Ayahuasca trip

Ayahuasca trip

AYAHUASCA TRIP

„Zapomeňte na zkratky, jen Vás ochuzují o prožitky bytí.“

................................................................................................................

ÚVOD

Tak nějak to bylo. Inspirováno vlastním zážitkem...

 

STAŤ

Pomalé pohupování sítě mě naplňovalo klidem. Prales kolem mě přetékal barvami, rozverně se šklebil a chechtal na celé kolo. Oháněl se tou paletou barev jako páv a cákal je na všechny strany. Tak se úporně snažil vzbudit ve mně zdání, že se není čeho bát, až podoben rozvodněnému světu, tak jako vodopád, padal přes své okraje. A to vše jen proto, aby vzbudil dojem, že vše je, jak má být. Zdání ovšem bývá ošidné. Co se jeví jako zjevená pravda, není obvykle nic jiného nežli návnada. Na sepranou košili mi kápla červená se žlutými fleky. Rozhlédla se kolem a pak mi přeběhla po břiše k rameni, načeš rychlým pohybem někam zmizela.  Kakofonie zvuků, nesoulad, který se lehce změní v melodie vzájemně se prostupující a doplňující. Orchestr bez dirigenta.

 

Pohupoval jsem se, poslouchal tu úžasnou disharmonii a čekal…

Když přišel Curandero a lehce na mě kývl, trochu jsem znejistěl. Chápavě se usmál a podal mi pohár...

 

Barevné provazy

zeleně zasyčí

žlutavě chvějí se

slézají po tyči

očima zkoumají

lezou mi do duše

kořeny obnaží v hladové

předtuše.

 

Pradávný obličej

směje se zákazům

dává tím za pravdu

podivným obrazům

jednotu určuje

společným vesmírem

na hlavě korunu s modravým

safírem.

 

Něco mě zvedá

z mé porodní polohy

osobní příběhy

vyzvracím pod nohy

vyženu démony

za bránu od ráje

liána v mém těle poklidně

uzraje.

 

 

 

Autor čenda pekař, 22.05.2023
Přečteno 142x
Tipy 15
Poslední tipující: enigman, Marten, šerý, Lighter, Sonador, mkinka, Malá mořská víla, 8Zdenek
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jeden starý šaman mi řekl vyzkoušel jsem všelicos ale ne proto abych unikal z něčeho někam jinam ale abych poznával...

24.05.2023 14:57:29 | enigman

Jako chlapec, jsem dychtivě pročítal knihu Lovci orchidejí. Už ani nevím, od jakého autora. A vlastně mi to bylo jedno, protože já sám byl v příbězích účasten. A tak věrně, že mě bolela paže od usilovného sekání mačetou, plácal po sobě dlaní a zabíjel otravné moskyty. O tom je síla výpovědi autora, kontra "partnerský" vjem fantazie čtenáře.
Myslím, že i tobě se to v díle podařilo. Slyším Ara a vřeštění opic. Krokem mostu překračuji chitinové voje pochodujících střihačů listů Atta. Mám propocené triko a kolegou Faiou z kmene Burungu, se prosekáváme k výšině, odkud doufáme, že zahlédneme vytoužené pobřeží Atlantu.
Má představivost si obula pevnou obuv a kráčím tvým dílem. Zníš opravdu autenticky a to je pěkný pocit, když se k čtenářovi fantazie dokáže stále vracet - nemyslíš, Čeňku?
Dík, za cestu...*

22.05.2023 13:54:16 | šerý

přesně tak, zkratky nefungují, je potřeba si tu cestu hezky prošlapat celou... moc hezky jsi napsal Čendo*

22.05.2023 10:27:44 | Sonador

Kamarád co přeplval Severní kanál na ní byl opakovaně...je pravdou, že po tom co na sobě začal vědomě pracovat a pořádně trénovat ( začínal plavat stejně jako já ...myslím časově...no v životě by ty proudy nedal před pár lety chichichi) dokázal úžasné věci a teď ho chce zdolat i nazpět tuším. Škoda že takoví lidé už pak na starou partu skoro zapomenou ... Posune je to mezi elitu...nu což, ale kdybych zavolala určitě mi vezme telefon ;) to jo ;)

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prvni-cech-prekonal-severni-kanal-nejtezsi-plaveckou-vyzvu-na-svete-54299

22.05.2023 08:35:44 | Malá mořská víla

Určitě za to může Ayahuasca, to je zase koment .) kdybych si dal lajnu, piloval bych lajnu na fotbale taky rychleji .) největší "autority" jsou sportovci po tom, co si šlehnou, vidím to dnes a denně .) kde je síla lidského srdce, vůle a čistota těla i duše? Pokládám to za absurdní a bláznivé - ne-li hloupé .)

22.05.2023 08:43:13 | Constantine

To je vynikající.

22.05.2023 08:29:27 | 8Zdenek

Jen ze zvědavosti, kolik tě to stálo? .)

22.05.2023 08:27:47 | Constantine

především mi to DALO
- zkušenost a následné pochopení, že zkratky tohoto typu, nejsou vhodné pro mě
- pokoru k bytí
- mantru "uvidím to, až tomu uvěřím"
- inspiraci pro mou filosofickou poezii a především román Amnézie (2020)
- sílu k přijetí role - dg. Parkinson

22.05.2023 09:02:59 | čenda pekař

otázka zněla, kolik to stálo, to ostatní nebylo předmětem otázky, zníš už jako scientolog .)

22.05.2023 09:08:24 | Constantine

a proč Tě to zajímá ?

22.05.2023 09:13:09 | čenda pekař

moc těžká otázka? Nebo ta správná .)

22.05.2023 09:14:41 | Constantine

otázka je v pohodě - vzhledem k mým tehdejším příjmům zanedbatelná

22.05.2023 09:20:35 | čenda pekař

jj, prostě lidi, kam jste se poděli .) člověk nedostane na jednoduchou otázku jednoduchou odpověď .)

22.05.2023 09:22:52 | Constantine

máš recht - čekám na Tvou odpověď: Proč Tě ta cena zajímá

22.05.2023 09:27:35 | čenda pekař

je normální odpovídat otázkou? To jsi toho moc nepobral za ty nekřesťanský peníze .) já jen jestli mám dost .)

22.05.2023 09:29:39 | Constantine

za mom. do souk. zprávy

22.05.2023 09:39:34 | čenda pekař

Mě taky zajímá to, že se lidé za ("něco takového") to stydí. Není přece těžký napsat celkovou cifru a podělit se bez vytáček. Je vidět, že zdánlivá osvěta není pravou osvětou .) když už píšu takovej text-za nějakým záměrem, je normální uvést na pravou míru další informace, co s tím souvisí .) jak klady, tak zápory. nicméně lidé nejen tady na literu, ale celkově v životě jsou jednosměrně založeni bez selského kritického myšlení a koncept jen hloupé úvahy - je jim naprosto cizí v polárním světě .)

22.05.2023 09:45:39 | Constantine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí