PENÍZE

PENÍZE

Norský básník Arne Garborg řekl, že za peníze si můžete koupit jídlo, ale ne chuť k jídlu, léky, ale ne zdraví, měkkou postel, ale ne spánek,
vědomosti, ale ne moudrost,
šperky, ale ne krásu,
luxus, ale ne teplo domova,
zábavu, ale ne radost,
známé, ale ne přátele,
sluhy, ale ne loajálnost.

Co na to říci?,
snad jen,
Moudrá a Pravdivá slova.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 03.07.2016
Přečteno 612x
Tipy 9
Poslední tipující: ewon, Květka Š., Nikita44, básněnka, Frr, VEDz RVAHEs
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ono se dá asi chápat, co tím básník myslel. Problém nejsou peníze, ale lidská chamtivost a touha po nich. Peníze jako takové jsou jen nástroj.
Můžete si za ně koupit drogy, zbraně, reklamu v novinách...
A taky ty peníze můžete poslat do třetího světa, aby zachraňovaly životy.
(mimochodem v Nigérii nebo kde je asi 2 miliony vnitřně vysídlených lidí, čet jsem to na stránkách Lékařů bez hranic a nic jsem neposlal...)
Můžete s nima zatočit jak altruisticky tak sobecky.
... a samozřejmě, pokud je nemáte, nemůžete ani jedno z toho. :-)

10.08.2016 10:18:12 | ewon

Koupíš si jen pohodlí...nic víc

04.07.2016 10:57:33 | básněnka

...opici..ale ne kocovinu vlastní duše..:-D* ST*

03.07.2016 19:39:52 | Frr

Díky. Opakování je matka moudrosti.

03.07.2016 16:42:26 | VEDz RVAHEs

tohle je trošinku pravda, ale taky mi to trochu připadá jako návod, jak přidržet "chudé" při zemi, aby se líp ovládali :-))) stejně tak lze úpěšně pindat:
- za peníze si chuť k jídlu nekoupíš, ale pokud je nemáš, chcípneš hladem
- za peníze nekoupíš zdraví, ale pořádnou péči nedostaneš

ten pán měl buď dost peněz, nebo bohatého mecenáše :-)

neveřím na řeči, které brání člověkovi v růstu, to je prostě proti přírodě :-)

03.07.2016 16:31:04 | hledač

Podle mě, nebo alespoň jsem to tak chápal, to básník Myslel Hlouběji. Pamatuji si dobře, že, když mi bylo dvacet, žil nežil jsem rok života, a i kdybych měl Všechny preachy Světa, Nic z toho bych si tenkrát nemohl koupit.Hlavně by člověk neměl milovat peníze jako takové, a pak nebude jejich otrokem.Peníze jsou důležité, ano, částečne možná i osvobozují, spřijemňují jistě i život, ale Nebýt jima Otrokem.(Peníz, ďáblův nástroj, jistě jsi již slyšel):-)

03.07.2016 16:52:44 | Jeněcovevzduchukrásného

oh, vždyť jsem napsal, že trošku je to pravda :-) ale jen trošku, jak už to tak s pravdou bývá.

slyšel jsem jak Peníze - ďáblův nástroj, tak i Bez peněz do hospody nelez. zas je to tak nějak nerozhodně :-) každopádně je lepší peníze mít, to se hned líp kážou moudra. bez peněz to není ono, musí se shánět ty prachy :-)

04.07.2016 19:45:48 | hledač

:-)

27.07.2016 10:59:09 | Jeněcovevzduchukrásného

Musím reagovat. Kdo se domnívá, jako ty, že bez peněz nepřežije, tak už vlastně je jejich otrok. Toď vše. Příroda peníze k růstu nepoužívá. Neznám z dějin žádného pracháče, který by oplýval svou velikostí ducha. Maximálně Nabobtnalostí.

03.07.2016 16:45:37 | VEDz RVAHEs

tak to jsem asi otrok, bez peněz nevydržím jediný den. příroda používá peníze skrze mě, jsem její součástí. teda aspoň tak nějak doufám, že ještě jo :-)

mám dojem, že většina mouder vypustili lidé bohatí a mocní, či bohatými a mocnými podporovaní. u nás třeba p. Werich. chudí mají úplně jiné starosti.

programová chudoba není ctnost. chudý nemá moc. je ne-mocný. nemocný. chudoba je nemoc. plodí závist, nenávist, zlost. chtít být chudobný a nadávat na boháče odporuje přírodě.

04.07.2016 20:11:16 | hledač

Ano, mohu jen a jen souhlasit.:-)

03.07.2016 16:54:39 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí