Odhalení tří mušketýrů

Odhalení tří mušketýrů

Anotace: To byste netušili co? A přesto to tak "možná bylo"

TŘI MUŠKETÝŘI ODHALENÍ

UPOZORNĚNÍ:Tato verze není určená pro fanoušky tří mušketýrů,ale přečíst si ji můžete,nezaručujeme vám však,že z toho budete nadšení.

Nevíce,co byl Athos? Tak to tedy poslouchejte...
Athos nebyl žádný odvážný mušketýr,nýbrž jen ubohý obchodník,který měl malé pekařství v nejošuntělejší pařížské čtvrti,kam mu nikdo nechodil,protože nikomu jeho pěčivo nechutnalo.(jen tak mezi námi,není se co divit,pekl to sám..)A proto se dal k neohroženým mužům,ale neohoržený nebyl. Seznámil se tam s Porthosem. Porthos také nebyl nic víc,než jen ubohý krejčí a věci,které ušil nosil jen on. A tak se dal na gardistu. Porthos se za chvíli seznámil s Athosem a byli dobří přátelé.
Asi z apět let nabrala královská garda další odvážné muže dychtivé chránit zákon. Mezi nimi byl i mladý nerozvážný mladík jménem Aramis. Který všude rozhlašoval to,že je na dobré cetě stát se ábbem a že ho jeho farář poslal jen na zkušenou,aby se podíval,jak to chodí i v opravdovém životě a nejen v kostele. Nebyla tato povídačka však pravdivá. Aramis se vážně zajímal o kostel a náboženství,ale ve skutečnosti to byl vyučený kovář a do kostela chodil jen v neděli (a to jen vyjimečně). Někdy si přividělával,jako kostelník.
Athos s Porthosem už byli dobří přátele a tak se oba shodli,že zacvičí nováčka,nového gardistu Aramise.To však netušili,jací se z nich posléze stanou dobří přátelé.
A za další dva roky se objevil mladík jménem d´Artagnan a ten byl velmi horliv stát se mušketýrem. Byl velmi dravý do bitvy. Ve skutečnosti to však nebyla zdaleka pravda. Jeho pravým údělem bylo vyrábět kozí sýr kdesi v Gaskoňsku na farmě se svým otcem. Vymyslel si však povedenou historku o tom,že ho jeho otec,bývalý mušketýr, učil šermovat a naučil ho skvělou fintu.
Ale podle našich zdrojů ze 17. století jsme se dozvěděli,že to tak nebylo a hrdinské činy jim připisované jsou nepravdivé a odepřené jiným statečným osobám,jimž Alexandre Dumas dal podobu padouchů dychtících po bezpráví a smrti. Veskutečnosti tyto osoby bojovaly proti bezpráví a loupežným přepadením obhajovaly nemocné a slabé a tak se opět potvrdilo rčení pro dobrotu na žebrotu a proto byly jejich činy opomenuty a povaha pozměněna. S těmito výše uvedeným muži se nikdy nesetkali a neměli s nimi nic společného. A proto složme poklonu pnu Rocheforthovi,který se zasloužil hlavně tím,že měl doma sirotčinec a staral se o děti všeho druhu. Dále také kardinálu de Richelieau,který by nikdy nebyl zradil stát a stále se snažil usměrnit ludvíka XIII. proti jeho ohavným činům a bránit královně ve vlastizradě. Dále také lady de Winter,která je jako první dochovalý známý člověk a původce charity. Také kapitánu Feltonovi,který hledal zločince a nejednou se stalo,že je třeba i probodl dýkou,ale to bylo jen proti opravdovým zrůdám. A také samozřejmě dalším ochráncům lidských práv a svobod,bez kterých by zajisté nebyly položeny základy dnešní demokracie. A proto by si zasloužili naši největší poklonu tehdy i dnes. Zachránili Paříž,Francii,Evropu i Svět.

Děkuji: autor

V knize Alexandre Dumase se vyskytují opravdové postavy, ale jejich charakter je opačný. Tento francouzský spisovatel udělal buď ohromnou chybu, nebo vše změnil záměrně, pravdu se však již asi nedozvíme...
Autor Christinae, 03.10.2006
Přečteno 1062x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Jsem velká milovnice Tří mušketýrů...čtu je od 9 let pořád dokola. A jako taková říkám, že je tvůj fejeton vynikající!!!! Nechceš stvořit něco podobného i na Mušketýry po dvaceti letech???

26.01.2008 22:15:00 | emik

Jak se tu můžeme dohadovat o někom kdo už je několi kset let po msrti a tak jejich povahu znát nemůžeme dám příklad naopak českých dějin u nás se obecně traduje Jan Lucemburský-děvkař,cizinec nechal chudinku Elišku přemyslovnu umřít v úsranjní v cizí zemiá,ale co je na to pravdy???NIC a to sr to učíme v dějepisných učebnicích a přitom to bylo mírně jin ak jan lucemburk byl děvkař,ale eliška přemyslovna taky nebyla světice celkově se dějiny pletou tak jjakým právem spochybňujete literaturu o těch lidech nic nevíte a nikd yjste s nimi nemluvili

06.03.2007 20:15:00 | Malý šašek

Ano, máš pravdu. A po dlouhé době jsem si přečetl fejeton. Většina toho ostatního tady se k fejetonům ani vzdáleně nepřibližuje. Jsem příjemně překvapen.

Jenom jedna věc, Felton skutečně zavraždil Jiřího Wilierse, vévodu z Buckinghamu. O jeho motivech ale můžeme soudit, že to myslel dobře.

Já osobně si myslím, že Dumas jména obrátil schválně...

04.10.2006 07:14:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí