O violistech a dalších individuích

O violistech a dalších individuích

Anotace: Blondýnky a policisté jsou zajisté velmi vděčným terčem vtípků. Stejně tak violisti. Společným jmenovatelem je pravdivý základ všech historek. Jak velký, to už nechám na vás.. :) A aby bylo jasno - miluju violu :)

Určitě už jste slyšeli mraky vtipů o blondýnách a policistech. Do skupiny lidí, kteří jsou vděčným terčem všelijakých narážek a poznámek, patří však i další. Mezi muzikanty pak především violisti.
Viola je zkrátka takový podivný nástroj. Něco mezi přerostlými houslemi a nedorostlým violoncellem. Mezi skupinou smyčcových nástrojů je jakýmsi outsiderem. Chybí jí nejvyšší struna houslí, a ta, co má navíc, tedy spodní Cé, málokdy hraje dostatečně zvučně. Když se řekne viola nebo violista, v muzikantských kruzích se ozve pohrdavé frknutí a někdo na sto procent začne vyprávět vtip, který ho zrovna napadne. Například – víte, v čem je viola lepší než housle? Déle hoří.

Druhá věc se týká samotných hráčů na violu. Říká se, že violista vznikl evolučním propadem z houslisty. Neboli se často stane, že na violu začne hrát ten, kdo by to jako houslista pravděpodobně nikam neodtáhl. Často se violisti rekrutují z houslistů, kteří se nedostali na konzervatoř. To už bohužel není jen nějaká fáma. Nicméně, jak už to tak bývá i u blondýn a policistů – vždycky jsou dobří violisti, a ti, kvůli kterým takové vtipy vznikly. Každopádně, když je člověk violista a ještě blondýnka, má to zavařené na celý život.

Policisté, blondýny a violisti mají ještě jedno společné – ze svého hendikepu si vytvořili výmluvu pro všechno. Jen si vzpomeňte, kolikrát jste už slyšeli – já za to nemůžu, já jsem blondýna. Violisti jsou vesměs veselá kopa a rádi si ze sebe dělají legraci. A ještě radši se vymlouvají. Zatímco celý orchestr šílí na rychlých šestnáctinkách, violisti koukají na své pomalé čtvrtky a nahlas si stěžují, že tohle oni přece nemůžou zahrát, že se autor zbláznil a že takhle rychlé noty se na violu nehrají. A vesele se zubí na všechny kolem.

Tak mě napadlo, že všichni známe nějakého violistu. Jen nehraje na violu. Ale jinak to sedí – svůj nástroj, pracovní postup, neovládá zrovna mistrovsky, málokdy hraje nebo pracuje pořádně, často na tuto profesi přešel z jiné a rád se vymlouvá. Jen ten smysl pro humor mu trochu chybí. A může se stát, že přijde chvíle, kdy uslyšíme ono známé „já za to nemůžu“, akorát trošku pozměněné: já za to nemůžu, já jsem politik.

Uzavřeme celý tento text krátkým vtipem o violistech, ale můžete si tam dosadit, koho chcete.
Sedí muž u cesty a srdceryvně pláče. Jde kolem Bůh a ptá se: co se děje, proč tak strašně naříkáš, člověče? -Víš, Bože, hrozně se trápím, mně už není pomoci. Bůh na to: Počkej, já jsem všemohoucí, řekni, co se děje? Muž odpoví: Víš, Bože, já jsem violista. A Bůh si sedl a plakal s ním.
Autor Boscai, 11.04.2012
Přečteno 1048x
Tipy 10
Poslední tipující: ewon, enigman, zaba.zuzla, hanele m., Písnička...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jde o to že na Violu většinou začínají hrát ti, komu nejdou na konzervatoři housle, ale neznamená to, že musí být blbí ale ti komu OPRAVDU VŮBEC nešly housle tak jsou často dost zasekaní... violisti ;)

01.05.2012 18:41:57 | nepřihlášený komentátor

životní violisti: někdy mám pocit, že téměř všichni.
A i když mám k houslím nebo k viole daleko- tak jsem myslel že viola je naopak těžší než housle... A přemejšlel jsem koho znám jako violistu, napadaj mě dva: ten co naladil violu, co možná nejhlouběji. Ale ten nevim jak se jmenuje. No a pak ten John Cale. Jinak asi nikoho reálnýho neznám.

13.04.2012 23:10:14 | ewon

to jsou věčné spory mezi muzikanty - který nástroj je složitější, těžší atp... :) ale líbí se mi tvoje spojení "životní violista". díky za komentář :)

13.04.2012 23:57:18 | Boscai

to už použila zaba.zuzla. Ja to jen zopakoval.

14.04.2012 00:22:38 | ewon

v hraní bývám proti němu outsiderem...

13.04.2012 10:40:04 | enigman

Violisty jako takové, rozuměj hudebníky, obdivuji...a ty violisty ostatní, dá se říct životní violisty, tak ti ať si trhnou :-))

12.04.2012 15:51:17 | zaba.zuzla

moc mě to pobavilo - před spaním čtení tak akorát :o)

Všichni známe nějakého violistu. Jen nehraje na violu.

12.04.2012 00:19:38 | hanele m.

Moc moc moc jsem nadšená:D Použité vtipy jsou staré, ale je to pravda pravdoucí:D Díky za rozesmátí:D Podpis: Průměrná houslistka, která jednou beztak skončí jako violistka. A teď plač semnou.

11.04.2012 20:24:17 | Písnička...

á, slečna kolegyně :)) máš pravdu - vtipy jsou to prastaré, ale lidi mimo branži je (chudáci) neznají.. proč je ochudit :) tak tedy - hodně chutě do hraní ;)

11.04.2012 20:28:23 | Boscai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí