Smysl vzájemnosti

Smysl vzájemnosti

 

Soucit, tolerance a láska k bližnímu mají být cestou k lidské vzájemnosti? Buďme k sobě upřímní! Jestli lidi v běžném životě od nejstarších dob civilizace něco spojovalo, tak to byl sex a peníze. A nic na tom nezmění ani skutečnost, že tytéž věci byly zároveň zdrojem rozkolu a násilí.

Před úsvitem současné civilizace se člověk sdružoval do tlup, aby mohl snáze ulovit zvěř a ubránit se predátorům. Zakládal kmenová společenství, aby v zemědělském hospodářství či pastevectví přestal být závislý na vrtkavém úspěchu lovců a sběračů a uchránil pozemky ve svém držení. Vytvořil obce, aby ve výrobních vztazích odborných řemesel a umění všeho druhu dosáhl vyšší produktivity práce a společného prospěchu.

Dnes je individuální námezdní silou bez sociálního zakotvení. Jak nejistý úděl! Co by mohlo být východiskem z tohoto poníženého stavu? Bezpodílové spoluvlastnictví lidí spojených v rodovém společenství a tradiční hierarchii. Nikdo nemůže popřít existenční výhodu takového sdružení sil a peněz pro každého jednotlivce, který by na něm měl účast, včetně potřebné stability, jakou tentýž princip uzákoněný v soudobém manželství postrádá.

A co může být základem nového rodu? Přirozeně sex jako jeden z mála objektivních faktorů, který nás dosud sbližuje.

Autor Zoroaster, 15.08.2023
Přečteno 84x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

sex byl nejen zdrojem rozkolu, ale i zdrojem ROZKROKU!!! A to ani nepotřeboval zapnutí do el. sítě :-)

15.08.2023 21:47:01 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí