Maturitní kult

Maturitní kult

Anotace: První článek který jsem sepsal pro školní časopis

I přes to, že se čtvrtý ročník může zdát jako děsivé období není to úplně pravda. Poslední školní rok je totiž protkaný zástupem zábavných akcí , které nejspíš slouží k tomu, aby žáci na moment zapomněli na maličkosti, jako je třeba maturita. Pasování na čtvrťáky, stužkovací večírek a samozřejmě maturitní ples, na který se někteří těší už od prvních dnů na škole. Takové akce provází mnoho záludných tradic až okultního ražení, které jsou dodržovány přísněji než rituály Britské královské rodiny. Třídy si tak musí ze svých peněz nakoupit květiny, které následně předají do rukou vedení školy, aby jim je později během plesu Ředitel školy slavnostně vrátil. Podobné rituály však čtvrťáky rozhodně nemohou zastavit od toho ,aby si zorganizovali svůj unikátní zážitek a tak všichni už z počátku roku pročítají internetové seznamy otřepaných frází, aby zjistili která se hodí na jejich originální stužky. Dlouhé debaty se rozjíždí uvnitř tříd a z nich jsou vysíláni členové maturitního výboru,kteří si tak mohou vyzkoušet roli válečných diplomatů. Navzdory pověstem o tom , jak přípravy plesu dovedou ničit mezilidské vztahy, se během debat sahá k nadávkám jen někdy. Jsme přeci jen dospělí. I přes to ale nevraživost jistě stoupá , a to i dokonce vůči některým učitelům. Snad někteří čtvrťáci prozatím svou touhu po krvi uklidní tak , že na výpomoc k plesu zotročí několik žáků nižších ročníků , jako to v minulosti provedli jim. A nám všem třem lidem kterým je maturitní ples více či méně jedno nezbývá než doufat, že místo rvaček zůstanou všichni u tichého pomlouvání v bezpečí a že se snad nakonec ples, večírek a i ta maturita povedou.
Autor Evžen Zachariáš, 11.10.2022
Přečteno 170x
Tipy 5
Poslední tipující: Lesní žínka, mkinka, Lighter, Frr
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlas s Constantine. Navíc mi vadí chybějící resumé budoucího. Zcela chybí jakási vize autora o životě, co dál, proč vlastně "dělal" maturitu.

11.10.2022 17:03:22 | lesan-3

Článek jsem nepsal o maturitě jako takové ale spíš o přípravách na maturitní ples. Chápu že to nepůsobí příliš dobře ale doufám že se časem zlepším

11.10.2022 18:57:15 | Evžen Zachariáš

Čekal bych hlubší rebelantskou povahu s možným použití peprnějších výrazů a dosazení vícero problémů spojené s dospíváním a ukončením školy .) Takhle to vypadá jako kdybys měl nad sebou učitele s rákoskou .)

11.10.2022 14:19:34 | Constantine

Vrchním cenzorem je paní zástupkyně. Ale také jde o můj první článek. Do příště se snad polepším

11.10.2022 15:43:28 | Evžen Zachariáš

Napsáno zajímavě. Není mi už dlouho osmnáct, ale myslím, že tradice maturitního roku se moc nemění. Opravdu je to kult. Ale těžko říct jestli i kulturní. :-) Pamatuji si vlastní pocit po maturitě a po všech oficiálních akcích. Říkal jsem si stejně jako většina ostatních: "To byla ale fraška!" :-)) Jinak můj názor (už mnohem dospělejší a zkušenější s prací ve školství) na maturitu je zde:

https://www.liter.cz/uvahy-ostatni-891469-cist

11.10.2022 12:11:38 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí