Proč nechci být učitelkou

Proč nechci být učitelkou

Anotace: Můj 2. , slovy druhý, fejeton.

Když se mě tatínkova tetička z pátého kolene z matčiny strany, nekompromisní kantorka „ze staré školy“ a postrach žáků na celém tamějším ústavu, poprvé zeptala, jaké povolání mi padlo do oka, byly mi čtyři roky. Vystrašena pohledem na její obrovité ruce, které se co nevidět chystaly čapnout mě za tváře a „po tetičkovsku“ procvičit moje mimické svaly, jsem dělala to, co jsem to ráno viděla dělat králíka Bugse Bunnyho v televizi. Prchala jsem. Přihlížející rodinní příslušníci se společenské „fó pá“ snažili zamluvit a vysvětlovali moji nespolupráci tím, že se, chudinka malá, stydím. A že ve svém věku přece ještě nemůžu mít vybrané povolání - což jsem náhodou měla. Chtěla jsem být kosmonautem. Po dusné minutě ke mně přistoupil strýc, manžel tetičky s radlicemi místo rukou, a pronesl onu památnou větu: „Anežko, buď učitelkou.“ V tu chvíli jsem ho považovala za naprostého…manžela tetičky s radlicemi místo rukou.
Později, když jsme v druhé třídě měli za úkol napsat, čím bychom chtěli být, jsem se na jeho slova rozpomněla. Představa dvou měsíců volna se mi začala velice zamlouvat, zvláště pak po vyslechnuté rozmluvě drahých rodičů, kdy si maminka stěžovala, že jí šéfem, tím bídákem, nebude udělena třídenní dovolená. Na řeholi učitelské mě však přitahovala ještě jedna věc. Žila jsem totiž v naivním domnění, že zabavená autíčka a rozjedené chleby se salámem připadají do vlastnictví kantorova. Krásná představa, že jsou profesoři žáky respektováni a že se v každé třídě vyskytuje alespoň jeden exemplář typu „Hujer, metelesku blesku“, se mým postupným proplouváním základní školou také ukázala poněkud mylnou.
Při sledování famózního filmu Vratné lahve jsem dospěla k definitivnímu závěru: kantorem rozhodně ne! No uznejte, když už ani neškodně vyždímat tu nevinnou houbu nad dutou hlavou drzého výrostka není dovoleno…
Autor odřenina, 19.06.2007
Přečteno 834x
Tipy 1
Poslední tipující: Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Já jako malá chtěla být učitelkou (nečekaně), postupem času a vzhledem k okolnostem jsem si řekla:"Nikdy!" ale na druhou stranu, teď se začíná ozývat dětský sen, já snad to účovský řemeslo jednou doopravdy zkusím:D

21.06.2008 16:58:00 | Grafomanická MIA

Myslím že dnešní doba ubírá hodně možností kantorům a dává možnost více drzostí žákům,,, takže se někdy fakt nená učit.. Já bych učitelkou být nemohla... na to mám své nervy až moc ráda... :-) Ale zase dobré učitele obdivuji protože dokáží žáku ukazat směr...

11.08.2007 17:08:00 | TerA

Myslím že být kantorem, dobrým kantorem, se nedá naučit, to člověk musí mít v sobě, musí být schopem si vybudovat ve třídě zdravou autoritu, která nebude založená na strachu, ale na respektu a uznání. Není to vůbec snadné, ale již jsem se setkal se spoustou takových, kteří to dovedou a mají za to můj obdiv, taková hodina pak probíhá v naprosté pohodě jak pro kantora/profesora, tak pro žáky/studenty.

29.06.2007 18:58:00 | The89s

jo no, dneska už jsou kantoři strašní chudáci...
sami žáci nedávno v nějakých novinách říkali, že by jim pohlavek prospěl víc, než poznámka ;o)

28.06.2007 20:16:00 | Ágnes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí