Den Blbec

Den Blbec

Anotace: myslím, že to všichni znáte, takže to nemusím víc rozebírat

Znám různé dny. Počínaje pondělkem a konče pátkem. Nedávno jsem ale jela autobusem a slyšela jsem něco jako Den blbec. Ne že bych nějak záměrně poslouchala cizí rozhovory, ale při tomhle slovu mi naskakuje husí kůže. „Á, nechtěla bych“ řekla jsem si a začali se mi vybavovat příjemnější dny jako Den Dé, Štědrý den nebo Den nezávislosti, ale ten Den blbec mi nedal spát.
Každého z nás jednou čeká. Někdo je třeba na takové dny úplný expert. Díky nim si však může dříve nebo později připadat jako nemehlo, lepidlo na problémy nebo smolnička. Každý takovým dnům říkáme jinak. Stačilo by Den Bé – ať už blbec, brzda, brutal nebo blázen. Znáte to. Už ránem to začíná. Budík řve jako na lesy, jen co vytáhnete nohy z tepla, stoupnete na ledově studenou podlahu, cestou do kuchyně si rozbijete pusu o pohozené bačkory, které měly být před postelí. Pak zjistíte, že ke snídani si musíte vystačit se tři dny starým pečivem a nakonec si vymáčknete zářivě bílou pastu na čistě vyprané černé triko. Prostě vás všechno ráno rozčiluje a vy máte sto chutí vlézt zpátky do krásně teplé a měkoučké postele.
Já nesnáším rána. Proč vlastně musí lidé ráno vstávat? Je to nepříjemné a kolikrát i zbytečné. Nevstáváním bychom se vyhnuli spoustě nepříjemným věcem, které nemáme rádi a to nemluvě o Dni Bé. A když už musíme vstávat, tak proč ráno? V 6 hodin? Na takovou desátou by bylo ideální. Není to tak dlouho, co jsem četla v časopise, že lidé se dělí na dvě skupiny už od pravěku. Na sběrače plodů, kteří byli šťastní přes den a na hlídače ohňů, kteří ožívali v noci. Je snad úplně jasné ke které skupině patřím já.
No nic, zpět ke Dnu blbec. Nikdo se mu nevyhne, ale třeba by se tomu dalo trochu předjít, kdybychom ten den nastartovali lépe. Například místo ječivého budíku použili rádio nebo si čistili zuby ještě v pyžamu. Ale tomu, že cestou do školy omylem strefíte nějakého dědu, a ten než aby to přešel, začne něco mumlat něco ve smyslu: „ta dnešní mládež“ tomu asi těžko předejdete. Jak říká Murphyho zákon: „Může-li se něco pokazit, pokazí se to“ a o Dnu blbec to platí dvojnásob.
Autor melwille, 17.06.2007
Přečteno 731x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

chtělo by to víc satiry, ale prvky fejetonu to má, snad příště se to povede líp, jen se nevzdávej

20.07.2007 08:56:00 | Janika

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí