Strom mezi keři

Strom mezi keři

Anotace: aneb posměch versus křivá záda.; Můj první pokus o fejeton. Posuďte sami, jestli to za něco stojí :)

Od dětství má diagnóza, křivá záda zněla. A tak pokyn ke cvičení, nesl jsem si ze slyšení. Jenže kterému dítěti by se chtělo povinně cvičit nesmyslné cviky hodinu denně? A tak se nad tím zanevřelo, do doby než se mi rozsvítilo. Do té doby s pohledem dolů, chodil jsem vždy po chodbě a následně domů. Také nízké sebevědomí přispělo k tomu, že nedíval jsem se moc nahoru. Až najednou touha být někým a s někým, přivedla mě k poznání, že lepší je být vzpřímeným a s pohledem vodorovným. A tak nastal čas mých zad rovnání a s tím spojeno trochu cvičení. Tak narovnal jsem se a zvedl hlavu, abych se podíval do očí davu. Krásný to pocit zpříma hleděti a se zády bez bolesti. A tak si chodím s hlavou zdviženou, vypnutou hrudí a rameny vzadu, což ale nepozdává se davu. Dnes všichni s chůzí houpavou lodi v bouři podobnou, při každém kroku s rameny otočeny o devadesát stupňů do strany, podivují se rovným zádům a vyrovnané chůzi. Jak jen jsem si mohl dovolit zvednout bradu a jít rovně? To přece nenosí se v dnešní době. A tak posměšky nenechají na sebe dlouho čekat. Řeči o pravítku doléhají k mému uchu. Ignorovat! Toť jediná správná rada. Radši se narovnat, dav přehlédnout a k lepším zítřkům hledět, než zůstat skrčený a na zadku s tlupou posměváčků a rádoby pánů sedět. Vždyť vyrovnaný postoj, pevný pohled a rozhled, přináší člověku úspěch a trochu respektu. A slečny přiznejte se – která z vás chce hadrového panáčka bez cíle a s pohledem dolů?
Autor kjar, 29.05.2012
Přečteno 379x
Tipy 2
Poslední tipující: ewon, zaba.zuzla
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no jestli takle píšeš fejetony, tak teda potěš... :-)
Předně jsem chtěl říct, že o to, jestli to je dobrý ze začátku zas tolik nejde.
Druhak jsem chtěl říct, že obsah je ok, ale stejně jsem se víc zasek na formě, protože ty to píšeš jako báseň: tobě se rýmujou některý věty, minimálně ti končej na stejný písmeno a řek bych, že to má i rytmus (zas tak detailně jsem to nestudoval).
Takže: jestli jsi chtěl napsat fejeton a jen tak mimochodem jsi si zabásnil- tak říkám: hustý. :)

Od dětství má diagnóza
křivá záda zněla...

06.06.2012 08:38:52 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí