Americké prezidentské volby

Americké prezidentské volby

Anotace: příštích 5? let v čele nejmocnější země světa; tříšť poznámek a odkazů. Věci, které nás jistě ovlivní, které ale my ovlivníme těžko.

4.-5. 11. 2016

Americké prezidentské volby

Při sepisování mi přirozeně došlo, že toho vím tak málo, že to nejspíš nestojí ani za úvahu. Jako zdroj vezmeme velice stručně (anti trumpovský vzor):

https://www.youtube.com/watch?v=j0HetZ4GvrQ

a druhý zdroj (též levicový) a v češtině! :

http://blisty.cz/art/84303.html#sthash.HUmS1kaD.dpbs


Donald Trump

První věc je, že vlastně nevíme, co myslí vážně a co ne. O čem je bytostně přesvědčen a co říká jen proto, aby se zalíbil. (ostatně to by asi nemělo u politika tolik překvapovat.)

Problémy:
popírání globálního oteplování
antiimigrační politika (nevpouštět Muslimy do země)
vybudovat zeď na hranici s Mexikem?
sympatie k Putinovi?


Hillary Clintonová

Ať si čtenář dosadí, co chce. Mně se vybavuje píseň Menší zlo.
---------------------------------------------------------------------


nakonec dodávám, co k panu Trumpovi napsal novinář z Guardianu.

http://blisty.cz/art/84324.html#sthash.Q7rca1eN.dpbs

Autor ewon, 05.11.2016
Přečteno 589x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejde říct, že tomu někdo nerozumí. Každý tomu rozumí svým způsobem. Spíš mě mrzí, že svět zapomíná, že ta slibovaná "jednoduchá řešení a rozdělení na my a oni - ti zlí, co můžou za naše problémy" už tu bylo a nikdy to k ničemu dobrému nevedlo. U nás je to stejné, viz bod 4 tvé dnešní úvahy.

09.11.2016 10:27:07 | tall&curly

Moje "nerozumí" u voliče Trumpa znamená: vím, že Trump je nejlepší kandidát, co pozvedne Ameriku. (Make America Great Again!)

Já píšu určitě emotivně, ale zatím to vidím tak, že nevím, co od T. čekat. Nevím, jestli bude dělat to, o čem mluvil. Nevím, jestli bude dělat opak.

09.11.2016 10:47:30 | ewon

Tak je to tady. Mohlo to být zlé, nebo horší a přiznám se, že do dnešního rána jsem nevěřila, že rétorika, kterou vedl Trump může vyhrát.

09.11.2016 08:55:39 | tall&curly

to bude tím, že nevíme, jak lidi myslej... Jak uvažuje někdo, kdo nic nečte, nebo tomu nerozumí?

Osobně jsem si snad ani netroufal hodnotit. A věřil jsem v Clintonovou. Teď se modlím, abych se plet, resp. se pletli ti, co tvrdí, že to s Trumpem bude katastrofa.

09.11.2016 10:20:32 | ewon

Prašť jako uhoď! Tyhle prezidentské loutky stejně ničemu nebudou vládnout, jen byrokracii establishmentu, jsou to poskoci skutečné ekonomické šlechty v pozadí. Ti žádnou demokratickou frašku ke svému zvolení nepotřebují, vládnou všemocným kapitálem, jak se dnes eufemisticky říká "nadnárodním". Prostě "chléb a hry" pro davy jako vždy. :-))

07.11.2016 13:34:21 | Lighter

(2. část) může si někdo myslet, že
1) "globální oteplování je hoax, který si vymysleli Číňani?", popř. že to zkrátka "není problém"?
2) Může si někdo myslet, že by USA měli užít jaderné zbraně?
3) že by Saúdská Arábie měla mít jaderné zbraně?

(někteří voliči jistě ano... nebo je jim to úplně jedno...)

Myslí si něco z toho Clintonová? Doufám, že ne... Na druhé straně, ona taky bude mít svůj seznam, ale ten tu neřeším.

Ne, že bych tvůj názor nikdy nepoužíval, ale přijde mi zbytečně zjednodušující.
(např. ho užil i Klaus ml., když řekl, že v českých krajských volbách byli vlastně všichni stejní... to je trochu mimo mísu ne?)

07.11.2016 13:56:32 | ewon

pro takový tvrzení bych neměl žádnej důkaz. Já jsem přesvědčenej o tom, že názory maj ty kandidáti odlišný, pokud se jich budou držet i po volbách plyne mi z toho i jiná politika.
Assange mluvil o tom, že Clintonová je podporovaná spíš bankovním sektorem... Kdežto Trump spíš "zoufalými býlími američany". V našem kontextu to asi bude znít jinak, ale Trump působí jako skutečně "lidový kandidát", zatímco předchozí kandidáti na prezidenta museli mít v pozadí, tu nebo onu část ekonomického sektoru. Tj. republikány spíš petrolejářský průmysl... Trump vpodstatě sponzoruje sám sebe. Ale jsou to jen mé omezené vývody... A celé mi to přijde docela zamotané.
Já jsem se tedy snažil říct, že C. je lepší, nicméně nejspíš půjdou najít i články, že Trump je lepší než C.

07.11.2016 13:50:33 | ewon

a 24 minut rozhovoru J. Pilgera a J. Assange... na začátku o Clintonové, od 13. minutě o Trumpovi, nakonec o Assangově situaci. Nemůžu říct, že bych to celé pobral, ale veselé to není.

https://www.youtube.com/watch?v=_sbT3_9dJY4

07.11.2016 11:42:33 | ewon

tak jsem si připadal, že jsem s BL nějak mentálně propojen:

http://blisty.cz/art/84340.html#sthash.TvBnKuiJ.dpbs

tady je to stručně česky.

08.11.2016 13:36:17 | ewon

a tady něco z druhého konce:
https://www.novinky.cz/komentare/419851-komentar-trump-vaclav-klaus-ml.html

07.11.2016 10:56:10 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí