Básník jekyl a vandrák hajd

Básník jekyl a vandrák hajd

Anotace: Asi jsem se zbláznil ... Věnováno sobě, Romanu Lohnertovi, WAYWARDovi a dalším "ranním přispěvovatelům"

Zjistil jsem, že se mi rozdvojuje má osobnost.
Jistě, jistě, máte pravdu! Jak se mi může něco rozdvojovat, co nemám. Ale posudte sami.

Jsem blázen?

Asi jo. Sednu k počítači, zapnu ho a pustím si modrý program. Přečtu pár nových básniček, přidělím pár bodíků, někoho potěším supertipem, napíšu pár komentářů a pak to přijde!
Vzrušení a slast se mi rozleje po těle! Konečně je to tady. Otvírám "má Díla". Samá rozkoš! Body a komentáře mě hladí jak ... jak ..., no, ... hodně příjemně.
Sice občas mou slast naruší cizí element, který tam evidentně nepatří, který se u mých dílek zastavil patrně omylem. Jistě i jeho tvrdá kritika byla omyl. Jsem přesvědčen, že ona se ani neměla narodit, že je taky omyl. Ta kritika, ne kritik!
Naštěstí takové nepříjemné překvapení se mi stává jen jednou za několik let, takže to na mně nezanechává trvalejší stopy.
Přečtu si pak několik obdivných komentářů a zase se ve svých pocitech rochním s požitkem labužníka ochutnávajícího lanýže v prvotřídní restauraci.
Nakonec, jako vyvrcholení mé slasti, zlehýnka klepnu na "Přidej nové dílo".

A je tady! Kdo? Přece ON !!!

Mé druhé JÁ !

Počítač mi hlásí, že denně mohu dát jen dvě díla. Zjišťuji, že mé druhé já do stroje už napralo svá dvě dílka a já jsem zase z toho vyšel naprázdno.

Marně sedím smutně u stroje, marně se pokouším o navázání kontaktu přes monitor, nic! Marně hladím klávesnici, zkouším ťukat nahoře, uprostřed i dole, stále s ním nic nepohne. Vyzkoušel jsem i fintu z mládí a začal ho hladit po štěrbině na disketu, DVD i CD ROM, mačkal jsem místa vystouplá i schovaná, hladil konektory vzadu i vpředu, a stále se stejným výsledkem. Nic. Skoro jako doma. Vlastně poslední dobou úplně jak doma.

Počítačem jsem nehnul, asi nejsem jeho typ.
Až jednou. Zas jsem se pokoušel dát svá dílka do stroje a zase mě odmítl stejnou větou: Omezení na dvě dílka denně. Sprostě mě odmítl a já nebyl potěšen. Byl jsem rozhněván, dokonce mohu říci, že jsem byl velmi sprostě rozhněván! Bouchnul jsem mu jednu krátkou, ale ostrou ránu přímo na spodek a bylo to! Složil se jak malý kluk.
Zakuckal se, obrazovka mu potemněla a pak spustil. Na monitoru lítaly soubory, programy, čísla, písmena, vše v takovém fofru a zmatku, až jsem se sám divil. Že bych měl takovou ránu? Asi jo!

Měl jsem pocit vítěze. Teď ještě završit triumf stavbou vítězného oblouku a přijímat gratulace, ovace a hold určený jen slavným vítězům.

Však moje radost se rychle rozplynula jako dým. Když jsem se vrátil na stránky Literu, počítač nic nezapomněl. Vrátil mi to i s úroky. A aby mne ještě více sprostě nahněval, zopakoval mi to, co před chvílí a navíc si dal záležet, aby to bylo přesně stejnými slovy. Jeho silná ironie mě urazila.

Rozhodl jsem se, že už s ním nepromluvím. Uvidíme, kdo to déle vydrží. Vždyť mám i jiné kamarády, kteří nezklamou. Třeba cukr (zkvašený). Nebo ..., ne, ty často zklamou. A v tom jsem na to přišel! To je práce mého nepřítele! Mého druhého já! Pomstím se mu jeho zbraní!

A tak čekávám každou noc u počítače, až odbije půlnoc a začnu sypat do stroje svá dílka tak rychle a pohotově, že mé druhé já už málokdy má navrch.

Tak až potkáte někoho sprostě rozzlobeného, nedrážděte ho. Co když je to mé druhé JÁ !
Autor Zasr. romantik, 17.03.2009
Přečteno 1070x
Tipy 59
Poslední tipující: Grafomanická MIA, slavekmiloslav, isisleo, Iv, Boudicca, sobý hnusec, Raverin, Danger, sluníčko sedmitečné, Veverushka, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (18)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Lanýže jsem ještě nikdy nejedl, ale nevěřím tomu, že by mi jejich konzumace způsobila větší požitek než četba tvých dílek.

17.09.2011 23:25:00 | Ringo

Skvost české literatury:D

03.12.2010 12:20:00 | Grafomanická MIA

doteď jsem neměl jasno v tom jak se projevují, když nevidění- zasr, romantici....... :-)

01.12.2010 13:30:00 | slavekmiloslav

:-)))..myslím, že nezbláznil..
..cvoci jsou ONI......Tvá JÁ...

16.11.2010 22:38:00 | isisleo

Jak výstižné! A vtipné!!! ST

22.10.2010 14:22:00 | Iv

Směju se nahlas, ještě, že jsem sám doma...

08.09.2010 08:10:00 | sobý hnusec

Tvé sebepojetí mě dostalo :-)

23.06.2010 21:40:00 | Danger

Tak trochu mi to připomíná povídku Pickmanův modem z
z hororové antologie CTHULhu.

29.03.2010 21:07:00 | jehlaspichlas

Hmm!

07.02.2010 20:44:00 | Bíša

Modré stránky mají na mne vélký vliv až se lopotím pobavena láskou (asi nastálo platonickou:)))

30.11.2009 04:19:00 | Lilien

Nečíst to o hodině informatiky, směju se na celé kolo x) Palec vzhůru a ST.

14.09.2009 13:39:00 | Double_U_is_usually_W

...báječné,úžasné,dokonalé,božské...je to ta správná a potěšující kritika?

23.07.2009 08:52:00 | kuskus pruhovaná

zřejmě jsi to psal rozohněn, ale mě to tak něžně pohladilo...jůůů

17.07.2009 23:43:00 | trenérka

Tak...a teď jsi mi po nevydařeném večeru zasadil slzy do očí. Samozřejmě slzy smíchu, líbí se mi styl tvého psaní...díky!!!! :))

16.05.2009 02:25:00 | 5thelement

Jo dva..to je jako nic...a teď si představ celou armádu x-frenií,kdy x je proměnný koeficient...to máš vidět ten šrumec!

20.04.2009 00:57:00 | zvířenka

Nejsi náhodou Blíženec? O nás se říká, že jsme "dva
v jednom".Také si říkám: "Dej aspoň jeden den pokoj!"
Vyhraje mé druhé já.
Nakonec stejně počkám, až odbije půlnoc. :-)

17.03.2009 23:27:00 | ota.pé

Milý příteli, jenž máš mozek občas v p.... až to bude kritický, brnkni, zajedem do lesa na třísky.

17.03.2009 16:50:00 | Kars

Zdravím tebe i to druhé já,básnite dál,jde vám to oběma...

17.03.2009 16:29:00 | Květka Š.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí