Návštěva kláštera "Rosa coeli".

Návštěva kláštera "Rosa coeli".

Rád bych se s vámi podělil o těžko zapomenutelný zážitek z kláštera "Rosa coeli"
Každý rok jezdíme s přítelkyní po významných památkách, a letos jsme se rozhodli zakončit své putování právě v Rosa coeli". Známe klášter v Panenském Týnci a byli jsme zvědaví na sílu atmosféry tohoto místa.
Na webu jsme se dozvěděli, že v pátek 10.9. bude klášter od 17. hodin pro návštěvníky nepřístupný, a tak jsme pozměnili své plány a přijeli už okolo 14. hodiny, abychom měli na prohlídku čas a klid.
Zaplatili jsme vstupné plus poplatek za zapůjčení tištěného průvodce a bez jakéhokoliv varování vstoupili na "opičí dráhu".
Hlavní chrámová loď se podobala skladišti plnému poházených praktikáblů, plastových židlí, svazků kabelů a mezi tím pobíhala parta chlapů přenášejících zvukovou a osvětlovací techniku z místa na místo, přičemž se tvářili, že jsme to mi, kdo tam překáží. Kabely byly všude. V přízemí, na zábradlí schodiště, v patře ze všech otvorů trčeli trojnožky reflektorů.
O jakékoliv atmosféře nemohlo být ani zmínky, možnost zranění na každém kroku.
Je samozřejmé, že každou akci je nutné připravit, ale bez jakéhokoliv upozornění vpouštět skupiny lidí a ještě za to vybírat plné vstupné je bezohlednost a naprostá neúcta k návštěvníkům, kteří často váží cestu z hodně vzdálených míst.
Odcházeli jsme s pocitem vzteku, rozčarování a nepříliš čisté plastové kadibudky atmosféru jen dokreslily.
Loučíme se s heslem "Kounice již nikdy více".
 
To se mi líbí
 
 
 
Okomentovat
 
 
Sdílet
 

0 komentářů

Autor stromeček, 12.09.2021
Přečteno 275x
Tipy 1
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí