Letem světem historií

Letem světem historií

Anotace: Jak tu naší historii vidím já...

„No, voni ho někdy v tom… sedmnáctým století tohleto…ukřižovali.“ Takhle reagoval jeden z mých spolužáků na dotaz učitele, kdo to byl Jan Hus. To mě donutilo zamyslet se nad historií. Pojďme se našimi dějinami poklusem projít.

Kromě již zmíněného Mistra Jana Husa se tu vyskytoval i jakýsi Fridrich Falcký, známý spíše pod přezdívkou zimní král. To byl ten, co rád lyžoval. Dalším příkladem je tzv. lenní soustava, která u nás fungovala nějakých pět až šest set let. Dnes bychom se možná dozvěděli, že to byl systém odpadního potrubí.
Je již ohraným vtipem, že kníže Pribina – poté, co založil křesťanský kostel v Nitře – založil i národní společnost vyrábějící pramen zdraví z Posázaví.
Dovolím si malou odbočku, abych vás upozornila na chudáčky Eskymáky, kteří jsou – zdá se - původními obyvateli Mexika a živí se pěstováním borovice.
A zatímco my jsme chrabře zvítězili v bitvě na Bílé hoře, Johanka z Arku malovala své renesanční obrazy a Jan Žižka vynalézal knihtisk.
Už jenom čekám, kdy uvidím Galilea, jak na palubě Santa Mariny připlouvá ke břehům Ameriky.
Pozor! Shakespeare nebyl němec!
A tak tedy milý čtenáři věz, že stoletá válka trvala jenom čtyři roky a sametová revoluce byla vlastně pouhá módní vlna.
Autor Mirime, 08.12.2009
Přečteno 421x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí