vyděděnci demokracie z přesvědčení

vyděděnci demokracie z přesvědčení

Anotace: bezdomovecká..

už rok je potkávám, už rok je vidím. jsou celí do černa a jsou vlastně celí černí. obyčejně dva ramenatí kluci s emblémem soukromé policie se spoustou kapes a odhodláním. procházejí vlakem a jsem v klidu. ne že bych jindy nebyl, ale teď jsem víc... a navíc nejsem mladé děvče v rozpuku, ani důchodce s berlou. jednu šanci jsem už asi propás, a druhou ještě snad doženu.
kluci jezdí a kapsy všude kolem a s nima. každej jinej desetiletej by záviděl.
bezdomovecké reje na všech vetších nádražích jako vedlejší produkt demokracie. kluci v černém a kluci s odznakem řeší. řeší denně a denně taky vyřeší. vyřeší stejně, jako vy típnete svou poslední cigaretu, a taky denně.
vedleší produkt demokracie se sám odstavil od systému. a systém je vedle. doslova.
levicový intelektuál se pere s myšlenkou spásy těchto na zem spadlých. počítá, píše a debatu rozviřuje. je rozhodnut zachránit každou padlou větev a v nové zahrádce zasadit. má teorie. krásné teorie. mimotělné teorie života spravedlivého v systému, co nebolí. nikdo mu neřek, a kdo taky, že jeden tam byl, co spadl doopravdy, a zbytek se dostal do ráje.
vyděděnci systému z přesvědčení nabytého zkušeností.
žádné závazky, žádné účty, žádné daně, jen otevřené nebe a samaritáni.
systém se kasá, systém si je řeší.
dvacet let boje a bezdomovců je dvacetkrát víc.
novináři českého kalibru schopní kdykoliv vypátrat cestu domů sepisují reportáže z ulic a nádraží. za balíček cigaret jim každej vyděděnec ochotně řekne, cokoliv si budou přát. a oni vědí, co ti reportéři chtějí.
Autor slavekmiloslav, 19.03.2011
Přečteno 408x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jo už chápu. většina jich to tak chce a menšina nechce, ale nemůže se zvednout.

02.04.2011 20:36:00 | ewon

"...jeden tam byl a zbytek...." za prvé je to "vzkaz" pro nadšeného zachránce těchto vyděděnců a proto je důležitá celá věta. a ta jen říká, že na celou hordu, ať už si jí představujeme jakkoliv se najde sotva jeden, co doopravdy byl semlet životem a spadnuv na dno si zoufá. ostatní totiž jenom o tom mluví aby zaujali pro almužnu. jinak jim ten stav naprosto vyhovuje a proto jsou pro systém naprosto neuchopitelní... a taky nepochopitelní

02.04.2011 06:47:00 | slavekmiloslav

tohle jsem nejvíc nepochopil:
"nikdo mu neřek, a kdo taky, že jeden tam byl, co spadl doopravdy, a zbytek se dostal do ráje."

31.03.2011 11:44:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí