Proč ženy (ne)ovládnou svět

Proč ženy (ne)ovládnou svět

Mužům zvoní hrana. Ženy se derou do popředí, vyprošťují se ze svého tradičního místa v dominantní mužské společnosti, jsou asertivní, krásné a především – skvěle připravené. Tak připravené, že kdyby se dnes točil remake seriálu MacGyver, jmenoval by se „MacGyverová“.


Hlavní zbraní by v tomto případě byla ženina kabelka. Znáte to? Jdete s přítelkyní na procházku parkem a najednou spatříte krásný hříbek. Ovšem nejste to vy, kdo zvolá „Ten je.“ – jen s úžasem přihlížíte, jak se z kabelky vynořuje nožík, ubrousek a za chvilku v ní opět mizejí, ovšem tentokráte obohacené o onen hříbek. A ta zatracená kabelka vypadá pořád stejně, i když jste si do ní už předtím dovolili „odložit“ svoje doklady, mobil i klíče od auta, abyste to nemuseli tahat po kapsách. Vždyť vám to přítelkyně sama nabídla – není bezpečné nechávat všechny ty věci v autě. Ovšem pod rouškou prostého selského rozumu a laskavosti se skrývá brilantní plán. Najednou jste bezbranní. Všechny vaše důležité věci třímá žena pod paží spolu s tunou dalších potencionálně velice nebezpečných nástrojů, jako třeba víceúčelového nožíku, odlakovače na nehty, propisky, hřebenu, knihy nebo žehličky na vlasy. Už jen tento výčet je pro muže nepředstavitelný, protože oni by takové spektrum věcí naskládali minimálně do nějakého menšího kufříku, ale nikoli do obyčejné kabelky. Proto si neuvědomují smrtelné nebezpečí, ve kterém se nacházejí. Už to nejsou sebevražední atentátníci, jichž se musíme bát při každé jízdě metrem nebo letu do zahraničí.  Jsou to naše matky, sestry, partnerky nebo kamarádky, které nás vmžiku dokážou odzbrojit a nechat napospas v džungli velkoměsta, protože právě uviděly nějaký krásný obchod s botami, zatímco my jsme sledovali dítě nahánějící holuby uprostřed ulice nebo bezdomovce hrajícího na kytaru libovolnou hitovku od Pink Floyd. Už cítíte tu genialitu? Vždyť toto je zcela normální scénář, který nejen, že vypadá jako naprostá shoda náhod, ale navíc nás ještě nutí se nakonec ženám omlouvat, že jsme třeba tak úplně nedávali při cestě pozor a chovali se jako děti – sledovali zbytečnosti, zatímco smysl naší cesty nám „unikal“. Nikoho by snad ani nenapadlo myslet si, že ženy to dělají záměrně, s cílem dezorientovat muže, vyvést ho z rovnováhy a upevnit svoje postavení jako té, která si ví vždycky rady. Třešničkou na dortu pak může být moment, v němž žena nasadí laskavý výraz a vytáhne z kabelky nějakou sladkost, aby jakože ukázala, že jí jde přece jen o naše dobro.


Proto volám: muži všech zemí, ostražitost především! Jednoho dne se můžeme probudit a zjistit, že ženy zcela převzaly vládu a nezbývá, než se podřídit.  Co hůř – mnozí z nás mohou skutečně uvěřit tomu, že je to tak vlastně dobře, že teď konečně přestanou všechny války, hladomory a genocidy – jenže opak je pravdou. Nastane období válek o poslední kusy Luis-Vuitton, lodičky Prada a genocida všech, kteří věřili tomu, že Jana spala s Petrem, i když to byla pouze sprostá pomluva z dílny Martiny, která má už dlouho spadeno na Janina přítele Jirku. Zbývá tedy jediná možnost, jak tomuto všemu předejít – je třeba vzpomenout na nejstarší bojovou techniku, jíž nás kdysi dávno učili. Říká se jí galantnost nebo gentlemanství a ženy jsou vůči ní takřka bezbranné.

Autor free.poet, 25.10.2011
Přečteno 835x
Tipy 2
Poslední tipující: zaba.zuzla
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úder přímo tupou hranou kulatého nástroje...galantnost a gentlemanství již takřka vymřely, ale potvrzuji jako jedna z mála žen, která nesnáší kabelky, že gentlemanství je pro mne naprosto odzbrojující a takový muž má u mne vždy své místo. Jen taková maličkost jako otevření dveří, podržení kabátu mi bere dech...(v kabelce toho tolik nemám, mám raději batoh) :-)

06.03.2012 19:25:19 | zaba.zuzla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí