ;)))

26.07.2016 13:33:11 | xoxoxo

Moje forma jsou holé věty, občas trochu rozvitější. Asi nic zajímavého a uměleckého. Takže jde o myšlenku k tématu, obsah. Jednoduché.

21.07.2016 12:15:11 | Lighter

pořád jsi vedle, zkus se vrátit po diskuzi zpět. neřešil jsem tvou formu a tvé holé věty. ty jsi prostě mimoň obecný.

22.07.2016 19:17:32 | hledač

Díky za názor.

25.07.2016 11:49:46 | Lighter

Nechápu

21.07.2016 00:55:42 | Lioness

Jako že to lidé vztahují na sebe. :-)

21.07.2016 00:58:15 | Lighter

..tak jsem tu asi po půl roce...a věru jsem se pěkně pobavila! :)Ti ti dali,viď? a přitom to začlo tak sluníčkově...musela jsem se několikrát vrátit na začátek diskuse, abych se ujistila, že čtu pořád stejnou :))) hihi,ta totiž začínala: "Jsem tu teprve dva měsíce, tak se spíš tak rozkoukávám. Ale co se mi tu hrozně líbilo, že si tu lidi nenadávají a neuráží, jak jsem zažila v jiné skupině,....."
se picnu! Já osobně rozumím slovu proinspirativní i přestresovaný a nic nesrozumitelného na aforismu neshledávám, nevěřím ani, že kritici ano, ale kam se to všude dostali, je mi záhadou:)

25.07.2016 21:46:15 | renales

je hezké, že víš, čemu kritici rozumí, a čemu ne :-)
diskuze tak nezačala, nesmíš číst podle pořadí, ale podle času komentáře, je to všechno nějak přeházené :-)

26.07.2016 15:02:52 | hledač

Díky. Taky jsem se tou rádobydiskuzí pobavil. :-))

26.07.2016 12:40:16 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí