Život podle tabulek? Díky, ale to není pro mě!

Život podle tabulek? Díky, ale to není pro mě!

Anotace: Pár střípů z mého deníku

ŽIVOT PODLE TABULEK ? DÍKY,ALE TO NENÍ PRO MĚ….

...sedím ve svém oblíbeném křesle, užívám si ranní kávu a přemýšlím o svých 5 kilech navíc, které mi zůstaly po maratonu pečení buchet v jarní karanténě a hlavou mi probleskne březnový rozhovor se synem...
Tak jasně, většina lidí nakupovala do zásoby rýži a těstoviny a přiznám se, že i já jsem se v březnu vydala na nákup corona zásob, nesla jsem si domů celou krabici!
,, Mami, co to je?"
,,Náš corona balíček“
,,Normální lidi kupujou těstoviny,rýži a konzervy a ty máš bednu plnou oplatek!"
,,Když mám nervy,potřebuju cukr a kafe, ne špagety"
No a teď je mě o 5 kilo víc a mám plán.. když to fuguje na Vašíka, zkusím to taky...jasně,smála jsem se tomu, že si už 2 roky váží každé jídlo,zapisuje do tabulek a že se divím, že ještě nepočítáme zrnka rýže, ale vypadám tak strašně, že ho poprosím o pomoc...jen co vyleze z postele

,,Vašíku jsem hrozně tlustá, pomůžeš mi napsat jídelníček?"
,,Mami no chtělo by to zpevnit, takhle blbě si ještě nevypadala… "
(DÍK, TO JSEM FAKT ASI NECHTĚLA SLYŠET)
,,No a pomůžeš mi to sepsat?"
,,Ježíš mami, vždyť to nemá cenu, jíš úplně blbě a stejně to nebudeš dodržovat a já nevím jak mají jíst ženský, já mám udělaný jídelníček ,když cvičím"(určitě chtěl dodat starý ženský, ale má jistý pud sebezáchovy )
,,A nemohl bys mi do telefonu nainstalovat ty kalorický tabulky ? Poprosím Gabču s Jaruškou, aby mi poradily kolik čeho můžu jíst"
,,No dobře...tak mi přines telefon, stáhnu ti to"
,,Super, budu s Tebou jíst zdravě"(přísahám, že jsem tomu v tu chvíli věřila)

A tak jsme oba v kuchyni jak blbci, vše vážíme, než se to dá vařit, vše poctivě zaznamenávám do tabulek, dělám si, jak všichni, kterým jsem se do téhle doby smála, krabičky do práce a můj život se zcvrknul pouze na konverzace s Gábi a Jaruškou co můžu a nemůžu jíst, kolik smím bílkovin, tuků, sacharidů a vlákniny, kolik kcal můžu celkem denně… sleduju kolečka grafů na své nové aplikaci a pomalu mě přechází chuť k jídlu...
Gábi mi posílá recepty i s fotkami, pod kterými nechybí komentáře, jak je to vše výborné a já si sním o dortu z mascarpone ,zatímco žvejkám okurku.

,,Vašíku jedno kolečko už mám plný a v ostatních mi chybí víc jak 70% , co mám jako večeřet?"
,,No to nevím, to je právě o tom, abys přemýšlela co sníš, aby to bylo vyvážené…,ukaž mi tu tabulku co jsi přes den jedla...no to je blbě, cottagge,banán...to je moc tuku a žádný sacharidy, to jsem zvědavej, jak ty sacharidy za dnešek doženeš...udělej si 300 g brambor“
,,Já ale nemám chuť na brambory"
,,Ale tělo sacharidy potřebuje"

Souhlasím,že tělo sacharidy potřebuje, ale já prostě NECHCI dnes brambory..
Sakra přece mi nějaká aplikace nebude řídit život..ale co,přece to nevzdám po týdnu,dám tomu ještě šanci!

Včera jsme šly s Elen a Jaru na tah do Ponorky, Vašík říkal ať zapomenu pro dnešek na tabulky a hezky se bavím, ale nedalo mi to a do tabulek jsem poctivě zapsala carpaccio a 3krát pinacoladu!
Kolečka málem ,,praskla hrůzou" z toho výživového přešlapu, ale já se cítila po týdnu poprvé skvěle(teda až na bolest hlavy po té pinacoladě)a vzpomněla jsem si na další rozhovor s Kačenkou a Vašíkem...
Oni se obě moje děti stravují zdravě, ale každý má na výživu odlišný názor,
podle Kačenky mám zkusit cukrfree (moje noční můra, sladký miluju) a nepotřebuju téměř žádný sacharidy, podle Vašíka musí jídelníček obsahovat vše vyváženě ..a tak tu diskutují o mě, o tom jak nemožně jím, co dělám blbě, jak jsem sežrala celou nutelu, tu hrůza s palmovým olejem, popisují to jak kdyby to byl nejmín kyanid, vůbec jim nevadí, že tu sedím a já je pomalu přestávám vnímat….MILUJU JE OBA, ale teď si říkám ,,jděte oba do háje", já si dám tatranku, půjdu si zaběhat a bude mi krásně!

Pro mě je totiž jídlo stejná VÁŠEŇ jako třeba cestování nebo čas s holkama z házený…
Napadá mě, jestli je vůbec možné žít dlouhodobě podle tabulek, vždyť já přece večer nevím na co budu mít ráno chuť až se vzbudím...a nemluvím jen o jídle...
Chci žít podle chuti a momentální nálady, ne podle aplikace. Jestli někomu vyhovuje žít podle předepsaného návodu,vůbec to nesoudím, ale u mě to nefunguje,
takže asi si nechám těch 5 kilo nebo je časem zhubnu jinak, ale život podle tabulek není pro mě!
Autor Bellezza, 15.11.2020
Přečteno 172x
Tipy 2
Poslední tipující: Lighter, mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí