Bez pokory

Bez pokory

 

Metamorfóza člověka

Žít jako vlk samotář v davu tisíců dalších vlků samotářů? Nemožné! Nejlepší způsob, jak se z vlka stane hyena.

 

Represivní zákony

Jediným důvodem k represi je násilí. Třesu se odporem při pomyšlení na zákony, které mají člověka k něčemu donutit. K poslušnosti, k morálce, k placení daní. Nedáš, budeš potrestán!  Bylo by tak těžké říkat: Nedáš, nedostaneš? Největší problém bude asi v tom, že současné státy nemají svým občanům co nabídnout.

 

Boží prozřetelnost

Příroda obdařila člověka vášní a rozumem, aby v kolektivní síle a vzájemných slastech nalezl radost života. Bůh přikázal člověku potlačit vášeň a rozum, aby o samotě nalezl útěchu ve smrti.  Proto se císař Konstantin, zakladatel římskokatolické církve, nechal pokřtít až na smrtelném loži.

 

Váha desatera

Od té doby, co se člověk naučil počítat do deseti, má neodbytné nutkání předkládat světu všelijaká vážená desatera.

 

Bez pokory

Je s podivem, jak často ještě lidé mluví o pokoře. Pokořit se před čím? Před Bohem, před světem, před lidmi, před láskou, před ideály poté, co jsme se stali jejich kořistí?!

Autor Zoroaster, 14.07.2023
Přečteno 125x
Tipy 3
Poslední tipující: Lighter, čertííík
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vlastně by se spíše než zastaralé zprofanované slovo "pokora" mělo říkat "bez namyšlenosti", neboli nebýt pyšný, což je taky jeden z hříchů, že? :-)

20.07.2023 15:10:37 | Lighter

Zajímavá úvaha...chápu tě.
Také vidím zákazy a příkazy, jako už hraniční metody. Motivovat ale dá práci:0)))...
Jednodušší, nežli rozvíjet u člověka uvažování, sebereflexi a zodpovědnost za své činy, zdraví a život , je zákaz a příkaz a to vede k tomu, že lidé v takové společnosti postupně debilní a spoléhají na to, že vše zařídí systém...systém vám vychová a vzdělá vaše děti, systém vám zachrání život v případě nemoci, systém vás finančně zajistí, systém vás nenechá umřít v domácím prostředí, systém se postará o vaše ostatky....ALE ONO JE TO TROCHU O NĚČEM JINÉM...lidé se v pohodlnosti zbavují svého vlastního života a plnohodnotného prožitku tady na zemi...NAŠTĚSTÍ NE VŠICHNI JSOU OBĚŤMI. máme na výběr a to mne uklidňuje:0)
Díky za podnět k zamyšlení se...

14.07.2023 21:08:44 | čertííík

Rádo se stalo...jinak souhlasím, jen bych doplnil, že současné metody vymývání mozků, ničení tradičních hodnot a zavádění digitálního koncentráku vedou od debilizace lidí k jejich neschopnosti se čemukoli bránit a k následné zombiefikaci za účelem depopulace planety.

15.07.2023 11:29:23 | Zoroaster

násilí vládne světu a celý koncept křesťansko-buddhistického utrpení-odpuštění-vykoupení je jen další past na slabé, možno číst i slaboduché...Ty po mě kamenem, já po tobě dvěma, to je jediný platný zákon přírody...

Pokora znamená ohnout hřbet a olízat ruku někomu, kdo sám sebe vidí jako silnějšího...Ohni se! Pokoř se! Pořádně!

14.07.2023 14:51:55 | stormeater

S tím souvisí rovněž otázka duchovní cesty. Prvotně to byla cesta poznání – v prastarých Védách předaných Indům árijskými Bráhmany. Pak si Bráhmani uvědomili, že probíhá temný věk Kalijugy – doba úpadku lidstva, v níž už toto poznání není lidem dostupné, protože pro ně ztratili vyšší smysl. Tak se rozhodli, že lidem zprostředkují osvícení cestou lásky. Jenomže potřebovali mít společný objekt lásky. Bráhmani proto lidem naordinovali Avátara – Krišnu jakožto reinkarnaci Nejvyššího Boha Bráhmy. No, a k tomu, aby milovali Krišnu, a ne jiné objekty své touhy, vedli je k pokoře před Krišnovou všemohoucností. Tak se Krišna stal středem jejich bytí a jejich duše se odpoutala od zdání reálného světa, jež se v sanskrtu nazývá „mája“. A máme tu první náboženský kult syna Všemohoucího Boha – spasitele duší prodlévajících v neskonalé lásce a pokoře – hinduismus. Pak se to už táhlo do všech náboženství až ke křesťanství (blahoslavení chudí duchem, jejichž jest království nebeské).

14.07.2023 17:13:49 | Zoroaster

Amen... máme stejné zájmy, zdá se...i když já si aktuálně dopřávám spíš pouť po úbočích vlastního nitra...

Je fascinující pozorovat, jak masa lidí, která už pradávno zapomněla na své určení i smysl bytí, znovu procitá, že?

14.07.2023 17:41:36 | stormeater

Mám obavu, že ta masa lidí sice procitá z jednoho snu, ale vzápětí upadá do snu ještě těžšího – do opojení psychotropními opiáty (více rovnosti, více demokracie, více emancipace, více právního státu atd.), z nichž probuzení znamená už pouze těžkou kocovinu a konec života. Lidi většinou nemají ani tušení, co se s nimi děje, a masově podléhají manipulaci a desinformacím veřejných sdělovacích prostředků, které si dokonce za tím účelem platí. Neuvěřitelná taškařice.

14.07.2023 18:30:34 | Zoroaster

v bouři se lámou ty nejvyšší stromy... jsem tak ráda, že jsem slaboduchá;)

14.07.2023 15:12:02 | Sonador

Neber to vše jako ultimátní tvrzení...ber to jako názor v diskusi...se Zoroastrem se krásně diskutuje, podle starých pravidel...kdy ještě názor neznamenal štít nebo meč, ale diskuse byla spíše podobna pokročilé karetní hře nebo mistrovské partii šachu ;)

14.07.2023 16:11:29 | stormeater

mi se k tomu prostě jen chtělo přihlásit:)

tenhle týden je takovej... navnímala jsem jakousi "tvrdost" i u sebe... nemám to ráda, jemnost je lepší... je to o zjemňování, stejně jako je nastavení druhé tváře o té opravdové síle a pevnosti... ono je tak snadné házet kamení, ale co až kameny dojdou?

14.07.2023 16:49:25 | Sonador

ano ..na Slunci se cosi mele...;)

14.07.2023 17:42:54 | stormeater

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí