Jednota

Jednota

Anotace: Pojednání o možnostech, které skýtá návštěva OD Jednota

Strohá budova Jednoty je naprosto nezbytnou součástí každé opravdové vesnice. K vesnickému koloritu patří stejně neodmyslitelně jako řev cirkulárky, chátrající JZD nebo slepice.
Jednota zůstává pro všechny stále Jednotou i navzdory tomu, že v řadě případů je v současnosti její hrdý nápis s ozubeným kolem nad vstupními dveřmi přeplácnutý cedulí ,,COOP,,.
Už před samotným vchodem do Jednoty vás upoutá na tabuli křídou psaný nápis AKCE, okořeněný nejméně třemi vykřičníky, který se vás nadále snaží zaujmout neodolatelnou nabídkou dne. A že je z čeho vybírat! Jen málokdo je schopný vyřešit dilema, jestli si koupit mraženou makrelu, vánočku, pivo nebo Ledňáčka.
Vedle vstupních dveří se můžete ještě oblažit pohledem na parte, pietně vyvěšené ve skleněné vitríně s umělecky naaranžovaným zvadlým karafiátem a kouskem asparágu.
Samotný interiér Jednoty je řešen s glancem hodným projektanta světových výstav. Nejžádanější artikly, tj. cigarety a Blesk seženete hned u pokladny. Pro náročnější zákazníky je dále v regálech přichystán sortiment ve stylu Junácké ,,krabičky poslední záchrany,,. Chleba, rohlíky, mléko, Vysočinu a Eidam ale seženete (téměř) vždycky, stejně jako láhev Griotky nebo Sklepmistra. Pokud se opravdu chcete praštit přes kapsu, potom není nic snazšího, než si v chladicím boxu vybrat z ohromující nabídky dvou vlašských salátů, Pribináčka a pátečního větrníku, na co máte zrovna chuť.
Pokud jste rychlejší než důchodci a chataři, stačíte si k Pribináčkovi ještě pobrat pět z dvaceti rohlíků a jestli budete mít opravdu štěstí, tak dva z nich budou i dnešní.
Za doprovodu předpovědi počasí na Evropě 2, z rádia schovaného za závěsem, se s plným košíkem můžete vypravit k pokladně. Cestou se ještě u regálu s drogerií můžete zamyslet jestli náhodou taky nepotřebujete aviváž, kartáček na zuby, prezervativ, drátěnku nebo žrádlo pro psa.
U pokladny vám to pak prodavačka všechno pěkně spočítá a po pronesení rituální formulky ,,Bude to všechno?,, nad vámi vynese rozsudek v podobě paragonu, nad kterým se vám protočí panenky. Pokud se vám cena s ,,vidláckou,, přirážkou 3Kč za rohlík nezamlouvá, nikdo vám nebrání zajet si na nákup do nejbližšího Lidlu ve městě.
Autor Adam84, 04.03.2012
Přečteno 745x
Tipy 3
Poslední tipující: angellka, zaba.zuzla
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mě se to líbí... ;)

25.04.2012 19:08:10 | angellka

V čem tkví myšlenka celého textu? Zní to jako recenze vzteklého vesničana. Určitě bych to ještě propracovala, pokud je "co" propracovávat. Možná jen změnit úhel pohledu, hodit to do příběhu a navodit jiný směr...

06.03.2012 16:10:19 | zaba.zuzla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí