vyhrál Trump

vyhrál Trump

Anotace: tříšť dojmů a postřehů hned po tom, co jsem si to přečet

Jsem poněkud nemile překvapen (mírně řečeno). Napíšu jen první dojmy:

9. 11. 2016

1)
Klaus ml. se spletl. Tipoval, že vyhraje Clintonová, ale má radost z výsledku.

2)
Assange se spletl: "Trump nemůže vyhrát, protože Clintonová má podporu médií, korporací, všech". Myslím, že Assange radost nemá, i když věřím, že on osobně by měl problém vždy - jakýkoliv prezident USA by po něm šel.

3)
Předpokládám, že v Britských listech jsou zdrceni...

"Demokracie v Americe - ve slepé uličce"
"Michael Moore: Toto je o tom, že Amerika chce opustit Ameriku"
"V mauzoleu Donalda Trumpa, aneb Nakoukání do amerycké kultůry na objednávku slavnoj češskoj národu "

4)
"Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka „normální Američané” ukázali, jak se dá porazit „mocenský konglomerát prolhaných médií a nabubřelé pseudoelity”. Ovčáček to v reakci na průběžné výsledky amerických prezidentských voleb, v nichž vede republikánský kandidát Donald Trump, uvedl na Facebooku. Nepřímo rovněž naznačil rovněž opětovnou kandidaturu prezidenta Miloše Zemana."

(Z mého pohledu tedy: pokud budete lhát, vystupovat arogantně a sebevědomě, řeknete že ty nahoře u koryt nemáte rád a máte dost peněz na to si zaplatit kampaň zato... stojíte na straně ubohých a chudých, máte slušnou šanci, že vás zvolí... zjednodušuji, netvrdím, že to vidím objektivně, ale vidím to nějak tak...)

5)
Myslím, že Putin docela jásá.

6)
Otázka je, jestli jásá např. Asad, ale řekl bych, že by měl taky.

7)
Žižek, co se podle BL. definitivně zbláznil, by asi měl jásat taky.

http://blisty.cz/art/84303.html#sthash.HUmS1kaD.XxjPjEtU.dpbs

8)
Chomsky: soudě podle nadpisů na youtube, což může být zjednodušující. Od stanoviska: ostatní nejsou příliš jiní než Trump. Postupně k: podporuju Bernie Sanderse a volil bych Clintonovou proti Trumpovi. (čtenář nech mě opraví).

9)
Jásá např. Orbán? Jásá Erdogan? Co na to Severní Korea? Co Kuba? A co Mexiko?

10)
Konspirativně si tipnu, že bude problém se sčítáním hlasů a že bude demokraty zpochybněno.

11)
Otázka je, jestli ony chmurné vize autoritářství a izolace Ameriky se naplní. Vůbec nedovedu odhadnout, jaký vliv to bude mít na zbytek světa, popř. jaký vliv to bude mít na EU a ČR. Protože jde o dvě různé věci: američani se můžou mít lépe a my hůř.  Opačná verze je poněkud absurdní. Ale je taky možné, že část američanů se bude mít lépe než jiná část američanů - a to je velice nebezpečná věc. Snad se ti, co tvrdili, že Trump bude horší pletli...

12) konkrétní citace:
Cituji např. K. Dolejší (jak jinak než z britských listů):

 Během volební kampaně dal Donald Trump jasně najevo, že proces vojenského stahování z Evropy, který Barack Obama ještě před ukrajinskou krizí výrazně uspíšil, se mu zdá polovičatý a nedůsledný. Zpochybnil dokonce závazky své země vůči NATO a naznačil, že se hodlá dohodnout s Vladimirem Putinem. Protože je dlouhodobě známo, že Putin neusiluje o nic menšího než o další Jaltskou dohodu stanovující rozdělení kontinentu na sféry vlivu, zajisté se mají i Češi nač těšit. Trump může snadno iniciovat rozpad NATO, případně z něj USA mohou pod jeho vedením vystoupit. V obou případech by stávající české bezpečnostní garance obrazně řečeno vyletěly komínem - a Česká republika by na tomto poli naráz začínala z úplné nuly.

(sám k sobě: v jistém smyslu, jsem si přál, aby američané neměli základny všude po světě. No, ale asi mě nenapadlo, že pak hrozí, že tu budou místo nich ruské základny. A vracíme se k otázkám radaru v Brdech. Samozřejmě možnost konce NATO - to mě též nenapadlo, případně konec NATO, jak fungovalo doteď.)


Trumpovo vítězství také znamená znevěrohodnění a dokonce patrně úplnou destrukci americké "měkké moci", na níž se snažil tolik stavět Barack Obama. Jestliže většina amerických voličů nemá problém s osobou typu Donalda Trumpa na nejvyšším exekutivním postu, těžko už budou moci Spojené státy někdy někomu v zahraničí vyprávět něco o nezpochybnitelných hodnotách. Ukázalo se, že hodnoty hlásané liberálními elitami jsou domácí voličské základně v zásadě ukradeny - klidně zvolí bezohledného sexistu, rasistu, člověka absolutně neschopného sebekontroly, který zalže průměrně každých 30 vteřin. Co mohou tedy Američané světu ještě předepisovat? Jaký řád, jaké hodnoty? - See more at: http://blisty.cz/art/84370.html#sthash.Uv1x0Fig.dpuf

(k sobě: otázka: jaká z toho, jaký jak se chová před volbami plyne zahraniční politika?)

"S tím souvisí zatím poslední téma, které zde zmíním. Vítězství trumpismu, i kdyby nakonec nebylo úplné, masivně posílí všechny evropské obdoby pravicově populistických tendencí. Na prvním místě Marine Le Penovou, která se v roce 2018 bude ucházet o francouzský prezidentský úřad. Podobně jako v případě brexitu a amerických prezidentských voleb, i zde nakonec volební prognózy mohou zoufale selhat. A Le Penová kromě jiného slibuje vystoupit z NATO a uzavřít spojenectví s Moskvou."

(k sobě: nevěděl jsem, že Le Penová se chce paktovat s Moskvou... "vzestup pravicových tendencí v EU". A pravicové tendence jsou pro západní, nebo provýchodní? Protože teď by se s nadsázkou dalo říct, že provýchodní a prozápadní současně. V těch pojmech mám trochu zmatek. :-) Asi budu muset vymyslet novej narativ. :-) )

============================================================================================================

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/zive-na-seznamu-sledujte-zda-americane-zvoli-trumpa-nebo-clintonovou-3767


Poděkování od Trumpa

Přichází očekávané děkování: v první řadě rodičům, sestře Marianne, bratrovi Robertovi. Děkuje manželce Melanii a dalším lidem za svého okolí. "Miluji vás a děkuji," říká Trump do jásajícího davu svých příznivců v newyorském hotelu Hilton.


První vzkaz do světa

Trump říká, že bude čestně jednat se všemi, nechce vyvolávat ve světě konflikty.


Donald Trump, prezident Spojených států

Donald Trump předstoupil před své příznivce a přednese svůj první povolební projev. Lidé skandují: "USA, USA." "Všem vám velice děkuji a omlouvám se za čekání," začal Trump projev.

Trump oznámil, že mu volala Hillary Clintonová a blahopřála mu k vítězství. "Budu prezidentem všech Američanů," prohlásil Trump a vyzval všechny Američany, aby se k němu připojili. "Čeká nás nová cesta."

"Spustili jsme nové hnutí lidí, kteří milují svou zemi," říká dále Trump.

Trump slíbil, že znásobí růst ekonomiky USA, že bude ve světě spolupracovat se všemi dosavadními spojenci. "Amerika bude sloužit tomu, co je nejlepší."

"Znovu musíme vybudovat naši budoucnost."

Autor ewon, 09.11.2016
Přečteno 878x
Tipy 3
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Malá mořská víla
ikonkaKomentáře (39)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

čirý hnus
https://twitter.com/i/moments/796417517157830656

11.11.2016 15:49:16 | tall&curly

tenhle zdroj příliš neznám a nevím, jestli mu lze věřit (zkrátka sociální síť). Pokud jo, není to dobrý no... Ale nejspíš za to nemůže Trump ale ti, co ten rasismus šíří. To jsou asi detaily... Uvidíme, co přinese čas.
Řeknu to takle, u Bushe ml. jsem byl přesvědčen, že má vrtnout do Iráku, protože Sadám může mít zbraně hromadnýho ničení. Teď vím, že to byla lež. Doufám, že jestli něco "vymyslí" Trump, tak poznám kdy lže, řekněme aspoň dřív než v případě Bushe...

Nicméně možná víc k tématu: jaká je atmosféra vztahů v zemi - lze těžko poznat na dálku. Jaké a kde panují předsudky. Ty se projeví ve společnosti, až následně se můžou projevit v politice. Asi tušíme s jakým obdobím dějin teď USA srovnávají. Dějiny se nezopakují nikdy zcela stejně...

Levicově dodám, že napětí ve společnosti by měla zmírnit menší rozdílnost majetků, což může znamenat jen, že se zvýší zaměstnanost (i když mám pocit, že nezaměstnanost není velká), takže je vlastně otázka, z čeho ta naštvanost pramení... Možná z toho, že zkrátka určité vrstvy nebohatnou tolik jako jiné... Nebo pochopitelněji: "že na nás politici serou a všechno vyžerou ty Mexikáni... Svině!" (tipuju)

Moc kecám... Teď je všude dost článků, ale nejsem z toho o moc moudřejší.

11.11.2016 19:59:59 | ewon

Zcela stejně se nezopakuje vůbec Nic, ale hodně Podobně, nó, a to, už je reálnější.Když u ná v tv pořád dokola kecali, že to Clintonová má v kapse, tak jsem všude hlásil(tedy, když se mě někdo zeptal), že to vyhraje Trump, jelikož tak jsem to nějak cítil, a nenechal jsem se asi, ani nějak zmanipulovat.Nechme se tedy překvapit, jak si povede, vždyť žvot je samé překvápko:-)Příště se mě Ewone třeba zeptej:-), já Ti rád odpovím.:-)

23.11.2016 15:36:18 | Jeněcovevzduchukrásného

příště si na něj vsaď. Ať z toho máš nějakou tu korunu. :-)

Jinak teď se to interpretuje jako selhání předpovědí. Uvidíme, co se bude říkat dál. Spekuluju, že "volit Trumpa" se moc nenosilo, tak se to asi na průzkumech neprojevilo.

23.11.2016 17:08:51 | ewon

:-)Naše mééédia nás již Dlouho masírují,(stejně jako za komančů)jednostraným pohledem, a to pohledem Merkelovským(a z toho bude také Velký mazec), Merkelovským vlezdoprdelsvím panu Obamovi.Je smutné, že kůli jedné Psichopatce(Viz-A.Hitler), už prý začínají být ve Francii a snad i v Německu Značné problémy:-(.Je to jen otázka času.Apropó, posledni dobou se pohybuji v centru Prahy, a vidím více a více osmahlých tvář a to jednotlvců nebo menších skupinek.Araby znám dobře, ale ti to, na 90% Íránčanů stále přibívá.Bezprizotně se potulují ulicemi, no, mě to stačí, Bude Průůůser:-(

23.11.2016 18:11:17 | Jeněcovevzduchukrásného

ještě než se příšerně naštvu... :-)
Tak jaká média tedy sleduješ, která mají tak "pro Merkelovský názor"?

24.11.2016 10:19:59 | ewon

:-)Opakuji, již třetí měsíc nesleduji Vůbec zprávy.A tak se ptám, co pak to Neslyšíš, nevnímáš???, nebo jsi to neslyšel, nevnímal???, na Nově, Americké tv, na 24, samé šikovně cpané ptákoviny, lži, kecy, KECY do našich hlav, jako, například,(a to BUDE v budoucnu HODNĚ Důůůležitý), že Orbán, a jeho hranice, To nebylo demokratické, Není Demokratickééé a podobné ŽVÁSTY!Podívej se na glóbus, na Evropu a na Afriku, nemluvě o dalších imigrantech (kde navíc mají všichni problémy s vodou)myslím velikost kontinentůůů!, a hlavně nezapomínejme, a TO JE velmi důležité, na ČIPERNÉ, BEZOHLEDNÉ, ORGANIZOVANÉ PAŠERÁKY!!!, A TO JE VRAŽEDNÁ KOMBINACE, A O TOMHLE SE NAPŘÍKLAD JIŽ NIJAK HLOUBĚJI NEHOVOŘÍ!, jako, když se vůbec nic neděje, a Vše se zvládá.NEZVLÁDÁ:-((
Hranice Budou Muset bejt, s ostrahou, s vojskem a s ostrejma, tak jako za komančů, a to, jak na východě, tak i na západě.Dějiny se OPAKUJÍ, ale né úplně přesně, ale Hodně podobně.UVIDÍŠ SÁM, že to takhle dopadne.Televize mlžej Všechny. Nejvíc co si před třema měsícema pamatuji, tak na Primě občas ukazovali, co se děje v Německu, Francii, byli tak nějak objektivnější.Ale, JÁ UŽ NA TO SER.. , a ostatně, já už i tak vím, CÍTÍM!, jak se to bude vyvíjet, v té naší eurozóně:-(((.

25.11.2016 13:43:12 | Jeněcovevzduchukrásného

Já už jsem tak nějak promyslel odpověď, ale ještě se zeptám: co a kdy se v Evropě (nebo jen Německu, či Čechách) stane pokud se neuzavřou hranice?
(podle mě to vůbec není lehká otázka)

26.11.2016 14:55:52 | ewon

Když se začala nastolovat tato bezhraniční politika, tak jsem své ženě hned řekl, že to je Malér z kterého vzejde válka.Doslova jsem jí řekl.Podívej.Představ si, že u našeho domečku odstraníme plot a udělají to i ostatní, jelikož navíc budou Muset to udělat.Tak, že támhle souset magor, ten ti bude zalejvat v amoku závisti, tvé květiny jedem, další támhle za ním, ten ti bude nosit harampádí pod okno, jelikož se mu u něj, už nikam nevejde, no a ten třetí, to je velkej malér, ten je tady známej jako největší zloděj zlodějů.A to mluvím pouze o třech sousedech:-(.
Jak tohle asi může Ewone dopadnout?, nechci strašit, ale, no raději už nic.

26.11.2016 16:47:21 | Jeněcovevzduchukrásného

část 3.
Oprava. Přečet jsem špatně tvoji zprávu, že "ZA dva roky bude mít Írán cosi jaderného". To jsi nepsal. Ty jsi psal, že si to už 2 roky myslíš. Tedy od roku 2009 se čehosi bojíš. Jen jaksi nevíme přesně čeho... :-)
Moje reakce je tudíž trochu z cesty.

27.11.2016 11:50:35 | ewon

Čeho se bojím?Podívej se někdy na autentické dokumentární filmy, a že jich není málo, z Hirošimy a Nagasaky:-(.Ti lidé neměli ani nejmenší potuchy, co se na ně valí.A to byly tenkrát bombičky.Toď vše, k těm obavám.

27.11.2016 17:43:47 | Jeněcovevzduchukrásného

část 2:
Tohle bylo ode mě trochu tvrdý a myslím, že já bych se svými předpověďmi nedopad lépe.

To, co mi přišlo podstatnější, a na co jsem přišel náhodou a tak nějak se mi to hodilo do krámu je upozornění na média.
Nebezpečná média nejsou primárně nova, prima, čt24... Primárně jsou to internetové zdroje. Proč internetové: protože je vůbec nikdo nehlídá. Zejména pokud se pod ně ani nikdo nepodepíše. Co víc, můžou být volnou rukou pro působení právě zahraniční propagandy (to samozřejmě můžou být i média tradiční...). Liter je v jistém smyslu taky takový zdroj, když nevíme, kdo co píše. Hromadně šířené emaily... Youtube, apod.
Shodou okolností tedy uvádím (z ČRO):

https://interaktivni.rozhlas.cz/dezinformace/

(doporučuju aspoň nahlédnout, veřejně sdílených dezinformací je tam 100 - kolik z nich znáš?)

27.11.2016 11:46:41 | ewon

Přečetl jsem pouze K.Gottovo vyjádření k uprchlíkům a Naprosto s ním spuhlasím.Po revoluci jsem se potkával v Polsku a to v lednu (to tam bylo u Baltu běžně -10 i přes den) s Rumunkama a oni tam žebraly peníze tak, že talačily na cítění Poláků, a to přes Maličké děti.Těch žen bylo více, byly organizované kuplířema, a dělaly to to.Seděly na schodech u domů, a před sebou měli položené malé děti, a to, v tomhle mraze, na pouhém nějakém hadru, a děti byly navíc velmi spoře oděné.Měly nataženou ruku a hrozně bědovaly.Bylo to něco Hrozného, a když jsem jim ukazoval,(a to nejen já), že dítěti musí být zima, a aby ho zvedla, tak dělala, že nerozumí, Dělala Blbou.Blbá, Blbé ty ženy Rozhodně nebyly, byly jenom KRUTÉ, BEZCITNÉ, prostě jeden z Největších Hnusů co jsem kdy Viděl NA VLASTNÍ OČI.K tomuhle a podobnému, už opravdu média nějak nepotřebuju, a na počítači navíc žádné zprávy opravdu fakt nevyhledávám.Tomuhle se řiká, Životní skušenost, ale Opravdu KRUTÁ, HROZNÝ HNUS a co jsou lidi schopný udělat pro peníze:-((

27.11.2016 18:12:54 | Jeněcovevzduchukrásného

Tahle debata je taková všeobecně povšechná. Gott, mám-li věřit, že to je od něj, tímhle jak říkám přilil olej do ohně. Nicméně nemůžu mu vyčítat, že si něco myslí. Problém je, když se něčí domněnky vydají za nezpochybnitelnou pravdu...
Podle mě není imigrace ničím řízená. Každý utíká kam může a o čem je přesvědčenej, možná i přes místní sociální sítě. Jestli údajně chce USA destabilizovat Evropu, nehodí se úplně totéž třeba Rusku?

Radši to necháme být. :-)

Jakýsi závěr pro mě je, že každý věří čemu chce. A je otázka jak moc kriticky se dokáže na svoji víru dívat.

V čem se shodneme je strach z možné nukleární války, jenže tam ho přičítám Trumpovi a Putinovi. Jenže o těch se paradoxně tvrdí, že se spíš dohodnou. Takže těžko to možná vlastně nebude tak zlé.

Ještě dodám, že pointa zpráv, co já čtu je, že spousta populace věří nesmyslům, které se šíří internetem - ostatně o tom je článek, co jsem na něj dával odkaz. Potenciálně je pak nebezpečná politika, která z víry v nesmysly plyne.

28.11.2016 11:11:19 | ewon

Nevěř Všemu, co kde píší, a to ani na jedné, ani na druhé straně.A teď se neuraž, až Ti bude přes pade, a hlavně taky něco zažiješ, prožiješ, tak budeš dávat hlavně na Své životní zkušenosti.
Ať už to dopadne jakkoli, já budu, a to i třebas se střelnou zbraní chránit své blízké, a to před kýmkoli, kdo je, nás, bude ohrožovat na životech.A to myslím zcela vážně.Experiment, o kterém jsem psal s Nadsázkou, a který by se mohl, I třeba za čas zrychleně a prakticky uplatňovat(a to u nášich českých politiků není ani nijak vyloučené) by to možná i uspíšil, myslím tedy tu mojí důraznější obranu:-(.

Výsledek by podle mého, ale nedopadl lépe nežli je dnes ve Francii, myslím tím arabské oddělené komunity, od Francouzů, myslím tím černošské komuniti oddělené v mnoha státech USA ..... , nemusíme ostatně jezdit tak daleko, stačí zmínit Chanov.Chanov můžeš vidět na Vlastní Oči,a pokud chceš, můžeš se zajet podívat i na předměstí Paříže, na zde stojící sídliště, kde žijí Převážně Arabové a dělají si co chtějí, zákony nezákony.To taky můžeš Vidět na Vlastní oči.

28.11.2016 15:02:21 | Jeněcovevzduchukrásného

ale to asi jsme zase u toho, že se "olej a voda nesnese", že je lepší segregace... až k tomu, že si rasy nejsou rovné...
Primárně se nebavíme o tom, co kdo zažil, ale jak interpretujeme zprávy a kterým zprávám věříme. Osobní zkušenost jistě napoví, ale není možné vidět všechno.

Problém totality je zabíjí a z velké části, že zabíjí nevinné. Začátek (podle mě) ale je, že se lidem dostane do hlav tím, že tvrdí neuvěřitelné nesmysly, kterým lidé na sto procent věří. Shodneme se (doufám) na tom, že nadřazenost árijské rasy je blbost.

Lze se shodnout na tom, že Cikáni, černoši a muslimové nejsou méněcenní?

Tohle je skutečně jen argumentační otázka... Jestli existují ghetta někde ve Francii na to dle mě nemá takový vliv.

Klidně se ještě vyjádři, ale jsem proto to (v míru) ukončit, protože jsme každej dost zatvrzele na svým... :-)

28.11.2016 15:47:50 | ewon

Ano, a tak to Je, ... zatvrzele na svým ... .A tak to je u všech lidí na celém Světě, nejen zde na Modru, a bylo to tak, je to tak, a Bude to tak.NIKDY v tomto světě, nedojde k Totálnímu smíru.Všichni lidé jsou si Rovni, ale to ještě neznamená, že se lidi domluví, NEDOVOLÍ.Musíme to brát jako holý fakt, a až jednou zemřem, Budem vědět Více.No, co ještě, snad, že Ježíš Žije, a pochop konečně Realitu pozemského žitííí.Ve smíru, a lásce, a I zdravého selského rozumu, pa.:-)

28.11.2016 17:26:21 | Jeněcovevzduchukrásného

Docela jsem googlil na literu, abych zkonfrontoval tvoje dřívější předpovědi... A upřímně moc jsem toho nenašel- až na:

Aťane, souhlasím s Tebou, myslím, že válka opravdu bude a začne to jak píšeš z Íránu.Nejsem naivka, abych uvěřil, že vyvíjí jadernou sílu na svoje at. elektrárny.Jejich Šéf, bude chtít jistě překonat Hitlera:-((a toto si myslím již dva roky.

12.11.2011 10:04:51 | Jeněcovevzduchukrásného

Tedy v roce 2013 jsme měli mít co? Jadernou válku s Íránem? Místo toho to těď 2016 vypadá, že USA chce zmírnit napětí. (Ovšem Obama, nikoliv Trump.)
Já osobně jsem si neuměl v roce 2011 představit IS (i když možná měl své zárodky), nejspíš jsem netušil, že je nějaký Trump.

Víš jak podle mě uvažuješ? Cítíš, že se něco stane - špatného. Říkáš tomu realizsmus. Ve skutečnosti je to iracionální předtucha. To, co skutečně děláš rozumem je, že současnou situaci, popř. svoji znalost této situace napasuješ na tento svůj strach. Ať je zahraniční situace jakákoliv, vyjde ti, že z toho bude nukleární válka. Důvody a detaily, už jsou nepodstatné. Stále se mění s časem. Je jedno jestli to je Severní Korea, Irán, Rusko, Amerika, nebo uprchlíci. Na Merkelovou bych zapomněl.

27.11.2016 11:26:00 | ewon

Už toho raději nechám, nebudu dále psát o negacích, ale myslím si své.Je to jasně vyjádřeno v mé první básni na doporučení, Pěkná píseň.Tam je vše zhrnuto.
NEBUDU JIŽ VYVOLÁVAT ŠPATNÉ POCITY VE VÁS, A Buudu se o to Hodně snažit, i když to asi bude pro mě těžší, ale POKUSÍM SE.Otevřel jsi mi oči, budu psát už jenom srandy.Děkuji Ti, no, a teď už je to jenom na mě, jestli to zvládnu.

27.11.2016 18:27:22 | Jeněcovevzduchukrásného

Nevím, jak ostatní na literu...
Negativních věcí je někdy opravdu moc (ne jen na literu). U tebe nemám problém tolik s negací, ale s argumentací a to jak některé (politické) věci vysvětluješ. A v tom nejsi sám. (jak bylo psáno 50% populace sdílí nesmyslné články a nejspíš je považuje za pravdu.)
Přijde mi podstatné odlišit názory od faktů. Dám naivní příklad.
Když někdo preferuje si kupovat brambory místo mrkve, beru to jako věc názoru a nepřijde mi důležité to řešit.
Když někdo řekne, že vpuštěním muslimů do Čech nám hrozí, že nás všechny vyvraždí. Tak je to taky názor. Ale hlavně je to lež, nebo spíš nevíš, jestli je to pravda nebo lež, dokud se to nestane. Lépe řečeno je to hrozba. Hrozba která pak vede ke konkrétnímu někdy i rasistickému chování. Klíčový není rasismus osoby, ale to jak moc věří v to, že nás vyvraždí. Zhruba potom čím víc lidí tomu věří, tím větší rasismus.
Pokud se podíváme do historie v ČR tak víc lidí zabijí dopravní nehody než terorismus... Bojíme se proto aut? Přestaneme je kvůli tomu prodávat?

Když řekne mírnějc, že muslim má jinou kulturu. Tak to je taky názor. A já bych řekl, asi jo... Neumím to posoudit, přirozeně závisí jaký muslim, z které země. O tom už snad i lze diskutovat.

28.11.2016 11:34:15 | ewon

No, jo, tak jo!,
pusťme všechny imigranty k nám do Čech, a uvidíme co se stane dál.Možná, že nás za to, že jim dáme v brzku i pak české občanstí, budou mít všichni upřímně rádi,a i ti, kteří nás dnes nenávidí!!To Chce Udělat Ten EXPERIMENT!!, JÁ Jsem Pro!!Víš, Ewone, do tohodle xperimentu já můžu jít celkem v poho, jelikož se výsledku asi již nedožiju, ale Ty asi jo.:-)
Netlob se, ale nahrál jsi mi na smeč.:-)

28.11.2016 14:29:27 | Jeněcovevzduchukrásného

Pravdoláskaři celýho světa ostrouhali.

09.11.2016 22:06:02 | Nikotin

nevím sice, co to první slovo znamená, ale i tak s tím asi budu muset souhlasit...

16.11.2016 09:57:41 | ewon

proč to nikdo netipuje?...skvělý výtah,jak mě politika zajímá jenom okrajově i když jak koukám k mé vlastní škodě...příště jdu k Vám na zvědy kluci :-)...tedy snad se nikdo neurazíte pánové

09.11.2016 19:56:45 | Malá mořská víla

protože se to nikomu nelíbí? :-)

09.11.2016 22:02:30 | ewon

asii mám specifický vkus, naštěstí pořád dobrý skus :-)

10.11.2016 08:17:50 | Malá mořská víla

bál jsem se, že Fragmenty.cz událost volby prezidenta nebudou reflektovat, naštěstí ano:

http://fragmenty.cz/index.php/politika-cr/item/1436-dnesni-den-9-listopad-2016-vytvoril-nadeji-pro-novou-budoucnost-nejen-usa-ale-celeho-sveta

Věřme, že Donald Trump pomůže zachránit před muslimskou apokalypsou nejen Ameriku, ale i Evropu, na kterou se řítí masy přistěhovalců díky nesmyslné multikulturní politice německé kancléřky Merkelové a jejích poslušných buselských melody boys, podobně jako zachránil v osmdesátých letech minulého století jeho předchůdce Ronald Reagan celý svět před komunismem.

Ať v tom Donaldu Trumpovi pomáhá Bůh! (zvýrazněno)

můj komentář:
Jestli bude Trumpovi pomáhat Bůh, tak nás ostatní zachrání leda Bramborovej král...

09.11.2016 18:39:08 | ewon

Svět jak ho známe, že skončí? Hloupost, jak říkávala babička "chleba levnější nebude, na chudáka zas nezbude", takže žádná větší změna. :-))

09.11.2016 12:52:01 | Lighter

Souhlasím, tedy pokud to nedopadne jako v Hirošimě a nebo v Nagasaky:-(.

23.11.2016 15:42:05 | Jeněcovevzduchukrásného

uvidíme, no. :-)

09.11.2016 13:58:19 | ewon

To jsem zvědavý, "nakecal" všem jako kandidát těch mimořádně těžkých populisticky silných slibů mimořádně hodně, jak to bude realizovat. Jestli bezmocně vyměkne jako Obama nebo ne. Třeba i něco dokáže a splní. Ale nevsadil bych si na to. :-))

10.11.2016 13:32:26 | Lighter

Tak postavit zeď na hranici s Mexikem může být drahé... Odstoupit od Pařížské smlouvy na ochranu klimatu na tom by mohl vydělat. A Čínu-tam radši nebudu nic vymejšlet. :-)

26.11.2016 14:59:32 | ewon

:-)Ameriku neřídí prezident, ale mocipáni co sedí v kongresu, ostatně, prezident v USA musel vždycky poslouchat Prachatou vrchnost.Jak jednoduché.:-)

23.11.2016 15:45:57 | Jeněcovevzduchukrásného

Vládnout je velmi jednoduché. Jen dělat vše, co si bohatí přejí. :-)

24.11.2016 12:55:43 | Lighter

Tak, tak :-(.:-)

25.11.2016 13:47:52 | Jeněcovevzduchukrásného

Trumpovi jsem fandil, takže jsem spokojen.

09.11.2016 10:58:52 | Offline.Uzivatel

má to nějakej důvod, případně důvod, proč jsi nefandil Clintonové?

Ve své podstatě to beru docela emotivně, zase na druhou stranu tvoje psaní je mi sympatické, takže se to tím tak nějak osobnostně komplikuje. :-)

09.11.2016 13:59:43 | ewon

doplňuji: 13) a jásá Čína?

09.11.2016 10:40:23 | ewon

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/zdesene-nemecko-jasajici-orban-demokracie-jeste-zije-3790

Světoví i čeští politici reagují na výsledek amerických prezidentských voleb. Jedni se bojí, druzí tleskají.
Článek

„Jaké skvělé novinky, demokracie ještě žije,“ zaradoval se na svém Facebooku maďarský premiér Viktor Orbán. Mezi předními evropskými státníky je ale jeho názor menšinový. Německo je naopak v šoku. Kancléřka Angela Merkelová se sice ještě nevyjádřila, ale mezi členy německé vlády panuje neklid. Hovoří o vítězství populismu, ale také o černém dni nejen pro Spojené státy. „Přicházejí divoké časy. Musíme zachovat chladnou hlavu,“ varuje na svém Twitteru Thomas Oppermann, předseda poslaneckého klubu sociálních demokratů.

Francouzská politička Mariane Le Pen, která republikánskému kandidátovi dlouhodobě vyjadřovala podporu, na svém Twitteru gratulovala Trumpovi už dvě hodiny před vyhlášením konečných výsledků voleb: „Blahopřání novému prezidentovi Spojených států Donaldu Trumpovi a svobodnému americkému lidu.“
Donald Trump prezidentem USA:

S podporou republikánského kandidáta nešetřil ani britský politik Nigel Farrage, který kolem páté ranní napsal: „Vypadá to, že rok 2016 bude rokem dvou velkých politických revolucí.“ Později novému americkému prezidentovi rovněž pogratuloval. Srovnání s brexitem využil i britský komediální herec Hal Cuttenden. „Dobrá zpráva, Británie! Oficiálně nejsme největší blbci roku 2016. Hurá!“ vzkázal svým fanouškům na Twitteru. "

09.11.2016 10:35:03 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí