Obraz

Obraz

Anotace: I obrazy dokáží upoutat a uchvátit... (školní sloh a za případnou krkolomnost se omlouvám:) )

Na oprýskané zdi starého domu, který vlastníme už po generace, visí obraz s pochmurnou historií. Rám, do kterého byl před mnoha lety zasazen, je masivní, leč i přes tuto skutečnost má jemné a zcela jistě pracné zdobení. Nemůže býti sebemenších pochyb, že na vrcholu své slávy byl vysoce ceněný. Na pár místech onoho rámu je stále ještě vidět jeho pozlacení.

Na plátně nesoucí mistrovské dílo se též podepsal čas, avšak dívka na obraze má stále svou nesmrtelnou krásu a neohrožuje ji stárnutí ani smrt.

Lehce vlnité kaštanové vlasy jí splývají podél krku až na ramena. V zelených očích, jaké mají kočky, je na první pohled patrná nevinnost, ale také mnohá trápení a utrpení, kterých byly svědkem. Pokožka, dozajista jemná jako samet, jen září, avšak celkový výraz dívky vypráví příběh, který jistě nebude patřit mezi ty nejšťastnější. Pohled, jenž má, každého kdo ji spatří, probodává, mráz člověku v mžiku přeběhne celým tělem a je zcela okouzlen půvabem.

Malíř, jenž toto dílo vytvořil, do něj musel vložit vše. Vložil do něj vše, co vás dokáže tiše, nenápadně, ale s celkem velkou úspěšností přivést k naprostému šílenství. Úsměv této dívky zdá se býti ještě tajemnějším, než úsměv záhadné Mony Lisy od mistra da Vinciho. Toužíte se s ní setkat, byť jen na krátký okamžik, jste pro to schopni čehokoliv.

Šaty, jejichž část umělec zachytil, prozrazují, že se nejspíše jedná o přelom šestnáctého a sedmnáctého století. Útlý krk zdobí jemný zlatý řetízek s křížkem, do nějž jsou zasazeny drahé kameny. Celému portrétu dodává trochu optimismu vzhledem k jeho celkové ponurosti.

Barvy i odstíny byly zvoleny nezvykle tmavé, jediné co na obraze září je onen zlatý řetízek a oči – ty vás ustavičně sledují a za nedlouho díky nim začnete trpět paranoidními představami a myšlenkami. Postupně se začnete obávat vycházet z pokoje, v němž se nacházíte s dívkou na obraze a pouze s ní se budete paradoxně cítit v bezpečí.

S blížící se tmou jakoby portrét ožívá, smrtelně bledá kůže začíná získávat barvu, jakou mají lidé běžně. V očích zahoří plamínek bytí a úsměv se stává vlídnějším. Pokud na něj budete hledět delší čas, uvidíte skutečně živou dívku, jak se na vás ze zdobeného rámu dívá a usmívá – láká a svádí vás. Brzy však poznáte, že bez ní nemůžete nadále být ani okamžik.

Autor Tina, 07.04.2014
Přečteno 662x
Tipy 3
Poslední tipující: Orist Grey, Aiury
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí