Odkaz husitů

Odkaz husitů

 

Kult Slova

Husité spojovali osud vlastního národa s českým jazykem a své protivníky nazývali nepřáteli českého jazyka. Češi jsou totiž Slované a Slovan označuje toho, kdo uctívá Slovo. Slovem se zde ovšem nemíní slovo boží z Bible, nýbrž védský hymnus opěvující světlo poznání. Slovo, nebo také svoboda slova, je tím, co v dnešní době nejvíce trpí. Jsme na prahu doby temna, kdy totalitní moc rozhoduje o tom, co se smí a je záhodno říkat a co musí být umlčeno násilnou represí. 

 

Husitské artikuly

V husitském hnutí se hněv lidí obrátil proti katolické církvi a jejím symbolům, když zjistili, že omylem spatřovali v křesťanství vyšší formu a pokračování své védské duchovnosti. Chování kněží a mnichů, jejich nesmírné pokrytectví a úskočné nabývání moci a hmotného majetku bylo pro slovanskou duši nepřijatelné. Nejdůležitějším požadavkem ze čtyř článků husitských artikul bylo vyvlastnění katolické církve a její zbavení světské moci.

 

Husité o vlastenectví

Ze všech starostí, které skličují a vysilují smrtelné lidské pokolení, nejnaléhavější, jež si zasluhuje všechny vděčné pocty, je starost o vlast. Tu vždycky milovali právě nejušlechtilejší lidé a dovedli za předrahou záchranu vlasti v slavném zápase s radostí položit nejdražší život, statky i tělo, takže se po smrti těší u potomků slavné památce trvalého jména, kdo však naopak o vlast nedbali, spolu se životem ztratili samo jméno jako lidé bezectní, zbavení domova a odrodilci.

 

Vláda národní zkázy

V dnešní době jsme ztratili kontrolu nad vlastními zdroji hmotné existence, přicházíme nepozorovaně o naše polnosti, lesy a surovinové zdroje. Výprodej národního bohatství cizím vlastníkům a mocnostem je na pořadu dne. Postupně ztrácíme možnost nezávislého rozhodování o vlastním osudu a naše loutkové vlády dělají z českých zemí krvácející kolonii západních hegemonů. To je ovšem jen začátek procesu, na jehož konci bude naše vyhlazení, procesu, který se započal již v prvních tisíciletí našeho letopočtu.

Autor Zoroaster, 07.10.2023
Přečteno 99x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí