Óda na úžasné reklamy

Óda na úžasné reklamy

Anotace: Pocta tomuto fenoménu doby...

Když jsem byl ještě malé štěně, došlo u nás k velké změně.

Jako úplně malé dítě jsem si mezi znělkami pana Vajíčka zvykl vídat poklidné, nevtíravé reklamy – tu na mléko od plánplnící krávy z JZD Boušov nebo na zaručeně pevná plata na vejce z n.p. Semily (n.p. = národní podnik, něco jako dnešně akciovka, s tím rozdílem, že každý vlastnil jednu patnáctimiliontinu firmy. Dividendy však nikdy nikdo neviděl).

Naštěstí tyto bezduché reklamy záhy vystřídaly reklamy nové, moderní, vyráběné podle nové receptury. Ty přinesly trend jednoduchých a někdy skoro i vtipných donekonečna opakovaných reklamních sloganů – neboli „catch phrase“, jak by vám řekl každý mladý perspektivní PR [pí ár] pracovník z dynamicky se rozvíjejícího kreativního týmu perspektivních frikulínů. A pravě jejich výplodům vděčím za svou psychickou odolnost.

Zkuste si sami zhlédnout sérii rychle se střídajících šotů propagujících tu plíseň na nohou, hned nato miliardy přátelských bakterií následované reklamou na smrad z podpaždí a přitom být schopen se ještě v klidu navečeřet. Zvlášť když ty spoty nevidíte ani zdaleka poprvé a máte je již zažrané hluboko v mozku.

Kromě nové receptury přinesla nová vlna reklam i další dosud nevídaný prvek – X in 1 (x v jednom). A je velice zajímacé sledovat, jak se proměnná X s časem zvyšuje. Zatímco na začátku devadesátých let byli všichni uneseni z Vidal Sasoon Wash&Go DVA (!!!) v jednom, dnes už ani originální nápad pracího prášku TŘI v jednom nezabírá.

Nezoufejte však – nic není ztraceno! Chytré marketingové mozky totiž brainstormovaly celé odpoledne a brzy přijdou na trh s naprosto novým a neotřelým nápadem – pleťové mléko hned ČTYŘI v jednom! Obsahuje nejen lipidy, ale i tuky a oleje, které pokožku zvláční, dodají jí lesk a vitalitu a její objem naroste až o 200% (vědecky ověřeno). Jako bonus navíc – Má jen dvě kalorie, obal je ručně malovaný a výběru ingrediencí je věnována maximální péče, něha i láska. A nyní výhodná nabídka – v každém balení 10% navíc ZDARMA.

S láskou vzpomínám na reklamy z České sody. „Ke každému balení Napalmexu umělohmotný esesáček zdarma!“. Ach, ten brutální humor, ten mi dělá dobře na pleť. Jó, Česká soda, to byla víc než jen slova...
Autor Láďa Rejpal, 31.07.2004
Přečteno 4690x
Tipy 8
Poslední tipující: Virginix, Alžběta., Kaceeeenka, FETKA, Bejunka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (9x)

Komentáře

"Můj manžel pracuje v koncentračním táboře a jeho uniforma musí být stále čistá.":) Jj, Česká soda to byl humor..:)

24.06.2007 00:27:00 | Liliann

Na němcích jsem kdysi viděl asi půlhodinový pořad složený z nejsrandovějších reklam světa. Z jedné, bylo to na Zlaté stránky, jsem vytvořil následující fór: Chlapík pokládá celoplošný koberec v obýváku. Skončí, hledá po kapsách cigarety a v tom si všimne hrbolku pod kobercem, zrovna ve středu místnosti. Vezme kladivo a hrb rozklepe do roviny. Vejde majitelka bytu a hlásí: Mistře, v kuchyni jste si zapomněl cigarety, a prosím vás, neviděl jste tu někde moje morčátko?

Tím se nechci reklam zastávat a fejeton - špica.

25.10.2006 20:16:00 | gest

Tomu říkám fejeton, jak má být!

21.04.2006 10:19:00 | Anny

je to fakt hezké! super. Málo kdo má odvahu vůbec nějaký fejeton napsat, ale tobě se to povedlo vskutku mistrovsky

22.03.2006 13:57:00 | xxxbleble

alles gute :)

04.10.2005 15:53:00 | malkin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí