O šatičkách

O šatičkách

Anotace: Pohádka o tom, že není všechno zlato, co se třpytí.

Sbírka: Pohádky od maminky

V jednom obchodě s oblečením visely na ramínku šatičky. Byly obyčejné, ale hezké, a holčičkám se líbily. Hned vedle nich visely překrásné drahé šatičky. Věděly o svojí kráse a ceně a všem to dávaly hlasitě najevo. Hlavně těm obyčejným šatem na vedlejším ramínku: "Fuj, vy jste takové všední šatky, vás si koupí nějaká ušmudlaná holčička, doma vás pověsí na rozbité ramínko a strčí vás do staré a tmavé skříně. Zato nás si koupí bohatá slečna a budeme viset na novém ramínku v přepychové skříni."
Jednoho dne vešly do obchodu dvě holčičky, každá se svojí maminkou. První holčička hned běžela k obyčejným šatičkám a volala: "Ty jsou krásné, maminko! Mohla bys mi je koupit?"
Maminka si je prohlédla a povídá: "Když ti budou akorát, koupíme je. Z těch starých už jsi vyrostla a nějaké nové potřebuješ."
Holčička měla obrovskou radost a hned si šaty běžela vyzkoušet. Za chvilku už odcházela s maminkou z obchodu a v tašce si vesele nesla nové šatičky.
Druhá holčička se znuděně rozhlížela po obchodě. Takového oblečení měla doma hromady. Její maminka pro ni vybrala zrovna ty drahé šatky. A protože holčičce slušely, maminka je koupila.
Obyčejné šatičky se měly u svojí holčičky náramně dobře. Nosila je opravdu ráda a pečlivě se o ně starala, aby byly pořád tak čisté a krásné jako v obchodě.
Zato druhá holčička se o svoje šatičky vůbec nestarala. Měla doma tolik oblečení, že ji nové už ani nezajímalo. Šaty proto skončily zmuchlané na dně skříně. Holčička si je sice občas vzala na sebe, ale za chvíli byly potrhané a poničené.
Po roce obě malé slečny ze svých šatů vyrostly. A náhoda tomu chtěla, že se šatičky sešly v jednom obchodě s použitým oblečením na ramínkách zrovna vedle sebe.
"Jé, málem jsme vás nepoznaly!", řekly ty obyčejné šatičky, které vypadaly pořád stejně dobře. Drahé šatky smutně přikyvovaly: "Podívejte se na nás, jak vypadáme. Takhle špatně se o nás starala naše holčička."
Obyčejné šaty se snažily ty drahé nějak povzbudit: "To nic, třeba si vás teď vybere nějaká hodná holčička, která vás bude mít ráda takové, jaké jste."
Za nějaký čas vešla do obchodu maminka se svojí dcerkou. Najednou holčička uviděla věšák s oběma šatičkami:"Jé, maminko, podívej na tyhle, jak jsou krásné!" a ukázala na obyčejné šaty.
Maminka je vzala z ramínka a řekla: "Vezmeme je, jsou opravdu hezké."
Pak si holčička všimla těch druhých šatiček: "Mamí, koupíme i tyhle? Prosím, prosím. Podívej, jak jsou smutné, u mě by jim bylo dobře a hned by byly veselejší."
Maminka si je pořádně prohlédla: "Když byly nové, musely být krásné a hodně drahé. Víš ty co? Koupíme je taky, trošku je opravím a budou zase pěkné."
Holčička měla velikou radost z obou šatiček. Určitě jí dlouho vydrží, umí se o svoje oblečení postarat.
Drahé šatičky si oddechly, že se dostaly k takové hodné holčičce a nad obyčejnými šatičkami se už nikdy nepovyšovaly.
Autor danii, 26.04.2010
Přečteno 792x
Tipy 2
Poslední tipující: breberkar, Roger
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí