¨Květinové království

¨Květinové království

Anotace: Tato pohádka je o království kde měli tři dcery-dvě při jejich 18-tých narozeninách postihla nehoda a ta třetí je pak zachránila.

Byl jednou jeden král a ten měl tři dcery.Ta nejstarší měla právě narozeniny,bylo jí 18 let.Byl to opravdu veselý den,svítilo sluníčko,všichni se smáli a byli šťastní,prostě oslava jak má být.
Byl to také svatební den,Ivanka tak se princezna jmenovala,se zamiloval do prince Kryštofa z diamantového království a chtěla si ho ten den vzít.Kryštofovy se princezna taky moc líbila a také si jí chtěl vzít.Když šli k oltáři vypadali krásně,když k němu došli řekli všechny sliby a ano na to že se vezmou ale když si měli dát pusu přeměnila se Iva v kytku a ta spadla na zem.
Všichni se zhrozili a královna s nejmladší dcerou omdlely.Princ začal plakat a král poručil zahradníkům ať kytku zasadí na nějaké tajné místo a tam ať se o ní starají jako o oko v hlavě.
Zahradníci vše udělali a království drželo po celý rok smutek.
Rok po neštěstí byl den kdy byli zase všichni šťastní,druhá dcera Libuška měla totiž 18té narozeniny.Tato princezna si přála mít svůj vlastní kočár,což se jí splnilo a tak jela se svou mladší sestrou Anežkou na projížďku.Když dojížděli zpátky k zámku ozval se z kočáru jekot:“Aaa né Libuško ty jsi kytka nééééééééééé.“ kočí zastavil a ihned se běžel podívat do kočáru,uviděl omdletou nejmladší princeznu Anežku a vedle ní kytku.Zahradníci udělaly s květinou to samé co s předchozí kytko-princeznou.Království zase drželo smutek.Jednoho dne si Anežka řekla že své sestry zachrání,šla proto ke kytkám a začala na ně mluvit.“Ubohé sestřičky mé,co si bez vás počneme dyk žalem umřeme,sestřičky milé promluvte ke mně je přece ve vás ještě trochu lidskosti,prosím prosím jak vás mám zachránit?“ „Zlou sudičku čarodějku zabij,vezmi si meč hodně ostrý aby byl,musíš jít za devatero hor a devatero řek a přejdeš to rychle když sníš chléb co se před námi upek“.Anežka se připravila na cestu,snědla chléb a když pak udělal první krok,byl tak velký že jedním krokem přešla jedny hory.Pak 15ti kroky přešla devatero hor a osmero řek.U poslední řeky však síla chleba přestala působit a tak se tam Anežka utábořila.Najednou zaslechla slabý hlásek:“Pomoc,pomožte mi prosím pomoc.“Princezna se zvedla a uviděla velkého tygra jak chce sníst malou sýkorku,proto vzala meč a tygra dvakrát bodla,ten zemřel a změnil se na čarodějnici kterou měla Anežka zabít.Sýkorka se přeměnila ve velkého orla a vzala Anežku na záda,pak sní odletěla k zámku kde jí přivítaly její dvě sestry.Druhý den všichni slavili,slavili tak dlouho že se to protáhlo k Anežčiným 18tým narozeninám.Když skončily oslavy Anežčiných narozenin začala svatba Ivanky a Kryštofa.Od té doby byli všichni šťastní a nic špatného se jim už nestalo.

KONEC
Autor bublinka150, 17.05.2008
Přečteno 607x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí