Obecný monoteismus

Obecný monoteismus

v roce 2009 se mi zdál sen, kde bylo nové náboženství se třemi body:

1. Bůh je
2. Bůh stvořil svět, aby se tu měli všichni dobře
3. Bůh nepotřebuje, aby Ho lidé uctívali, ale chce, aby věděli, jak je to s Ním a světem

Rozhodl jsem se o zpřesnění tohoto konceptu, kde lépe definujeme (nakolik můžeme) pojem Boha a v jakého Boha tedy jsme se rozhodli věřit.

Věříme v Boha který:

1. má rád lidi
2. chce, aby se lidé měli dobře
3. je všudypřítomný, všemohoucí a vševědoucí
4. je mu jedno, zda Ho lidé uctívají, nebo ne

První dva body jsou doufám jasné, vyloučí nějaká zlá božstva.

Třetí bod je nutný k tomu, abychom tohoto Boha mohli nazývat Bohem: a aby jaksi "přerostl" tuto naši definici a reálně se projevil ve světě.

K čemu je tam ten čtvrtý bod? Proč se opakuje ve snu i v definici? Tohle vyžaduje vysvětlení:

Čtvrtý bod vylučuje tzv. egregory, tedy bytosti duchovního světa, kteří jsou stvořeni z myšlenek lidí a snaží se "dostat mezi nás a Boha" a "neprostupně" týt právě z modliteb a uctívání. Egregor slábne, když ho někdo neuctívá, pravý Bůh ne.

Celý koncept tohoto náboženství jsem prozatím nazval Obecný monoteismus (zkratka OM).
Autor danielsoft, 02.06.2023
Přečteno 114x
Tipy 3
Poslední tipující: Aru, paradoxy
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pro mě osobně je tvé poselství snu lepší, ale naprosto chápu ono rozvinutí, i sebelepší myšlenka se neudrží v původní podobě, protože ta možnost ji upravit je příliš lákavá. myslím že trojka ze snu je daleko lépe podaná, než trojka z úpravy.

ten sen je geniální.
1. je, protože je vším a ve všem, tím pádem nemůže mít jenom rád lidi, když zažívá jejich vlastní emoce, tudíž může svou vlastní částí lidi i solidně nenávidět, pokud tak činí lidé sami.

2. stvořil svět, abychom se tu měli dobře, to je patrné ze světa, ale co se světem uděláme je na nás, kdyby ostatně chtěl, abychom se měli dobře, už by za nás přebíral kontrolu, kde je chtění, je i utváření dosáhnout onoho cíle chtění.

3. z úpravy říká nešikovně to co jednička ze snu, i v té jednoduchosti je ono poselství geniální.

4. z úpravy nikterak nevyplývá, že lidé nemohou uctívat své výtvory, naopak vyjmout 3. ze snu byla dle mě fatální chyba, ta říkala vše a po pochopení jak je to se světem, až teprve pak odpadá potřeba uctívat vlastní výtvory, krom toho i naše výtvory jsou stejně jenom jeho vlastní výtvory, když to vezmeš do důsledků, tak ve všech podobách a možností komunikuje sám se sebou a přitom zažívá všechny emoce co kdy kdo zažil, ta jemná změna výrazu ze snové dvojky do upravené dvojky posouvá význam do jiné roviny.

- ostatně tak funguje perfektně zmatení, když ti někdo bude chtít lhát, nebude říkat žluté barvě černá, toho by sis všiml hned, ale nazve ji oranžovou a tvé pochyby bude rozptilovat neustálým opakováním, že žlutá je oranžová, dokud tomu neuvěříš. v jemných posunech významu se skrývají ty nejfatálnější propasti.

Dane, každopádně tu úpravu chápu proč vznikla, vzkaz si předal, tak je to asi v pořádku ;)

02.06.2023 11:07:44 | Aru

Zakládáš nové náboženství, nebo se vracíš k prvotní myšlence všech náboženství?:)

02.06.2023 08:03:59 | paradoxy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí