Setkání s louhem na vlastní kůži

Setkání s louhem na vlastní kůži

Anotace: pravdivý příběh o tom, co všechno si lze poleptat :D

Tohle je můj nejvtipnější chemický zážitek a i když vím, že se mi toho v budoucnu stane určitě ještě hodně, tak tenhle příběh bude pořád patřit k těm nejlepším. Stalo se to asi před dvěma lety a ne mojí vinou. A co hůř, stalo se to doma.
Každému se určitě někdy povede ucpat odpad, on to totiž není takový problém. No nám se ucpal dřez. Máma měla skvělej nápad nasypat do něj louh v domnění, že dřez začne odtékat a jeli jsme nakupovat. V té době jsem ještě byla tak říkajíc nechemik, takže mě vůbec nenapadlo říct jí, že to není zrovna nejlepší nápad. Byli jsme pryč několik hodin a když jsme se vrátili, dřez nejen že neodtékal, ale ucpal se úplně. On totiž hydroxid sodný je hygroskopický, tudíž pohltí veškerou vlhkost, kterou potká a to taky udělal. Mamina samozřejmě měla hydroxid ve formě takovejch těch šupinek, který jsou docela velký a i se docela hůř rozpouštěj a ne kuličky, který jsou malý a rozpouštěj se líp. Milej louh teda vskáklul všechnu vlhkost, kterou v tom dřezu našel a totálně ho zabetonoval.
Teď co s tim? Voda, a to ani horká, s tim ani nehla, a čekat, jestli se to vůbec někdy rozpustí, by bylo asi na dlouho. V tuto chvíli máma přišla s dalším super nápadem. Vyndala si lavór a vidličku na maso, rozšroubovala sifón a jala se louh vydolovat ručně. Chemik se při tý představě asi chytí za hlavu :D Mě bylo úplně jedno, co si s tim udělá a v klidu jsem si brouzdala po internetu.Máma úspěšně šťourala, při tom si samozřejmě poleptala ruce.
Pořád se mě to tak nějak netýkalo. Začalo se mě to týkat ve chvíli, kdy se mi chtělo na záchod. Nic netušíc jsem spokojeně dosedla na prkýnko a ejhle. Maminka totiž chodila sypat vlhkej hydroxid do záchodu a zřejmě ho sypala i vedle. Poleptala jsem si pr*el xD Poučená o tom, jak se zachovat při poleptání kyselinou nebo zásadou, jsem pospíchala do koupelny pod sprchu. Pr*el mě stejně pálila ještě celej zbytek dne. Od tý doby vim, že louh se nesmí nasypat někam do odpadu a nechat bejt. Odpad by se měl proplachovat nebo v lepším případě místo pevného hydroxidu použít roztok.
No znáte někoho, kdo by si poleptal pr*el hydroxidem? Asi jsem jediná xD
Autor Ape.in, 17.08.2009
Přečteno 667x
Tipy 3
Poslední tipující: Džuda
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já se o chemii sice zajímám dlouho, ale ještě nikdy jsem neslyšela, že by si někdo poleptal pr*el louhem!:-D

11.04.2010 11:44:00 | Isabella Monvoisin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí