Může se to stát i vám 2022

Může se to stát i vám 2022

Anotace: Můj milý deníčku... Opět shrnuji, co mi přinesl letošní rok v mém psaní, a budu rád, když se třeba také zapojíte, a napíšete něco o svých úspěších či cílech.

Milý Litere,

 

Opět po roce (i když trochu dříve) píši své ohlédnutí za mou literární činností. Než jsem se vrhl na tento již pátý díl deníčku, tak jsem četl předchozí. Všímám si, že stejně se v mnoha věcech opakuji – stále mi zůstává ta touha…touha tvořit a dostat své díla mezi lidi. Psaní příběhů je o trpělivosti a také přijímání úspěchů a neúspěchů. Letos se mi samozřejmě dost věcí nepodařilo a věci, o kterých jsem hovořil v minulém deníčku, nevyšly. Na druhou stranu přišly i úspěchy, kterých si velmi cením, zvlášť v této době. Krize doléhá samozřejmě i na literaturu, nakladatelé pozastavují některé projekty a více se soustředí na vydávání zavedených autorů. O to víc si vážím každého vydání…i když stále platí, že ta „moje knížka“ nevyšla.

 

Howard byl časopis, který mi umožnil poměrně pravidelně publikovat. Píšu „byl“, protože letos v létě ukončil svou činnost. V březnu mi v něm vyšla ještě povídka „Kult“. Celé číslo je zdarma ke stažení zde:

http://www.howardhorror.cz/2022/03/howard-42.html

 

„Sněžná samota“ je post-apo povídka se kterou jsem uspěl v soutěži od nakladatelství Brk. Povídka tak v říjnu vyšla ve sborníku „Kdysi v zimě“. Kniha je ideální čtení na zimu nejen kvůli svému tématu, ale protože funguje jako adventní knižní kalendář (na každý den jedna povídka až do vánoc). Nakladatelství Brk je zatím stále ještě malé nakladatelství, ale má lidský přístup a rozhodně ho doporučuji i pro zaslání rukopisu.

https://www.nakladatelstvibrk.cz/obchod/sborniky/adventni-kalendar-povidek-kdysi-v-zime/

 

A zatím asi můj vůbec největší úspěch je to, že jsem se probojoval do naprosto exklusivní knihy s názvem „Bizarropolis“. Je to první česká antologie žánru bizarro fiction a spolu se mnou jsou v knize takoví spisovatelé jako třeba Petr Stančík, Ivan Adamovič, Vílém Koubek, Petr Boček nebo jako host – největší světová hvězda tohoto podivného žánru Carlton Mellick III. V knize mám příběh zvaný „Smrt je důsledek života“. Kniha vyšla u nakladatelství Carcosa a je v široké distribuci.

https://www.carcosa.cz/knihy/bizarropolis/

 

Měl jsem i dvě autorská čtení. Jedno v klubu Darkvelvet v Praze a druhé na Horrorconu (taktéž Praha), kde se rovněž křtila zmíněné Bizarropolis.

Nevím, možná to vypadá, že se chlubím kravinami (protože vlastní kniha je vlastní kniha), ale věřte, že to dalo práci dostat se alespoň na takovou úroveň. Tedy být vydávaný autor. Ostatně to je i důvod, proč sem už prakticky nic nezveřejnuji – píši většinou již pro nějaký projekt.

 

2023 je hrozivé číslo…ale on je to už příští rok:-) Radši nic neslibuji a nedokážu říct, co vše se podaří nebo nepodaří. Každopádně píšu dál a baví mě to. Zatím mám jisté, že mi jedna povídka vyjde ve slovenském časopise Charon (tak trochu vyplňuje mezeru po Howardu. Taktéž hororový časopis) a to i jako audiopovídka. Zatím neznám přesné datum vydání.

Na jaře by pak měla vyjít antologie „Esence hrůzy“ u nakladatelství Canc, kde mám příběh s klišé názvem „Temnota“. Ano, ta povídka je stále i zde na Literu. Patří mezi první mé příběhy, které se docela líbily, a jen to dokazuje, jak mi zdejší web pomohl. Povídka bude trochu upravena a projde pořádnou korekturou.

A dál? Nevím, nechám se překvapit. Rozjetých je víc věcí, ale jak je známo, nikdy se nepovede vše.

 

Krom psaní příběhů se stále věnuji hudebním recenzím a článkům pro https://metalforever.info/. Rovněž pokračuji v literární publicistice pro webhttp://deti-noci.cz/.

 

Děkuji každému, kdo si to přečetl a třeba ho i má tvorba zajímá. A stejně jako minulý rok, ten předminulý a ten ještě před ním, to nepíšu, jen abych machroval, ale protože se rád dělím o zážitky ze psaní.

Především mě pak zajímá, jak se daří vám.

Co vaše úspěchy?

Drží se vás stále chuť psát?

Jaké máte cíle?

Ano, jsem zvědavý:-)

Jestli se vy chcete na něco zeptat, ptejte se.

 

Všem přeji hodně úspěchů (nejen v psaní) a ať vás neopouští múza. Rovněž přeji krásné vánoce a hodně zdraví do příštího roku.

Autor Draconian, 16.11.2022
Přečteno 122x
Tipy 4
Poslední tipující: Lůca, mkinka, jenommarie
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem moc ráda, že jsi se vymanil z psaní "do šuplíku" a dostal jsi se ne pulty knihkupectví a krůček po krůčku si tak plníš svůj sen. Ala tak mě napadá, jestli třeba nemáš v plánu nějak pohnout s Duchcovskými stíny, protože nebýt jich, tak se neznáme ;-)

29.11.2022 14:50:43 | Lůca

Duchcovské stíny jsou dávno napsané. Jenže zatím nemám nakladatele. Tak se uvidí, zda ho někdy seženu. Je to běh na dlouho trat.
Moc ti děkuji:-)

29.11.2022 19:57:26 | Draconian

Mně by stačila i pracovní verze :-D

01.12.2022 11:52:03 | Lůca

to by asi ani nebyl problém.

01.12.2022 20:04:23 | Draconian

Nemám teď čas, přečíst si vše, ale uložila jsem si a přeji TI další úspěchy a DĚKUJI za tvůj dnešní příspěvek a přání. Ať jsou TVÉ dny naplněné radostí a přeji též ZDRAVÍ. **Marie

16.11.2022 21:16:57 | jenommarie

moc děkuji za podporu. At se také daří.

16.11.2022 21:52:14 | Draconian

Děkuji;)

16.11.2022 22:07:49 | jenommarie

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí