Liberální destrukce organické moci a cesta do otroctví

Liberální destrukce organické moci a cesta do otroctví

Anotace: Podvedli nás a lapili do pasti návnadou liberální svobody

 

Dějiny posledních staletí se vyznačují liberálním bojem za svobodu člověka. V tomto boji jde především o svobodu jedince, o jeho emancipaci proti všem silám, které se ho snaží omezit svou mocí. Málokdo si ale dnes uvědomuje, že prvotním nepřítelem pro liberalismus se stala moc sama o sobě. Celé plejády liberálních myslitelů řešily otázku antagonismu mezi svobodou a mocí. Cílem libertariánského hnutí je demontáž jakékoliv moci.

Výsledkem je současná destrukce organické moci a vznik civilizace, v níž bezmocný jedinec, jakožto základní element, jemuž je jakákoliv moc upírána, podléhá obludné moci státu, kde moc konkrétních odpovědných jedinců je rozmělněna do anonymní moci vládních institucí podléhajících stejně obludnému právnímu řádu.

Žádná lidská společnost se však neobejde bez organizující struktury moci, proto v pozadí liberální destrukce moci jako takové se otevřel zcela neomezený prostor pro plíživou moc oligarchie, její reálné despocie postavené na vlastnictví zdrojů a peněz, despocie, která nemá svého vládnoucího představitele, která nemá žádnou odpovědnost ani ohled k ovládanému jedinci, despocie bez jakékoliv kontroly a možnosti odporu, despocie skrytá za zády politických loutek zmanipulovaných penězi a zacházejících s populací jako s bezduchým stádem.

Abychom pochopili význam i důsledek liberálních idejí svobody, je nutné se podívat, jakým způsobem se liberalismus ve jménu svobody jedince postupně vypořádal s mocí ve státě. Předliberální společnost se vyznačovala mnohovrstevným a více úrovňovým rozdělením moci orientované ke konkrétním jedincům či společenstvím. Přirozená mocenská struktura společenských vrstev, stavů a zájmových uskupení vytvářela stejně přirozený řád hájený rozmanitou hierarchií autorit. Ve zdravé organické společnosti představují tyto autority záruku spravedlnosti a úcty k pravé hodnotě člověka.

Postup liberální destrukce společenské hierarchie

Liberalismus ve své nenávisti k libovolné moci si jako první vzal na mušku moc nejvyšších vládců. V prvé řadě šlo o svržení moci feudální, zrušení monarchie jakožto režimu absolutistické vlády a totální nesvobody. Snad nelze upírat této první snaze lidsky ospravedlnitelný účel, pokud si uvědomíme, že feudální systém vlády zajišťující hegemonii trůnu a oltáře představoval ve své době první patologický stav rozdělení moci v historii lidstva. Dualismus absolutní či universální moci šlechty a katolické církve proti křesťansky pokořenému zbytku populace není nic přirozeného. Vznik první sociální nesouměřitelnosti mezi feudály a poddanými je toho přesvědčivým důkazem. Nutno však poznamenat, že tento dualismus se stal předobrazem dualismu universalistické moci buržoazního státu a jeho stejně pokořených občanů. Rovněž současná sociální nesouměřitelnost mezi buržoazními elitami a zbytkem populace je astronomická a nelze ji ničím ospravedlnit.

Ocitáme se v podobných feudálních poměrech jako za středověku, rozdíl je pouze v tom, že křesťané žili v duchovní pokoře před Bohem a existující mocí, která představovala výraz boží vůle. Podobnou pokorou však byli zavázáni i samotní vládci, jimž byla přiřknuta moc posvěcením, nikoliv jen z vůle jich samotných. Středověk nezlikvidoval docela stavovskou strukturu moci. Vedle nejvyšší a vládnoucí šlechty existovala i šlechta nižší, dále pak statkáři, cechovní mistři, měšťanské vrstvy a vposled i finančníci a obchodníci jako svobodné stavy.

V moderním buržoazním státě jde však o paušální pokoření jedince jako člověka, o degradaci jeho osobnosti z její lidské podstaty na materializovanou položku disponibilní zásoby určenou k použití ve prospěch oligarchie. Tato nová „šlechta“ se oproti minulým feudálům skrývá před zraky lidí za volným trhem a státními institucemi, v jejichž čele stojí politici, jako pomocné elity těchto oligarchů.

Další obětí liberalismu se staly ony svobodné stavy disponující mocí hned po vládnoucích šlechtických rodech. Jejich likvidace byla dílem nastolení tzv. svobodného trhu a nástupu kapitalismu, který nepřiznal nikomu jinou cestu k moci než kapitalistickou soutěž opřenou o individuální prospěch těch, kdo z této soutěže vyšli jako vítězové. Moc a bohatství patří silnějším. Pokrytectví liberalismu spočívá především v tom, že proti všem dosavadním snahám filosofů a humanitních myslitelů, jimž šlo především o člověka a jeho povznesení cestou péče o duši, se postavil primitivní zákon práva silnějšího ideologicky podložený sociálním darwinismem. Z trhu se stala džungle a z člověka bezkulturní a všem civilizovaným výdobytkům odcizený tvor bez zastání, odkázaný na boj každého s každým o místo na slunci. Jediným záchytným bodem se mu později stal sociální stát s jeho almužnami pro ty, kdo v existenčním boji zůstali pozadu.

Po výtce nutno poznamenat, že původním cílem liberalismu samozřejmě nebylo zotročení populace oligarchií, pouze zrušení moci jedinců určené jejich šlechtickým původem či příslušností k té či oné vyšší společenské vrstvě. Zpočátku šlo o buržoazní revoluci, z níž měly těžit střední měšťanské a podnikatelské stavy. Anonymní diktát oligarchie a otroctví námezdních sil byl však nutným důsledkem stavu, který přičiněním liberálů vznikl.

Jako poslední úroveň společenské moci přišla na řadu moc otcovská. Jejím zrušením se z rodiny stal trh sobeckých zájmů a boj každého s každým stejně jako v celé společnosti. Rozklad rodiny a jejích lidských a duchovních hodnot byl opět nutným důsledkem liberálního tažení proti moci jako společenskému zlu. Feminismus a zrůdné genderové ideologie pouze dokonaly započaté dílo zkázy.

Globální důsledky liberalismu v celé západní společnosti jsou zničující. Destrukcí přirozené hierarchie moci se otevřela cesta finančním a buržoazním elitám ke světovládě nad masami individualizovaných a bezmocných jedinců, cesta k nelidské tyranii peněz a kapitálu, pro niž nelze najít výstižnější název než plutokracie.

Pravda na pranýři

Aby toho nebylo málo, liberalismus ve svém běsnění za svobodu jedince odsoudil na pranýř i samotnou pravdu, onoho posledního tyrana, který brání vzniku svobodné společnosti bez autorit a moci všeho druhu, tedy i autorit duchovních či morálních. Pravda a poznání se staly zosobněním moci jako takové. Ten, kdo zná pravdu a nazve ji pravým věděním nebo závazným směrníkem pro všechny, stává se automaticky tyranem. Proto liberální svět ve své postmoderní fázi rozhodl negativně a nekompromisně o pravdě obecně platné – totiž že neexistuje jediná pravda pro všechny, neexistuje ani žádné objektivní poznání. Existují pouze pravdy subjektivní, mnohomluvné, přičemž samo vědění se omezuje na partikulární výpovědi, které si nemohou činit nárok na uznání v širším měřítku, než odpovídá omezené zájmové skupině či jednotlivci.

Ideálem světa libertariánů se stala různorodost názoru i zaměření, tolerance ke všem myšlenkovým směrům, popření svrchovanosti každé ideje, otevřenost všem kulturám a vnitřnímu přesvědčení, zkrátka otevřená společnost bez kultury, bez morální jednoty a bez všeho, co z ní dělá člověku blízký a obranyschopný celek. V takové společnosti není opravdu těžké zmocnit se všech prostředků moci pár dobře organizovanými skupinami a mafiemi, jimž rozhodně není cizí vnitřní hierarchie, stmelující morální síla a vůle k moci v organickém celku, jemuž nelze upřít klanově patriarchální charakter.

Zcela logickým důsledkem liberální destrukce moci je uchopení pojmu demokracie jako prázdné a paralyzující společenské organizace postavené na lži, klamu, pokrytectví a ideově i lidsky vyprázdněném dualismu globální moci a občanské společnosti spoutané právním státem.

Od neofeudalismu k organickým společenstvím

Západní společnost má tendenci sama sebe vidět a tvářit se jako společnost demokratická a svobodná. Nic z toho ovšem není pravda ani v nejmenším. Demokracie se projevuje nikoli vládou lidu, nýbrž svými nejčernějšími a nejošklivějšími stránkami, jakými jsou rovnostářství, podprůměrnost a intelektuální entropie. Svoboda jedince má výraz pouze v profánních sklonech člověka, v hédonismu, v konzumerismu a v potřebě uspokojováni nahodilých choutek té nejnižší kategorie. Skutečnou svobodu, existenciální svobodu, jsme již dávno ztratili.

Drtivá většina lidí žije v otrocké závislosti na trhu práce a sociálních dávkách. Do politiky a správy společenského režimu nemá jedinec šanci zasáhnout, pokud se vůbec ještě najde někdo tak odvážný a uvědomělý. Jsme svědky triumfu liberálně rovnostářské mentality nad jakoukoliv hierarchií hodnot i moci. Výsledkem je nihilismus, bezmoc a krize hodnot.

Myšlení intelektuálů postmoderní doby ovládají prázdné a nic neřešící universalistické ideje humanismu. Představa, že do všech lidí světa vstoupí mírový a tolerantní stav mysli tím, že nějaké humanistické organizace je zaktivizují, aby se chytli za ruce a provolávali hesla o nenásilí, míru a univerzálních principech žití bez ohledu na původ, rasu, náboženství či přesvědčení, nuže takovéto iniciativy jsou čímsi horším a nebezpečnějším nežli pouhou naivitou.

Liberální koncept svobody vytrhl jedince ze zakotvení v celku, naordinoval mu individualismus, zbavil ho identity a odcizil vlastnímu původu. Žádné individuum nemůže být svobodné, pokud nespojí fundament vlastní svobody s mocí společenského celku, který je schopen za svobodu jedinců nést záruky. Rozumí se pochopitelně celek, jehož je jedinec organickou součástí, nikoliv atomizovaná masa občanů liberálně demokratického státu a už vůbec ne tekutá směsice národností a ras v nadnárodní unii podobných států.

Zatímco démos západní civilizace se vaří a rozpouští v multikulturním kotli mocensky i kulturně bezprizorních jedinců, jediná vrstva společnosti, která si zachovala stavovské sebevědomí a tvoří organické a hierarchicky (patriarchálně) organizované společenství, získává postupně všechny materiální zdroje a mocenské páky k tomu, aby ovládla svět a ze zbytku populace si učinila své sluhy.

Zdá se, že z toho není východiska. Možnou cestou, a chtělo by se říci jedinou cestou, by byl návrat k přirozeným organickým společenstvím, v nichž se obnoví hierarchie moci v jejím stavovském uspořádání při existenci více mocenských vrstev a přirozených autorit. Zkrátka návrat k aristokratické úloze moci na všech úrovních lidského života. Tak chápali dobro a spravedlnost pro všechny myslitelé, filosofové a mudrci všech věků, dokud se nechopil zničujícího vlivu osvícenský liberalismus. Tuto ideologii plnou nepochopení, závisti a odporu k moci máme všichni tak zažranou v krvi, že bude opravdu těžké najít nějaký většinově přijatelný konsenzus pro společenskou obnovu. A muselo by se začít tam, kde přirozený řád moci padl jako poslední, v rodině, a to obnovením otcovské moci a povoláním muže zpět jako přirozené hlavy rodiny. Je zbytečné mlátit prázdnou slámu voláním po všeobecné bratrské spolupráci mezi lidmi sobě rovnými.

Tak uvidíme, co nastane dřív, zda se pod vlivem stále živé touhy po rovnoprávné společnosti, hledání systémů „přímé demokracie“ či libertariánské utopie nakonec dočkáme nového světového řádu pod otrokářskou vládou neofeudálních elit, nebo se homo sapiens změní v homo liberalis. Nicméně začínáme být svědky velkých geopolitických změn a soupeření velmocí, z nichž ty západní mají nakročeno ke zdrcující porážce. Do budoucna je proto možné očekávat vývoj pro ovečky liberálně demokratických režimů nepředstavitelný.

 

Autor Zoroaster, 28.04.2025
Přečteno 65x
Tipy 6
Poslední tipující: cappuccinogirl, Lighter, zase já, ARNOKULT
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Přečetla jsem, tentokrát celé...

Tolik možných, vlastně i skoro ne-možných způsobů fungování lidské společnosti se vystřídalo a vypadá to tu, jak vypadá...
Svět blázní, to je fakt...
Jenže bylo to někdy jiné?
Lidé nikdy nebyli (a zřejmě ani nikdy nebudou) spokojení s tím, co mají, v čem žijí.
Fakt je, že to tu vedem od desíti k pěti a kam se to ještě může posunout, to se mi ani nechce domýšlet.

V takové fázi něco "zachraňovat" už je to skoro Quijotovský boj... kdyby se aspoň rýsovala cesta...

ty jsi jednu z možných naznačil - ...návrat k otcovské moci a k přirozeným organickým společenstvím, v nichž se obnoví hierarchie moci v jejím stavovském uspořádání při existenci více mocenských vrstev a přirozených autorit, návrat k aristokratické úloze moci na všech úrovních lidského života...

Lidstvo tou cestou šlo dlouho. Přesto se tento způsob fungování neudržel a není se co divit. Definice toho slova "aristokratický" je příliš široká - zahrnuje původ, majetek, vzdělání, vzdělání, schopnosti...a to je rozptyl, který se vymstil. Kdybychom si vystačili se slovem schopnosti a vědomosti, pak by se dalo mnohem víc předpokládat, že vládnout budou opravdu ti nejschopnější... jak se do toho ale vplete stav a majetek, je dobrá myšlenka v háji...

28.04.2025 21:33:02 | cappuccinogirl

líbí

Nejprve projev uznání – tak gramotný komentář jsem od tebe nečekal. Máš pravdu v tom, že je těžké něco napravovat, když vše organické se nachází v troskách. Muselo by se začít od budování nových duchovních elit, které vtisknou lidem nové morální principy, novou kulturu i nové náboženství. Vše je na několik generací. Ale bez toho, čemu říkám organická společenství, se lidstvo k ničemu lepšímu nedostane. Samozřejmě, že taková tu už byla, avšak dnes je zcela jiná situace, jsou k dispozici nesrovnatelně silnější prostředky hmotného zabezpečení, komunikace, osvěty, vzdělávání atd. než ve známé minulosti. Svět se pohybuje po spirále a neustále se navrací ke svým přirozeným počátkům, ale vždy na novém základě, jinak bychom tu už nebyli. Otázkou však zůstává, zda lidem nemusí být opravdu zle, aby se společně pohnuli k zásadní změně, i když to pak budou mít mnohem těžší. Možná existuje i jiná cesta, ale na to odpovědět neumím.

28.04.2025 23:12:56 | Zoroaster

líbí

Kdyby sis odpustil tu první větu, nebyl bys to ty:-)))

Tak opět úsměv, no:-)

28.04.2025 23:18:52 | cappuccinogirl

líbí

Dobře napsáno a vystiženo.

28.04.2025 20:34:15 | Lighter

líbí

vliv libtardů ve školství na ducha národa je zhoubný, působením přes média zase devastují mysl ostatních, kteří se nezvládají bránit . Tím pádem je jasný konec, jedinou otázkou je kdy k tomu dojde

28.04.2025 18:45:47 | zase já

1líbí

Já věřím, že konec přijde brzy, libtardům už zvoní hrana...

28.04.2025 18:56:26 | Zoroaster

líbí

jen aby to nebyl konec všeho

28.04.2025 19:30:35 | zase já

líbí

Každý konec něčeho znamená začátek čehosi nového - a konec světa to rozhodně nebude. Nebojím se ani světové apokalypsy - Rusko a Čína to jistí...

28.04.2025 19:40:49 | Zoroaster

1líbí

Dokonale popsán současný stav. Jak to vše dopadne? Evidentně špatně - každá civilizace musí jednou zaniknout.

28.04.2025 16:31:37 | ARNOKULT

líbí

Doufám, že ten pád brzy narazí na dno a i mi starší se ještě dočkáme čehosi pozitivního.

28.04.2025 18:55:03 | Zoroaster

1líbí

Já měl na Inovaci republiky několik rozhovorů. Též na kanále "O čem se mlčí". Vím své i o FFUK (poměrně dost - znám i řadu bývalých /systémem odstavených/ kriminalistů). Má přezdívka je "průhledná" - zcela nedávno jsem hovořil i o Atlantidě. Asi toho moc vím - to mnohým známým "vadí". Nicméně - právě proto oceňuji zde provedenou skvělou analýzu současnosti.

28.04.2025 19:13:49 | ARNOKULT

líbí

Článek jsem napsal před více než patnácti lety a teprve nyní, jak se zdá, začíná dopadat na úrodnou půdu. Jinak o Atlantidě mám informace ze slovanských Véd - nachází se pod hladinou moře v Mexickém zálivu.

28.04.2025 19:37:19 | Zoroaster

líbí

Dovolím si částečně oponovat. Kniha je dostupná zde (Neznámá civilizace):

https://platforma.inovacerepubliky.cz/zdarma

https://www.youtube.com/watch?v=SCZU5xXUURs&t=104s
https://www.youtube.com/watch?v=de4YlYd9PYM&t=406s

28.04.2025 19:42:18 | ARNOKULT

líbí

I Platón situoval Atlantidu za Héraklovy sloupy, čili do Atlantského oceánu. Ale hypotéz o jejím umístění je mnoho a jednoznačný důkaz neexistuje u žádné z nich. Nicméně v Mexickém zálivu byly objeveny pozůstatky prehistorického města, ovšem také v Antarktidě a ve Středomoří. Pod arktickým ledem se patrně ukrývá potopená Hyperborea - současná historická věda je plná lží a předsudků a já se už patrně nedožiji toho, až archeologie začne seriózně zkoumat pozůstatky prastarých civilizací, které byly vyspělejší, než ta naše. Ukázalo by se totiž, že veškerá světová kultura má původ ve Védách a Velké bílé rase s centrem v Rusku, což se současné západní moci nehodí do krámu.

28.04.2025 19:59:55 | Zoroaster

líbí

Přečtěte si tu knihu. Tam jsem jednoznačně odvodil zásadní chybu. Egyptština neměla "l". Je to takto jednoduché. Samozřejmě, jsem si vědom toho, že mne už dnes řada lidí nenávidí. To je Osud. V sumerštině byl "atua" veleknězem. Přečtěte si to. Nejsem konspiračním teoretikem. Některé pasáže z Kritia jsem znovu přeložil - byly tam chyby. Platón např. chápal "to meson" jako těžiště. Takže mi vše geograficky naprosto "sedí". Atlantida byla v Indickém oceánu. K tomu došel ještě jen jeden atlantolog - kupodivu Čech! Jmenoval se Brychta. Vše je v knize a videích.

28.04.2025 21:04:38 | ARNOKULT

líbí

Prolétl jsem velmi povšechně Váš zdroj, abych zhruba zjistil, na jakých předpokladech stavíte. Věřím, že jde o seriózní studii. Já však mám vědomí o Atlantidě jako o pevnině (nikoliv ostrovu), která se propadla do moře vlivem celosvětového kataklyzmatu (velké potopy) před cca 13 000 lety. Čili její existence je prehistorická a nespadá do Vámi zkoumaného historického období. Možná Platónův zdroj zaměnil bájnou Atlantidu s Vámi objeveným ostrovem, přitom měl tendenci ji umísťovat do Atlantského oceánu v souladu s původní bájí. Nevím, a zase mě to příliš netrápí. Osobně si myslím, že v éře po zmíněném kataklyzmatu se lidstvo zpočátku vyhrabávalo z jeskyní, kde přežili a rozpomínali se na ztracené znalosti. Možná je v průběhu navštívili jejich božští předci z vesmíru a v lecčems jim pomohli (viz hypotézy okolo dávnověkého města Arkaim v Rusku). V každém případě si myslím, že ony opravdu vyspělé civilizace, které tu existovaly před kataklyzmatem, jsou staré stovky tisíc let a vývojově nepocházely z planety Země neboli jednalo se o dávnověkou éru bohů žijících na Zemi. Leč vědecky to dnes doložit nelze a přít bych se o to rozhodně nechtěl.

29.04.2025 00:39:00 | Zoroaster

líbí

Bohužel umím klasickou řečtinu. Omlouvám se. Učím ji i na svém YouTube: https://www.youtube.com/@arnostkult7559/videos
Sám sebe nechápu - proč se stále snažím o racionální postoj? V této době zmatené už Covidem? Bude to tím, že jsem převážnou část života strávil ve výzkumné instituci (VÚV TGM). Takže - Platón nehovoří o pevnině! V originále je "nésos" - ostrov. Samozřejmě po této mé reakci mne musíte zcela nenávidět! Já to plně pochopím. Tato doba je "mimo" běžný "selský" rozum.

29.04.2025 00:49:57 | ARNOKULT

líbí

Nenávidět? Ale naprosto ne! Naopak, vážím si vašich znalostí i filosofického vzdělání. Jsem pouze toho názoru, že současné chápání dějin, a nejen prehistorie, je naopak velké pochybení racionality, která hodnotí na základě selektivní empirie. Na světě je nesčetné množství artefaktů, které odporují současné vědě o minulosti i původu člověka. A tyto artefakty jsou ignorovány či nesmyslně zavrhovány. Navíc se i výpovědi filosofů a letopisců starověkého Řecka i Říma hodnotí jednostranně, aby to odpovídalo určitým doktrínám. Já mám rozsáhlé informace ze zdrojů, které jsou souhrnně označovány jako Slovansko-árijské Védy. Jde o široký soubor zpráv z runových desek ruské ingliistické církve, ale i ze sanskrtu (indické Védy, sumerské Avesty, knihovny palmových listů atd.), což naopak Vy můžete považovat za iracionální zdroj postavený na víře a nikoli na faktech. Jenomže ta fakta dnes nikdo nemá zájem odhalovat a prastaré texty (nikoliv helénské) za tím účelem studovat. Já jsem přesvědčen, že hledat Atlantidu na základě helénské literatury a nějakých současných geomorfologických podobností je chyba. Kataklyzma před třinácti tisíci lety tuto geomorfologii naší planety značně přetvořilo. Věřím tomu, že šlo o zřícení druhého zemského satelitu vedle Luny s názvem Fata. Odtud také fatální dopad. Představte si, že by dnešní měsíc dopadl na zemský povrch. Následnému lidstvu, pokud by se vůbec nějaké dochovalo, by toho moc ze současné civilizace ke studiu nezůstalo.

29.04.2025 12:32:16 | Zoroaster

líbí

Já polemizovat nechci. Pouze upozorňuji na to, že jsem vycházel ze všeobecně uznávaných a prověřených pramenů. Nic jiného jsem nedělal. Stejně tak u geologie dna oceánů, fenoménu kolísání hladin světových oceánů, změny klimatu (dle grónských ledovců) atp. Kniha (dostupná na IR) není "jednoduchým" čtením. Chápu, že ji většinou nikdo nedočte. Nejsem "populárním" autorem jako Hawkins či Sitchin. Ti lžou - a lidé to rádi čtou. Obecně platí (všude i na YouTube), že lež je "sexy". V té mé knize není nic vymyšleného - i když je o "konspirační" Atlantidě. Pouze předkládám řadu tzv. hodnověrných hypotéz. "Šamanem" (doufám) nejsem. Takže se pokuste to přečíst. Samozřejmě nemusíte - je to na Vás. Uvítám (naopak) argumenty, které budou relevantní a které mé hypotézy vyvrátí.

29.04.2025 12:59:05 | ARNOKULT

líbí

Já Vám Vaše hypotézy vyvracet nechci a věřím, že jsou podložené korektní analýzou. Nicméně Atlantida, jíž rozhodně nepovažuji za konspirační výmysl, podle mého názoru byla součástí amerického kontinentu a zanikla před historickou érou, tedy před 13 000 lety, a nikoliv v důsledku sopečné činnosti ale po dopadu úlomků měsíce Fata na zemi, které způsobily kolaps tektonických desek. Následkem toho bylo do atmosféry vrženo obrovské množství materiálu, který způsobil několikaletou noc a poslední dobu ledovou, a vychýlila se zemská osa. Tudíž Váš ostrov vystoupil z vod oceánu dávno po zániku Atlantidy a jeho geologický útvar se v době existence Atlantidy nacházel v jiné zeměpisné šířce. Platón mohl hovořit o Vašem ostrově, ale tím pádem nešlo o bájnou Atlantidu. Víc k tomu nemohu říci. Dokázat to vědeckými fakty nemohu. Současné vědecké teorie týkající se vzdálené minulosti naší planety beru se značnou rezervou. Všechno jsou to empiricky neověřitelné hypotézy. Navíc datace radiokarbonovou metodou je nespolehlivá a nepřesná.

29.04.2025 15:50:34 | Zoroaster

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel