Sto plus jeden důvod, proč zrušit přírodu a zůstat radši doma

Sto plus jeden důvod, proč zrušit přírodu a zůstat radši doma

Anotace: Jo, já vím! Už bych se fakt měla šrotit, taky že tady mám v okruhu deseti metrů rozloženy všechny smlouvy a usnesení, ale jak vidíte, zase straším tady

Nesnáším přírodu.
Nelze to brát doslova. Samozřejmě, že mé estetikou a elementárním vkusem nedotčené oko se zalíbením spočine na kýčovité pohlednici se scenerií vrcholků hor a potůčky tak realistickými, až se vám při pohledu na ně začne močový měchýř domáhat svého názoru, zatímco fotografie dokumentující okolí Dukly ve mě neprobouzí žádné spící emoce, nicméně - pořád zůstává jen u té pohlednice. Do skutečných, hmatatelných hor mě člověk dostane jen v hypnóze a nebo za předpokladu, že na vrchu stojí hospůdka, kde mají zelňačku. A ne ledajakou. Ovšem že bych si s jazykem zaplétajícím se mezi podklesávající kolena hrála na kdejakého Edmunda Hillaryho... to ne. Jako v tom vtipu:
"Popaď, Ander, jak je dolu krásne..."
"Tak na akoho svatoho sme sa trepali hore, keď je dolu krásne!"

Jelikož jsem dítě povité v bezpochyby nejkrásnějším regionu na světě, nesou mé plíce známky devatenácti let bytí na Ostravsku. Octnout se na pitevním stole, milý zlatý koroner by si z bordelu vyškrábaného z mých plicních nebytových prostor mohl uplácat třeba model Ostravské radnice. Jako v tom vtipu:
Ptá se bílý sněhulák černého: "Ty jsi z Afriky, že jsi celý černý?" A černý sněhulák: "Ne, z Ostravy!"
Proto jsem-li násilně vytržena ze svého běžného smogového prostředí, můj organismus začíná protestovat. Vzpomínám, jak jsme se v prváku na lyžáku hromadně dusili z přehršle čistého vzduchu. Představte si, že byl fakt takový, jak popisují učebnice chemie - bez barvy a bez zápachu. Sci-fi! Víte, běžný smrtelník nedá na čistý vzduch dopustit, já však trvám na tom, že čistý vzuch je záludný. Tady v okolí Ostravy člověk jasně a přehledně vidí, co dýchá, a když jsou dobré limity, může si na to i šáhnout. No neberte to.
Není divu, že člověk, který vyrůstal na sídlišti, kde si hrál na schovku mezi auty na parkovišti, po pískem na pískovišti mohl vykopat i uhlí, kopal-li dostatečně hluboko, z okna desátého patra měl harmonický výhled na Novou huť a zelenou trávu poznal až na výletě do Beskyd v první třídě, se může při ocitnutí mezi kvetoucími stromy, v obklopení motýlků libovolných velikostí a barev a mezi roubenými chaloupkami se stády krav, cítit trochu nesvůj.
Za největší neřest přírody považuju hojný výskyt hmyzu s desítkami končetin, stovkami očí, bzučícími křídly, žihadly, sosáky, bodáky a jinými vraženými zbraněmi. Raději bych skočila z letadla s jedním z Kalouskových padáků a spoléhala na to, že mě dole někdo chytí, než abych prošla kolem bzučícího keře nebo vstoupila v létě do cukrárny. Jestli mám z něčeho fobii a musím odečíst praktickou maturitu, pak je to hmyz čeledi včelovitých a sršňovitých. A vůbec nejde jen o žihadla! Ačkoli pobodaná jsem byla už mockrát, největší hrůzu mi nahání děsuplné bzučení, tvrdá malá tělíčka a lechtjící nožicky. Jenom stručný popis těchto přemnožených monster mi nahání husí kůži mnohem víc, než zde přítomná skripta do práva. Když je v dopravním prostředku, v němž převážím svou tělesnou schránku z bodu A do bodu B, přítomna jedna z výše jmenovaných, jsem ochotna vystoupit ihned, jakmile hmyz překročí pomyslnou zónu stanovenou na dva metry.

Když si uvědomím, že zmiňované období právě startuje svou letošní kariéru, jímá mě hrůza...
Autor Grafomanická MIA, 21.04.2011
Přečteno 708x
Tipy 23
Poslední tipující: Black Swan, Santara, Lili Holiday, Alasea, Kristine Clary-Aldringen, enigman, Juan Francesco de Faro, Alex Foster, Marco, Bernadette, ...
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ne nadarmo se říká že hmyz je vládcem této planety...

23.04.2011 00:00:00 | enigman

A jak jsi na tom třeba s pavouky? Necháš si je taky s radostí lézt po ruce jako já? :o)

21.04.2011 22:03:00 | Juan Francesco de Faro

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí