Pohádka na dobrou noc I

Pohádka na dobrou noc I

Anotace: Další věc, co mě napadla za dlouhých zimních večerů...

Sbírka: Pohádka na dobrou noc

Za sedmero horami a sedmero řekami, v údolí obehnaném zdí, žila jedna hezká slečna. Žilo tam s ní sice více lidí, ale ti jí jen míjeli a nikdo se s ní na kus řeči nezastavil. Jednoho dne, když bloumala samotná po lese, spadl jí na hlavu oříšek. Zdálo se jí to divné, už jen pro to že stála pod jedlí a byla si určitě jistá, že jedle má šišky a oříšky na ní nemají co dělat, ale nevěnovala tomu pozornost. Kochala se okolní přírodou, les opojně voněl, ptáčci zpívali a potůček zurčel z kopce dolů.
Došla na paseku, kde chtěla si chvilku odpočinout. Sedla si na chvíli do trávy, natáhla nohy, když v tom k ní přihopsala veverka. Udivilo ji, že tak blízko, ale říkala si, že je asi dostatečně drzá na to aby věděla, že jí neublíží. Šmejdila kolem jejích nohou, oňuchávala ji, a když jí princezna nabídla oříšek, co našla v lese, tvářila se, že vůbec nechce.
Slunce pomalou zapadalo, chtě nechtě musela se zvednout a jít domů na večeři. Zamávala veverce a už si to štrádovala z kopce dolů. Netušila ale, že to šustění v trávě za ní není vítr, ale že ji veverka sleduje až domů.
Když došla domů, umyla se, převlékla a sešla dolů k večeři. Rodiče už na ni čekali a zahrnuli ji otázkami, kde byla, co dělala a s kým si povídala. Řekla jim, že se byla projít u lesa a nic zvláštního se jí nepřihodilo. Najednou před ní na stole přistál oříšek. Otočila se k otevřenému oknu. Jediné co zahlédla, byl ocásek prchající veverky.
Začlo jí to být podezřelé, ale nechala to být, šla se umýt a spát. Otevřela si v pokojíku okno, odešla rodičům popřát dobrou noc, a když se vrátila, na okně seděla veverka a v packách měla kopretinu. Buď se jí to zdálo, nebo k ní natahovala packy. Udělalo jí to radost tak vzala veverku do dlaní a políbila ji na čumáček.
Najednou zahřmělo, obloha potemněla a pokojem proletěl vítr, který srazil dívku na zem. Když otevřela oči, zjistila, že jí pomáhá na nohy krásný a moc milý mladík. Mohla na něm oči nechat a on toho samozřejmě využil a políbil jí ještě jednou.
Celou noc si povídali. Vysvětlil jí odkud je, kde se tam vzal a taky jí povídal o tom, že jí sledoval vždy, když šla do lesa a mohl na ní oči nechat. Ráno ho představila rodičům, kterým se celkem zamlouval a navíc si říkali že je přece už dospělá a snad ví, co dělá.
A jak to bylo dál? Kdo ví….
Autor Zikra, 16.02.2011
Přečteno 587x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí