Bohové mě vraceli
každého rána ke tvým dveřím
Nevěřila jsem jim
ale nevyháněls mě
ani nezval dál
Chodila jsem po tvém dvorku
mezi tvými zvířaty
Jednou hodils mi kožešinu
a já se stala ženou
překvapilo tě
že umím mluvit
ale mé prádlo je málo vyšívané
a knihy popraskané od prstů
Obdivovala jsem se řeči
chytals ji v pase jako moje tělo
a lámal vejpůl
abych se oddala
Opadala jsem do jara
jako troud
nu ano
to je přesně podobné hvězdáři
nechá básnířku chodit v mrazu na dvorku
a pak že měla prádlo málo vyšívané
zapomene ji v antikvariátu citům z knih
a to se bude díky Bohům stále opakovat
dokud člověk nesplní své životní poslání
mít někoho rád*
09.07.2024 11:45:53 | J's ..
jak přišly knihy "popraskané od prstů" básničce jsem nějak přestal věřit. Přestala mluvit obecně, proto také nastoupilo "moje tělo" - něco naprosto neobecného, úplně z opačného konce stupnice...
Do té chvíle byla vynikající, takový ten pravěký vztah podřízenosti ženy k muži, živočišný systém posluh a odměn, je zachycený dobře.
09.07.2024 11:06:36 | Ezop
Děkuji za reflexi, pomáhá mi slyšet, jak co je čteno a vnímáno. Dobře rozpoznáno, kde to v básnickém procesu přestalo plynout a asociace se posunuly k jinému/dalšímu tématu, které podle mě ale rezonuje v sepětí (ten vztah k ženskému tělu - obecně, je pro mě klíčový, stejně tak spojení s řečí jako příznakem člověka).
10.07.2024 14:23:52 | Ophelia81