Omnia vincit amor

Omnia vincit amor

Anotace: ...všechno přemáhá láska...

Bylo nebylo, v jednom království v české zemi žil, byl jeden mladý rytíř. Bydlel na malém ale účelně vystavěném hradě s rozlehlým panstvím. Byl vysoký, s modrýma očima, světlými vlasy a nádherným úměvem. Na hradě měl několik sloužících, ale pořád jako by mu něco chybělo. Něco co by ho hřálo u srdce a rozjasňovalo den.
Jednoho dne vyjel na několikadenní lov do okolních lesů. Vyjel sám, pouze s nejnutnějším vybavením a namížil si to na loveckou chatu či spíše srub pár kilometrů od jeho hradu. Cesta ubíhala klidne a pokojne, svítilo slunce, ve stromech zpívali ptáci a okolní příroda hýřila barvami.
Rytíř byl zcela pohroužen do svých myšlenek když v tom jeho kůň zneklidněl a začal nespokojeně frkat. Rozhlédl se tedy kolem co se mu tak nelíbí. Patral mezi stromy a zahlédl postavu, která ležela schoulená na zemi.
Přišel k ní blíž. Byla to krásná dívka, ikdyž bylo poznat že ji někdo pronásledoval nebo ublíži. Šaty měla špinavé, potrhané a byla bosa. Rytíř se k ní sehnul, ale jakmile se jí dotknul začala se zuřivě bránit. Pevně ji chytil do náruče aby mu neublížila a začal ji konejšit. Po chvíli se princezna utišila a rytíř ji přimněl aby mu odvyprávěla co se jí stalo. Vylíčila mu jak ji přepadli loupežníci ale podařilo se jí uniknout. Byla vystrašená a slabá tak ji přemluvil aby s ním jela na srub s tím že až se zotaví odveze ji do jejího království.
Když přijeli ke srubu, rytíř zatopil a postaral se o princezninu teplou koupel. Půjčil ji své oblečení než se usuší její vlastní, uložil jí do postele a držel ji za ruku než usnula. Sedl si před krb a ještě chvíli udržoval oheň když ho náhle probudil princeznin křik. Tišil ji že se jí to jen zdálo, on je u ní a ochrání ji, ale princezna nedala jinak než že ji bude držet v náručí. Když jí objímal uvědomil si že ji k němu něco přitahuje. Ráno jak princezna otevřela oči věnoval ji svůj kásný úsměv a v tom okamžiku pro ni přestal existovat svět. Bezhlavě se do něj zamilovala a když se rytíř vracel z výpravy, vzal ji sebou domů jako svou novou paní. A jak to dopadlo? to ví jen bůh..
Autor Zikra, 27.10.2009
Přečteno 455x
Tipy 2
Poslední tipující: páááááááá
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..hřálo u srdce a rozjasňovalo den..krásně řečeno

29.10.2009 16:05:00 | páááááááá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí