Kůzlátka Stáza, Róza a Líza

Kůzlátka Stáza, Róza a Líza

Na dvorku ve velkém chlívku, který patřil k ještě většímu statku, žili se svou kozí maminkou tři hnědá kůzlátka. Byla si tak podobná, že na první pohled nešla rozeznat. Ale povahu mělo každé úplně jinou, i když to byly sestřičky. První Stáza měla malý černý flíček na čumáčku a taky z nich byla nejhubenější. Nikdy toho totiž moc nepojedla a taky večer nechtěla jít spát. Kozí máma z ní byla nešťastná, protože každý přece ví, že pouze z jídla a spánku se roste a sílí. Druhá Líza měla zase černý flíček na ocásku a byla úplný opak Stázy. Její vykrmené tělíčko malé nožičky sotva držely. Jedla od rána do večera a moc ráda polehávala a spala. Kozí maminka z ní také byla nešťastná, protože pohyb je moc důležitý a přemíra jídla škodí. Aspoň třetí Róza, která měla černý flíček na čele, dělala své mamince radost. Jedla a pila tak akorát, aby byla zdravá, silná a aby rostla. Večer šla poslušně spát a ráno pak byla krásně odpočatá. Celý den tak měla sílu na to, aby si mohla hrát a dovádět s ostatními na dvorku. Jednou ale zůstalo venku ležet velké poleno dřeva, které hospodář zapomněl schovat, když sekal dříví na zimu. A kozí maminku něco napadlo. Pro své tři kůzlecí dcery uspořádala soutěž. Kdo přeskočí poleno uprostřed dvorku, dostane jako výhru to nejlepší a nejsladší jablíčko! První se do skákání pustila hubená Stáza. Rozeběhla se, jak nejlíp dovedla, ale brzy jí došel dech. Když konečně doběhla k polínku a chtěla se odrazit, vůbec na to neměla sílu. Zakopla a spadla na zem, protože byla okamžitě unavená a slabá. Nic se jí naštěstí nestalo, ale byla moc smutná, že nevyhrála. Jako druhá běžela vykrmená Líza. Také se rozeběhla, jak jen uměla, ale také jí brzy došel dech, protože její tělíčko bylo příliš těžké a tučné. Ani k polínku nedoběhla a zůstala sedět kus od něj, protože už vůbec nemohla dál. Stejně jako Stáza, byla moc smutná, že nezvítězila. Úplně poslední se rozeběhla zdravá a silná Róza. Běžela jako blesk, před polínkem se pořádně odrazila a celé ho s lehkostí přeskočila. Stala se tak jasným vítězem. Když si pak pochutnávala na odměně, Stáza slibovala, že už bude jíst a spát. Líza zase, že se nebude přejídat a že se bude víc hýbat. Co kůzlata slíbila, to také dodržela a brzy skákala přes poleno všechna tři, jakoby to uměla odjakživa. A jejich kozí maminka z nich měla obrovskou radost.
Autor NigarKalfa, 02.01.2021
Přečteno 644x
Tipy 8
Poslední tipující: Iliean06, jenommarie, Iva Husárková, Frr, Vivien, Lůca
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pohádek není nikdy dost:);)

02.01.2021 16:03:43 | jenommarie

děkuji za další velmi krásnou pohádku :-))

02.01.2021 12:41:19 | Iva Husárková

Mám raději témata spíše trošku fantaskní. Jako malému se líbily příběhy s nějakým naučným podtextem, kde dobro vyhrálo nad zlem a tak. Takové ty příběhy z Číny nebo Japonska byly perfektní :o) Příběhy o zvířátkách a takové ty naše české pohádky se mi vůbec nelíbily, neměly a nemají vesměs hloubku, kterou lidé tak žalostně potřebují, aby se něčemu poučili... :o)

02.01.2021 12:18:33 | Crazymike

Asi přejdu na pohádky, super to máš.

02.01.2021 09:57:27 | Vivien

Děkuju! Začalo to náhodou, kdy měla dcera od přítele za domácí úkol vymyslet kratičkou pohádku o zvířátku. Dostala pak za ni 1 s hvězdičkou :-D Tak jsem se postupně pustila do dalších, které testuji na svých dvou malých dcerách :-) :-)

02.01.2021 10:44:26 | NigarKalfa

Pěkná a krátká pohádka. Večer ji otestuji u mé dcerky.

02.01.2021 09:49:43 | Lůca

Děkuju, snad se bude líbit a ať klidně poví, co by na ní vylepšila ;-) :-)

02.01.2021 10:42:46 | NigarKalfa

No, je jí 1,5 tak toho moc nepoví. Ale když o toho usne, tak to bude dobré znamení..

02.01.2021 10:50:53 | Lůca

:-D To určitě ano! Tak pak dej vědět! :-D :-)

02.01.2021 10:53:34 | NigarKalfa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí