Kterak pojmenování Vojkovic vzniklo

Kterak pojmenování Vojkovic vzniklo

Anotace: Někdy nemusí být historie šedivá...

Před spoustou let,to ještě lidi nosili jen bederní roušky,přišla parta pralidí do údolí v jejímž středu tekla říčka,všude vůkol jen samé stromy,několik pasek a spousta zvěře.
Náčelník tlupy zařval"Kurňa je to tady pěkný,voda dřevo zvířata,kolem kopce tady bude fajn,vocaď se už ani nehnu,stejně mě už bolej nohy od toho věčnýho chození sem a tam."
A u toho už zvostalo,postavili si chatrče káceli lesy,děti každou chvíli dostali na zadnici pro lumpárny a čas šel dál.Postupem času zjistili potomci že zde roste spousta léčivých bylin a začali je sbírat sušit a vyměňovat za hlínu ze který pak vyráběli hrnky,džbány a jiný věci a tohle je asi prapůvod to Jakubovské porcelánky.A tak to šlo dál až do doby kdy se přistěhoval nějakej Vojan z Kovic,potomek to Kovického rodu kovářů.Žilo se mu dobře,ve svojí malé kovárně vyráběl nářadí pro zemědělce,dělal podkovy a jiný užitečný věci pro všechny,dokonce vyrobil i první hromosvodník na chytání blesků.
A pak se stala ta divná věc,Jednou takhle k večeru se nad kopci mihlo cosi velikého a pak hromová rána,lidi se začali modlit a zamkli se ve svých domovech.Jen Vojan se svým synem se vypravili do lesa ze kterého se kouřilo.Když došli na místo koukali jako z jara.Průsek v lese,veliký kráter a uprostřed toho všeho pobíhali nějací zelení mužíčkové okolo veliký mísy na dvouch nohách.Vojan nebojácně vykročil k mužíčkům,nebyli větší než dítě a měli takoví vykulený oči,asi z tý obrovský rány co byla slyšet široko daleko."Copak tady děláte a co jste zač?"zahromoval.Jeden mužíček cosi udělal na hrudi a divným hláskem povídá."Zdař Vojane,jdeš v pravou chvíli,čéče při vyhejbání se měsíci jsme nějak zapomněli na Zemi a žuchli sem,no a ulomila se nám jedna noha od talíře a teď nemůžeme odlítnout"
Vojan mrknul na tu mísu a teď to vidí taky,jedna noha je fuč."To nic to se opraví". a už si to maže do vesnice.V kovárně popadl kladiva a kleště,za chalupou vyvrátil ze země hromosvodník(pravděpodobný důvod proč byl Prokop Diviš prohlášen za prvního čecha který bleskosvod stvořil a ne náš Vojan)a se vším tím pádí do lesa.Mužíčci zatím talíř nadzvedli a Vojan se dal do díla.
Teda povím vám nic moc.no ono co by taky chtěli v tej době za zázrak ale talíř dostal třetí nohu."Tak tedy Vojane jsi pašák"povídá ten hlavní mužíček"a abys věděl my jsme Ufouni na inspekční cestě vesmírem a za to že jsi nám pomohl ti moc děkujem.
Vyprovodili Vojana až do vsi a sborem vyřvávali"Ať žije Vojánkovic"a jak tak řvali tak to vypadalo jako ať žije Vojkovic a tak když odlítli sešla se obecní sešlost a na počest Vojana z Kovic(zaniklá podhorská obec)pojmenovali svojí vesnici Vojkovice.
Takže ať vám kdokoliv povídá cokoliv,v tajných análech obce je tato pravda vypsána.A že nejsou tyto záznamy k nalezení? No bodejď jo,jsou přeci tajné :)
Autor mobo, 23.05.2008
Přečteno 353x
Tipy 3
Poslední tipující: Eiffel, Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Změnil jsem si u této obce původní genealogii...hihi.

28.05.2008 17:52:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí