Zrádnost nevinnosti

Zrádnost nevinnosti

Závislosti nejsou hezká věc. Dokážou člověka úplně ovládnout. Jakmile do nich jednou spadnete, nevyhrabete se z toho jen tak. Nikdy to není jednoduché, většinou to není ani rychlé a už vůbec to nikdy není příjemné. Přesto některým závislostem tak rádi podléháme. Většinou to jsou ty, které se tváří nejvíc nevinně. A teď nemluvím o čokoládě...

Objevila se v mém životě úplně náhle, tahle moje závislost. Koukala na mě svýma modrýma očima a smála se. Nesmála se mně, alespoň myslím. Ale smála se. Zatím nebyla ani na dosah ruky. Ani jsem netušila, co je zač. Někde v mé knize osudu už však bylo stříbrnou linkou nalinkováno, že mne tahle závislost nemine.
A tak se taky stalo. Pomaloučku a nenápadně se mi dostávala pod kůži, mrška jedna. Trávila se mnou čím dál tím víc času, omotávala si mě kolem prstu a já se ani nebránila. S ní byl svět barevnější, veselejší, voňavější a já byla nejšťastnější, jak to u závislostí bývá.
Když jsem tuhle svoji legální drogu nemohla mít, celý svět se na mě mračil. Odpočítávala jsem dny i minuty, než se jí zase konečně dočkám.
Jenže těch dnů k odpočítávání přibývalo a ke mně se plouživými kroky pomalu, ale jistě, blížil absťák. Příznaky byly úplně typické. Špatná nálada, podrážděnost, pocity bezmoci, smutek, výčitky, že jsem tyhle stavy vůbec dovolila.

Člověk časem začne přemýšlet, jestli mu to za ty nervy stojí. Zjistí, že nestojí, tak se rozhodne s tím skoncovat. Jenže pak se stane, a nikdo ani neví jak, že ta droga je najednou zase na dosah ruky. No a proč po ní nesáhnout, že? Život bude na chvíli opět nádherný...

Najednou se přihodila zajímavá věc. Po abstinenčních příznacích moje milovaná droga nikde. Už se neobjevila tak dlouho, že i absťák odezněl. Cítím se zase volná, nezávislá, je to fajn.

Bohužel moc dobře vím, že zanedlouho se na mě budou ta modrá očka zase smát. Budou mě lákat a nakonec mě zlákají. A já budu zase tam, kde jsem byla...

Kuřák si dá žvýkačku, nebo nalepí náplast. Alkoholici a feťáci můžou jít na odvykačku.
Ale jak se zbavit nevinných závislostí? Jsou tak nevinné, až jsou nehezky vinné.

Měly by se zakázat!
Autor I am sagitarius, 06.04.2013
Přečteno 349x
Tipy 1
Poslední tipující: Miriska
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí