Proč je násilí?

Proč je násilí?

Anotace: Nenávidíme násilí. Neustále na něj nadáváme. Co je to ale násilí? A jak by to asi bez něj dopadlo? Uvažovali jste někdy nad tím? Já ano. A tohle vzniklo.

Bude se jednat o úvahu,esej,či fejeton nebo všechno dohromady,prostě jak si to každý přebere.Nezaručuji,že se to bude vůbec někomu líbit,ale podle spisovatelů je přeci důležitý fakt,že se to líbí autorovi a to snad konečně bude,ikdyž...kdo ví.
Co je to vlastně násilí?Podle jistého nejmenovaného slovníku je násílí uplatňování síly k překonání odporu.

Když po jednom velkém třesku na planetě Země se stával člověk člověkem,či jak si v určitých fázích svého vývoje říkal, již tehdy byl násilníkem.Sice neměl ponětí ,co násilí vlastně je ,určitě se nepodíval do slovníku,ale stoprocentně denně používal jistého druhu násilí.
Vždyť kdyby neuplatnil sílu nesežral by on mamamuta,ale mamut by se násilně, za to hravě pouhým jedním krokem zbavil celé vesnice.
Násilí je tudíž vlastnost,kterou kdosi,kdesi ,kdysi vložil do našich genetických složek a nám dodnes nezbývá než s ní s volí ,či nevolí bojovat.Jen si přiznejme .nenajde se nikdo,kdo by násilí alespoň jedenkrát za život neužil.Kdo stále tvrdí,že ne, je lhář anebo s prominutím korunový vůl.
Je pravda,že nás denodenně v televizi,v rádiu i v novinách straší hrůzostrašné zprávy o tom jak všude kolem vládne to hrozné násilí a my pak z toho všeho nemůžeme spát,ale je to vskutku tak?
Zprávy ukazují rostoucí kriminalitu,šikanu našich dětí ,válku zemí o kterých nemáme ani páru o zlu bez hranic...zapoměli však říct,že v pravěku bylo zcela normální,když se muži líbila nějaká žena ,prostě popadnout ji za vlasy a odtáhnout do své jeskyně.
Ve starověku bylo zcela běžné,když proslavení Vikingové při svých rabovacích nájezdech nechávali místo dveří zaživa přibité muže,ženy i děti.
Mírumilovní Keltové nebyli zas tak mírem posedlí.Nechávali se najímat do válek,kde si z bojů domů příváželi lidské hlavy jako rozkošný suvenýr.
Které noviny ,kdy čtenáři řekli,krom svých zaručeně čerstvých zpráv,že mít ve starém římském věku sourozence byl jistým smrtonosným ortelem?
Pokud tedy problém nakonec nevyřešila sama( ambiciźní) matka s nově naleznuvším milencem.Zavraždila pak pro jistotu všechny spolu s momentálním manželem.
Svatá církev,matko utěšená,kolik křížových výprav to vlastně uskutečnili a o kolik lidí na zátop se postarala schizofrenní inkvizice?
Kolik inkvizitorů se díky době mohlo na lidech ukojit ze svých deviantních sexuálních potřeb?.
To vskutku netuším.
Středověk taky nedostatkem násilí zrovna netrpěl.
Jen Kateřina Medicejská na svatbě své jediné dcery nechala vyvraždit třetinu Paříže!
Vskutku si stále myslíte,že jsme na tom čím dál hůř?
Copak je dnes tak snadné zbavit se někoho koho nemůžete vystát?
Kdysi bylo snadné plavat břichem nahoru.
Namítáte,že není možné,aby v minulosti bylo toliko násilí,když se nemuseli zamykat?
.No,pokud uvážím fakt ,že v Evropě byl ještě v šestnáctém století přepych užívání koupelen,ne-li těžký hřích (jací jsme to byli na rozdíl od asiatů prasata,ti se koupali již před Kristem).Jak dlouho asi trvalo vymyšlení zámku natož klíče k němu.
Pak je přeci jasné,že takový zámek i sklíčem nebude zas tak levný špás.Tudíž lidem s poněkud nižším příjmem vlastně ani nic jiného nezbylo.
Když tedy nakonec toto všechno shrnu v jednu pěknou kouli dochází mi jedna zajímavá věc.
Je to možná paradox,ale my se vlastně lepšíme.
Konečně začínáme vidět a rozlišovat,co je zlé,či nenormální.Konečně začínáme toužit po změně.
Jenomže pak mne napadá věc další.
Kdyby na světě byl jen mír,klid a pořádek,kdyby se slovo násilí,kriminalita,válka,šikana,krádež,znásilnění a jim podobné vskutku stalo jen slovníkovou tezí byla by na naší planetě ještě nějaká zábava?Vždyť televize,noviny,filmy,knížky,hudba žijí jen z tvorby o násilí a touze po míru.
Pokud bude ten klid,dovedeme jej i tehdy definovat?A najde se někdo,kdo ještě najde touhu psát o nudě?
Je vůbec reálné ze světa zlikvidovat násilí?Nepůjde zase o násilí? A co se stane s lidmi z armády,policie a jiných institucí,které živí boj proti ní?
Propustí se. A nastane opětný kolotoč,vždyť je jasně prokázáno,že nezaměstnanost vede ke zvyšování kriminality a tedy k násilí.
Takže venkoncem pokud nebude násilí nebudeme ani my.
Konec tečka vykřičník.

A to pak konečně bude na Zemi klid.
Autor Adri, 14.11.2006
Přečteno 735x
Tipy 1
Poslední tipující: Radek.oslov.Šafárik
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

co dodat,snad že je to pravda

11.09.2009 17:14:00 | Radek.oslov.Šafárik

No abych pravdu řekl. V jednom máš pravdu, svět bez násilí je nemožný. Ale zkus si uvědomit to zlepšování... co takhle 2. Světová válka. Při ní zemřelo snad víc lidí než při všech událostech tebou jmenovaných.
A pokud mluvíme o zvětšování kriminality, tak musíš brát v úvahu, že se jedná o zvětšování v krátkodobém a zhruba ustáleném časovém horizontu.
Celkově na mě tvé dílo působí, jako bys vlastně říkala: "Vždyť o nic nejde, že včera zabili nějakou holku, vždyť inkvizice jich pobila mnohem víc."

17.11.2006 15:53:00 | Alucard

Prosím, sděl mi Tvoji mailovou adresu, nikde jsem na ni nenarazil... Tam probereme to ostatní. Moje adresa je: d.sterzik@chodos.cz

15.11.2006 07:52:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí