Milý Václave

Milý Václave









Milý Václave



Dopis do nebe - kde láska a pravda už zvítězila nad lží a nenávistí

»


Milý Václave,
nevím, proč si na Tebe vzpomínám až teď.
Do očí se mi derou slzy, mám pohnutou náladu.
Vzpomenul jsem na dobu, kdy jsem o Tobě slýchal jen z ilegálních rádií.
Tam někde se datuje poznání, že to tady, jak žijeme, nebylo úplně normální.
Že normální je být svobodný.
Má se mluvit pravda.
Má se konat dobro.
A za to pak můžeme poznávat okolní svět, být jeho součástí.
Byl jsi první, za kterého jsem se nestyděl, měl ho rád, poslouchal jeho novoroční projevy s očekáváním.
Podvědomě jsem Tě měl za vzor a poslouchal hudbu co Ty, sledoval Šípka, Roling Stone.
Četl jsem i některé Tvé knihy - Dopisy Olze psané z vězení, různé hry, scénáře.
Nikdy jsme se neviděli, a přesto jsem si jistý, že bys měl pochopení pro mé slabosti.
Tvůj otec postavil řadu významných budov. V některých jsem měl možnost pobývat, bavit se i pracovat.
Majetku ses zbavil, aby ses mohl soustředit na věci podstatné.
Byl jsi kulisákem, scénáristou, režisérem, spisovatelem, taky člověkem.
Měl jsi okolo sebe spousty obdivovatelů, ctitelek.
Měl jsi i ženu Olgu, co Tě tu nechala, to aby Dagmar nahradit Ti ji pomohla.
Obě tyto ženy byly a jsou výjimečné.
Jedna svojí charitou a nezištností, druhá starostlivostí o Tvoji tělesnou schránku, svojí krásou a také charitou.
Spousty známých lidí, herců i politiků na Tebe vzpomínají s nostalgií a jiskrou v oku.
Nedělal jsi vždy věci, jež byly populární, dělal jsi je však s dobrým úmyslem.
Mnoho lidí Ti zazlívá udělenou amnestii, jenže mnoho lidí nežilo jako Ty, v kriminále.
Vidím Tvé krátké kalhoty a usmívám se, slyším Tvé ráčkování, vidím Tvoji tvář.
Jsi VELKÝ MALÝ MUŽ.
Měl jsi bohatý život plný těžkostí i radostí.
Práce jsi odvedl, myslím, víc než dost.
Zanechal jsi tu stopu.
Jak rád bych i já toto dokázal.
Víš, Ty, jak už teď nám chybíš?
Duše opustila chřadnoucí tělesnou schránku.
Věřím, že právě rozmlouváš se svojí ženou Olgou, piješ kávu a hledíš do budoucnosti.
Měl jsem Tě rád a nevím, co víc sis mohl přát.
Ahoj Tomáš Pelikán
Autor umělec2, 18.12.2011
Přečteno 755x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Takovou blbost jsem dlouho nečetl. Jste určitě dobře informován Českou TV a tím potištěným papírem plným "pravdy" co si pravidelně kupujete.
Víte vůbec kolik let si jíní političtí vězni odseděli.?
Víte že, si s platem kulisíka, či zaměstnance pivovaru, vozil zadek v mercedesu?
Víte že, kdyby komunisti opravdu chtěli, tak by zmizel potichu v uranových dolech..
Víte že, majetek dostal zpět neoprávněně. Benešovské dekrety na prominenty neplatí.
Víte že, se 12 let z hradu díval, jak komunisti v Čechách rozkrádají národní majetek, a neudělal nic.? (proč neprosadil zákon že žádný komunista nesmí vykonávat veřejnou funkci 20 let!)
Víte že rodině Havlů byl zabrán po válce majetek, protože lezli Němcům do zadku.
Víte že, svou první oficiální návštěvu, coby president, poctil Němce místo Slováky.
Víte že, peníze posílané ze zahraničí Chartě, zvesela propijel se svou hereckou partou. Peníze byli na podporu žen, které mněli muže ve vězení.

05.05.2012 08:26:50 | kolinko

Ahoj, možná máš pravdu možná taky ne. Každý má rád nějakou tu svoji modlu a já přijal Tu "Václavovu". V Číně na Kubě Německu všude je tomu tak. Pak se postupně rozkrývá to ostatní u Castra Hitlera Stalina Brežněva Gorbačeva Havla mne i tebe. Přijdeme o ideály a je to dobře. Je dobré být dobře informovaný nebo neinformovaný? Odpověď jasná tu visí ve vzduchu bez vzruchu. A on si v klidu odseděl těch pár let v kriminále. A hodní komunisti mu v base za katrem přilepšovali. A pak k majetku přišel. A děti on neměl. Je to spravedlnost boží nebo jen to zboží? Nevím.

26.06.2012 12:15:39 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí