***V jedné Lednové krajině

***V jedné Lednové krajině

Anotace: ***(:-)***

-----------------

~~~~~~~~~~~~~
V jedné Lednové krajině kousek za lesem Krákorcem bydlí skřítci do každého počasí.Vůbec jim nevadí když mrzne až praští,navlečou si teplé ponožky,potom tlustý svetr a každý svoji teplou kombinézu se jménem na kapuci.
Kolem krku teplou šálu a na nožky v teplých ponožkách si obují kožešinové boty.Vysoké až po kolínka.A co rukavice?Vždyť sníh a zima studí a zebe.
A to si říkáte skřítkové do každého počasí když vás bude studit jen ta trocha sněhu co máte před svoji chalupou?To není trocha ale pořádný kopec,když jdeme vedle sebe,máme ten sníh až nad svoje hlavy.Ale jinak nám v Lednové krajině vůbec nevadí.
Jen ať si padá,jen ať si chumelí,jen ať si mrzne.

Kolik má ten náš měsíc leden vlastně dnů,ptá se jeden z našich Lednových skřítků,nějak si nemůžu vzpomenout.
Tak víte co,povídá malá veverka Čiperka,od rána vás pozorujeme i s tátou veverčákem a dost se bavíme,vy jste asi ťululum.Proč se neposadíte do sněhu a pak jak vyskočíte tak si spočítáte ďolíčky.
Hned budete vědět kolik vás je.
Ty jsi Čiperko fakt hlavička.Tak kluci,nástup, všichni se posadíme,
trochu se v ďolíčku zavrtíme a jak si stoupneme tak se spočítáme.
Kluci,už všichni sedíte?Hele ty tam na té šišce,ty jsi taky náš?
Já?Ptá se ten ze šišky,já ani nevím.Snad jsem váš snad nejsem ale čí bych byl?Jasnačka že jsem váš,já si z vás dělám tak trochu legraci.Vidět všechny Ledňáky jak se vrtí ve sněhu,já vás kluci asi vyfotím a fotku pošlu do televize.
Třeba pak něco vyhrajeme.Jo,abych nezapomněl,počítat ďolíčky už nemusíte.Stačí si vzít kalendář a každý hned ví že LEDEN má třicet a jeden den.A přesně tolik je nás,Lednových skřítků.

Tak skřítkové vyskočili každý z toho svého ďolíčku a že začalo zase chumelit a padaly velké bílé chomáčky sněhu,tak se pustili do stavění.A co si postavili?Sněhuláky už né,těch mají taky třicet a jednoho.Já mám nápad,vykřikl ten nejmenší skřítek Lednové pondělí,dáme si každý svého sněhuláka do svého ďolíčku.
Nápad se všem zalíbil,vzali si staré sáně rohačky,cestou naložili
všechny sněhuláky a naštěstí si každý poznal toho svého.
My teď máme vlastně takovou sněhuláckou výstavu.
A který sněhulák to dnes vyhrál?Všichni Lednoví skřítkové jsou tak moc napnutí až dostali škytavku.
Zdravíčko,povídá šéf všech ročních skřítků sám pan skřítek Rok.
Každý sněhulák dostal nějakou cenu,tak si je ještě chvíli užívejte,
za chvíli tu budou Únoráci a pak a pak a pak…
Pak jaro a kde bude sněhuláků konec?
Jaro?Páni,vy jste ale trdla,jaro ještě dlouho ne.
Až pak,někdy….
Ale ještě padá,tak si naděláme třeba sněhové pusinky,na každou si dáme mraženou borůvku a to si dáme.
A z dalšího sněhu si uděláme třeba Sněhurky.Ale napřed si kluci trochu odpočineme,uáá,zívne jeden,uáá,zívne druhý a že zívání je nakažlivé,zívá všech třicet a jeden skřítek.

Každý si lehl ke svému sněhulákovi,zakryl se sněhovou peřinou a než by veverka kousla do oříšku všichni spali a spali,chrr,chrr….

~~~~~~~~~~~

.........................

Autor Květka Š., 03.01.2023
Přečteno 145x
Tipy 10
Poslední tipující: jenommarie, Iva Husárková, šerý, Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Letos si lednový skřítci zahráli bez sněhu,ale kdo ví..třeba ještě některý ten skřítek sníh přinese. Krásný pohádkový příběh milá Květuško *:)

05.01.2023 22:32:09 | jenommarie

...neboj,oni to tak nenechají***

06.01.2023 15:59:59 | Květka Š.

Jen kvůli nim..klidně a kvůli přírodě..ať se probouzí v pravý čas. Děkuji že dáváš takové krásné pohádkové**:)

07.01.2023 11:40:03 | jenommarie

Pohádky děti pohladí a dospěláky, k návratům navnadí*

04.01.2023 00:23:16 | šerý

chrr, chrrr... TO JE MOC ROZTOMILÝ POVÍDÁNÍ..KVĚTUŠKO ZLATISTVÁ NAŠE MUŠKO**ST**
a posílám Ti za to pusinku..ale omlouvám se-není ledová...

03.01.2023 17:29:44 | Frr

I ZA NI DĚKUJI...

03.01.2023 18:38:26 | Květka Š.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí