Kam s ní?

Kam s ní?

Anotace: Kam s ní aneb ČR a americká radarová základna...

Nene! Nebojte se, nejedná se o nejznámější fejeton mistra Jana Nerudy, jehož název „Kam s ním?“ snad ani netřeba uvádět. Doby, kdy bylo nutno přemýšlet kam se slamníkem jsou dávno ty tam. Dnes se nám naskýtá mnohem větší, celonárodní problém, o němž za nás samozřejmě opět rozhodují jiní. Je to již pár měsíců, co se o problematice „americká radarová základna“ začalo mluvit na veřejnosti. A už v tu dobu si jistě většina Čechů poklepávala na čelo s otázkou „proč proboha zrovna tady?!“. To se sice ještě pořádně nevědělo jestli vůbec a kde nakonec bude postavena, pouze probíhaly pochybné spekulace, ale na začátku dubna již Američané ukončili měření vojenského prostoru v brdských lesích. A to konkrétně u obce Trokavec, kde by měla základna pomalu začít „vyrůstat“. Namísto toho se tam brzy po ohlášení sešlo několik set odpůrců, aby transparenty vyjádřili svůj nesouhlas. U nás doma, respektive v domě mých prarodičů se taktéž protestovalo. Jelikož ale bydlíme daleko od Brd, diskutovalo se pouze v soukromí. „Ano, základu chceme! Ale v Praze! Na Pražském hradě!!!“, máchal rukama dědeček. Když už se tedy Česká republika má stát místem pro americký radar, který Rusko samozřejmě tolik odmítá, když už bychom se měli stát potencionálním terčem možných teroristických útoků, před kterými se USA chce chránit, a když už v naší politice panuje spíše „bordel“ než sourodá vláda, tak popravdě řečeno musím dát za pravdu dědečkovi. Podle ministryně obrany Vlasty Parkanové (KDU-ČSL) návštěva amerických expertů automaticky neznamená to, že bude v Česku protiraketová obrana stát. Jenže ze strany médií vše, co zatím je jen technického charakteru vypadá jako hotová věc a bylo by velkým překvapením, kdyby se vše nakonec zamítlo. Doufejme tedy, že experti najdou vhodnější oblast pro základnu… Třeba nakonec jednání skončí ve ztracenu, nebo se nakonec jako konečný ortel vyřkne dědečkova vytoužená Praha.
Autor Rockinpiru, 14.04.2007
Přečteno 1241x
Tipy 2
Poslední tipující: Lachailla
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jojo...

14.04.2008 16:51:00 | Lachailla

Pekna blbost.. :)

14.04.2007 14:32:00 | Seal

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí