Nekrmte koně!

Nekrmte koně!

Anotace: (krmte, ale...)

 

Každý kůň má svého majitele.
Každý kůň je uzpůsobený k trávení trávy, potažmo sena.
Každý kůň má svou dávku doplňků.
To, že dostane kilo mrkve a kostku cukru denně, neznamená, že zvládne deset kilo mrkve a kilo cukru denně.
Jako kolemjdoucí nikdy nevím, co kůň dostal.
Jeden ohryzek ho nezabije, ale vysypat mu kýbl jablek do výběhu, je hazard. Když mu ty jednoduché cukry začnou v traktu kvasit, bude mu minimálně zle.
Kůň neumí zvracet. To má nevýhodu oproti krávě, která zvrací furt, resp. několikrát si potravu vrací do tlamy a přežvykuje.
Jsou i listy pro koně přímo jedovaté. Javor, akát, ale i některé byliny. Akát má navíc trny. Trny se můžou zapíchnout někde v traktu.

Otrava, kolika, nafouklá střeva, praskne to a konec.

Kůň opravdu není bečka s ovocným kvasem nebo popelnice na plesnivé pečivo.
Většinou jsou koně chytří a na louce se jedovatým věcem vyhýbají. Avšak jsou i koně slepě důvěřiví a sežerou vše předložené.
Je super seznámit malé děti s koňmi, aby si je nakrmili a pohladili a zjistili, že se jich nemusí bát.
Vždy je dobré vyhledat majitele a domluvit se s ním. Zavede vás k vhodným koním a dovolí vám nakrmit koně vhodnou stravou, granulemi, kouskem mrkve nebo krmné řepy. Je to bezpečné pro koně i pro děti. Není třeba vhodné lozit za koňmi do výběhu, když je neznám. Když jsou koně ve stádě, jedná se většinou o valachy a klisny, takže můžu předpokládat, že budou klidní a přátelští, ale i tu se může vyskytnout zlomyslná povaha, která útočně kouše nebo kope. Pokud je kůň ve výběhu sám, může to být hřebec nebo jedinec, co se s druhými nesnese. Personifikovat si koňské myšlenky a litovat ho, že je sám nebo hladový, není na místě.

Ne, vánoční cukroví a jiné pečivo nejsou pro koně vhodné. To, že dává majitel koni suchý chleba, neznamená, že ho krmí jen chlebem. Používá to jako pamlsek, třeba když koně utečou a je nutné je na něco nalákat.

Hezké Vánoce

 

 

Autor Narragan, 22.12.2023
Přečteno 81x
Tipy 2
Poslední tipující: Sonador
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

i Tobě hezké Vánoce... a koním chápající, uvědomělé lidi...

22.12.2023 12:24:06 | Sonador

:)

22.12.2023 13:34:51 | Narragan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí