Výhody a nevýhody prvních lavic

Výhody a nevýhody prvních lavic

Anotace: Co člověku probleskne hlavou.

Znáte to. Je sice teprve první nebo druhý den školy, ale vy už máte v očích skelný pohled, za sebou pár minut autohypnózy a slova třídního k vám doléhají jako by z velké dálky.
"... a pod lavicemi nesmí být uloženy žádné věci!" dorazila ke mě douška ze školního řádu, který sice neslyším poprvé, nicméně tenhle výrok mi v uplynulých letech nějak... uplynul. V hlavě mi výstražně zablikala červená. Moment, jakto? Jak žádné věci? Jelikož jsem byla celých deset let, co podstupuju systematické vymývání mozku mezi čtyřmi stěnami, zvyklá na své obvyklé skladiště pod lavicí, které ke mě patřilo stejně neodmyslitelně, jako třeba pravá paže, byla jsem tím naprosto nesmyslným zákazem na chvilku úplně paralyzovaná. Chápete to?! Vždyť to postrádá logiku, na co by tam asi ten prostor byl, když tam nesmím nacpat všechny učebnice a sešity, abych pak mohla domů odejít jen tak nalehko s pískáním a propiskou v kapse? Samozřejmě jsem si ihned po doznění profesorových slov umínila, že tenhle "zákon" teda dodržovat nebudu, ani kdyby celé vedení školy stálo na hlavě a odstrkovalo se ušima, a zároveň se mi v hlavě začaly rojit výhody a nevýhody první lavice uprostřed...
VÝHODY:
- Představte si, že jste tak trochu nasleplí jako já a moje spolusedící. V tomhle případě je základna čelem přímo před hnusnou zelenou tabulí jedině žádoucí.
- A za předpokladu, že se na škole vyskytne nějaký žádoucí objekt zájmu z řad profesorstva, bylo by určitě nemístné umístit se někde vzadu, ne?
- Už dávno není pravda, že profesoři při písemkách vždycky sedí za katedrou, takže vám, nebožákům v prvních řadách, vidí přímo do "talíře". Naopak, v dnešní moderní době už přestávají být první lavice diskriminovány a tím, že profesoři jako by nenápadně bloumají po třídě a zaujmou strategickou pozici vzadu (ha! spravedlnost!), dávají studentstvu okupujícímu první lavice netušené možnosti.
- Nebo takové ústní zkoušení... nejen že můžete celkem bez problémů napovídat ne tak úplně připravenému spolužákovi, ale pokud jste tím nešťastníkem zrovna vy, je občas docela nasnadě zapomenout na lavici otevřený sešit, a pokud nejste úplně slepí a profesor na druhou stranu jo, tak z toho čistě náhodou pohozeného sešitu vyčítat i poměrně užitečné informace.

NEVÝHODY:
- Všechny plusy mají svoje mínusy, takže je docela nepravděpodobné, že byste se v první lavici krátce po osmé hodině v klidu nasnídali. Já fakt nevím, jestli nám učitelé ty sváči závidí nebo co, ale na základce nám je normálně zabavovali! A to jsem seděla ve třetí lavici! Nechci vidět, jaké by následovaly reakce, kdybych si snídani lajzla takhle na ráně. Snad by mi ji v afektu nesežrali oni přímo před očima.
- Ve školním řádu se kdysi dávno objevila další taková fakt zbytečná položka jako jsou přezůvky. V zimě neřeknu, ale vždyť po zbytek roku boty stačí trochu otřít, oškrábat a olámat u vchodu, tak proč se namáhat s přezouváním? Tohle sice na první pohled s nevýhodami prvních lavic nesouvisí, ale pochopte, dozadu možná vidět není, jenže když si svoje hnáty v nevábně vyhlížejících baganách natáhnu téměř až k tabuli... ? Těžko bych mohla argumentovat, že mi prostě za přezůvky víc sedí botasky než cukle. Slečno, a co to bahno...
- Když je služba duchem nepřítomná, kdo většinou chodí mazat tabuli, běhat pro křídy a podobný laskominy, aha?
Stejně jako "Odneste NĚKDO třídnici..." a hodí vám ji přímo pod nos, na PRVNÍ LAVICI.
- Když už jsme u tradičních a otravných příkazů a zákazů typu "Nekreslete po lavici" a "Nedávejte nic pod lavici", vepředu je to nejhorší. Jak mám asi ovládnout nezvladatelný tik v ruce pokaždé, když se mi do ní dostane propiska nebo tužka? To prostě nejde, jenže stejně tak ani nejde celý rok zakrývat sešitama a útržkama papírů příšerně zřízenou lavici, která jako by padla do rukou bandě divokých designérů? A když si i přes všechny výhrůžky naskládám pod lavici všechno co se nacházelo v mém dosahu a ono to pak /hups/ vypadne profesorovi přímo pod nohy, tak bych musela být nejmíň pětkrát nominovaná na Oscara, abych dokázala sehrát scénku "to ne já, to samo!"
Autor Grafomanická MIA, 02.09.2008
Přečteno 1584x
Tipy 42
Poslední tipující: eLs, Lili Holiday, Isquieasuus, Nergal, M.i.š.k.a., Myghael - the Lord of Absurdity, dreamer., Alasea, Stepankas, Bláznivá Markéta, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Akademici si většinou pro oscary vyberou nějaká dramata či něco podobného, komedie moc nemusí. :-D Ale ráda bych tě viděla :D

Ještě že já sedím v poslední lavici vzadu u okna... pohoda. 8-)

18.03.2010 11:15:00 | Karen Blixen

Parada jako vzdy :)

01.12.2009 12:34:00 | Nergal

jasně že super tip :) ale já teda svojí poslední lavici u dveří, kde oxidujeme s kámoškou už šest let, nedám! :P náhodou se tam skvěle radí, protože někteří učitelé jsou stále ještě staromódní a sedí při písemce za katedrou :D nehledě na to, že moje milovaná sousedka nevydrží snad ani pět minut bez jídla, takže jsem si celkem zvykla, že si z lavice o hodinách běžně dělá "ubrousku, prostři se" :D (jednou o ní budu muset napsat nějakej fejeton, protože ona vážně není normální xD) profesoři to většinou nekomentujou, ale v první lavici by jí to asi moc neprocházelo... :D
jejda, nějak jsem se rozepsala :D tak pardon, aspoň to bude vypadat, jak máš hezký a dlouhý komentáře :)) ale aby to ještě víc vyniklo, tak... ano, vážně PÍŠEŠ SKVĚLE a máš super nápady ;)

14.04.2009 22:02:00 | M.i.š.k.a.

Dobrá je lavice hned před katedrou... a to z několika důvodů...
1) u většiny kateder právě není vidět do vnitřku lavic ptž těsně doléhají... obdobně s botama
2) my máme na katedrách dost často počítače, které nejenom že svými objemnými obrazovkami cloní učiteli ve výhledu, ale dají se na ně dávat i taháky:-)
3)opravdu se lépe komunikuje s učitelem.... což pro nás co občas i něco víme má tu výhodu, že to nemusíme řvát přes celou třídu

21.11.2008 20:16:00 | Jeroným

To já zase sedím v poslední lavici až u dveří :) A je to tam docela super :)

20.09.2008 23:23:00 | puostě Uadek

Moc hezky napsané. Skvěle to vystihuje všechno, co jsem zažívala na základce i na střední. Díky Bohu, že teď už problémy první lavice řešit nemusím =) Tobě držím palce, aby jsi to v ní přežila

19.09.2008 17:24:00 | Sushino

Skvělé dílko!:))
Chápu tik v ruce, chápu všechno to... Ale... Vy jste pořád v jedné třídě? Pak je jasné to o těch věcehc v lavici, že ti to vadí, i další výhody... Ale my, co musíme na každou hodinu do jiné třídy, nidy věci nechávat nemůžeme a místa můžeme měnit podle předmětů. A učitelů. Zkrátka, pokaždé je strategické sedět někde jinde...:D A věci můžeme nechat va skříňkách i bez pravidel. Tam nic učiteli pod nohy nevypadne...;DD
Ale krásně si to napsala...:)

18.09.2008 19:17:00 | okousaná od světlušek

Přesně tak...hlavně chápu ten tvůj "tik" v ruce... :)

14.09.2008 19:55:00 | Kira Haulie

Třetím rokem sedím ve druhé lavici, a objevil jsem ještě jednu výhodu předních lavic - dá se odtud dobře diskutovat s profesory, případně je opravovat. Nehledě na to jsem taky slepý jak poleno.

14.09.2008 18:51:00 | J.U. Ray

=o) Já sedím v předposlední lavici u okna čtvrtý rok a naprosto mi to vyhovuje=o)

11.09.2008 18:06:00 | Simísek

Taak tohle je zajímavý nápad na fejeton xD Já seděla v 1. jeden rok na angličtzinu, kdy nás tam učitel šoupnul nedobrovolně. Nemám ráda první lavice... A vzhledem k tomu že nepatřim mezi nejmenší, neni divu..

08.09.2008 19:24:00 | Mademoiselle S.

Absurdní - nedávat nic pod lavici. Ani školní brašnu jsem nenosil domů. Nechával jsem ji ve třídě v jedné
bedně...

03.09.2008 13:50:00 | Bíša

ha sedím taky v první a tohle jako by si mi vypsala duše!!!:D:D

02.09.2008 20:50:00 | Tea F.

OMG Mia ve škole :-D tak schválně, kde parkuješ letos?

02.09.2008 19:36:00 | Alex Foster

Stejně je to v té poslední lavici lepší...:-P :-D

02.09.2008 17:44:00 | Marco

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí