Juhia a Bairin-synové ohně

Juhia a Bairin-synové ohně

Anotace: příběh z doby indiánů

Nacházíme se v okolí patřící indiánům.
Na hoře,daleko v lese byla jeskyně.Byla velká že by se tam vešlo až na 20 lidí.Žil v ní krutý Hullaia se svými syny:Bairin a Juhia.V té době už indiánů bylo velmi málo,a chlapci museli na sebe dávat pozor,zvlášť kolem řeky Zuimeme.Vždy,když šel nějaký indián nebo indiánka k řece,nikdy se nevrátili.
Hullaia nebyl pravým otcem chlapců.Vzal si je k sobě,neboť jejich rodiče byli mrtví.Hullaia zde žil i s jeho manželkou Kuitulli a s její zlou dcerou Rubbeti,které je asi sedmnáct let.Rubbeti Bairina a Juhia nenáviděla.
Chtěla se jich zabavit.Jednou jim řekla,že si budou hrát.Chlapce to překvapilo,mysleli si,že Rubbeti přišla k rozumu.Mýlili se.Zavázala jim oboum dvoum oči kouskem kůže a oba je zatočila je dokola,aby je zmátla.Zavedla nic netušící chlapce k řece.Strčila do nich a chlapci spadli do vody.Topící se chlapci volali o pomoc,nikdo je však neslyšel.Byli příliš daleko.
Přetvařující se Rubbeti řekla Hullainovi a Kuitullie,že chlapci spadli do vody a topí se.Že se je snažila zachránit,a málem do vody spadla sama.Samozdřejmě lhala.Kuitulli a Hullaia si s tím vůbec nelámali hlavu.Jen ať se topí mysleli si.
Chlapci se díky bohu dostali ke břehu.Byli moc daleko,a aby se vrátili,museli by přejít hory,což je nemožné.Chlapci nevěděli co s nimi bude.Trmáceli se lesem celý den,až na ně padla únava a hlad.V dálce uviděli kouř.Když přišli dál,viděli tu indiánskou vesnici.Přistoupil k nim jeden muž,středního věku,který byl před tím u ohně.Chlapci se představili......Chlapci zde nějakou dobu zůstali,a naučili se způsobům v téhle vesnici.
Zůstali tu.Nejstarší muž jim pověděl,že aby zde,do této vesnice mohli patřit,musí podlehnout zkoušce-deset dní a deset nocí nepromluvit ,ani nenaříkat.Chlapci to chtěli zkusit,nevěděli však,jak je to obtížné.Byli pro tuto zkoušku různá pravidla,pokud je poruší,nemohou se stát členy vesnice.
Starý muž přinesl dlouhou a pevnou hůl.Chlapce na ni přivázal.Rozdělal oheň a mezi po dvou stranách okolo zapíchl hluboko tyče.Chlapce na to přivázal(jako když máte keře na rožni,aby jste to pochopili) a nechal je, ať se snaží dostat ven.Pod nimi byl velký plamen,bylo to obtížné.Juhia se ven dostal,ale Bairin měl smůlu.Spadl přímo do ohně.Indiáni nemohli nic dělat,byli pravidla.Juhia je přemlouval,a´t se slitují,ale nemohli.Byli přece pravidla.Velmi popálený Bairin se z ohně nakonec dostal.Brzy ale zemřel,byl velmi popálený.Juhia ho oplakával.A nakonec skočil do ohně,aby se opět se svým bratrem shledal.Indiáni se ho snažili z ohně vytáhnout,ale už bylo pzdě.I Juhia zemřel.Indiáni na jejich památku zrušili zkoušky a věřili,že se na ně shora dívají.
Autor PohádkaCopánek, 17.05.2011
Přečteno 739x
Tipy 3
Poslední tipující: Snící čarodějka, Adrilus
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To bylo opravdu zajmavé čtení...velmi se mi líbila oddanost chlapců jeden k druhému, a jejich pouto, které k sobě chovali...myslím, že tvoje pohádka by byla velmi dobrý námět pro knížku...:-) jen tak dál :-)

30.09.2011 21:42:00 | Snící čarodějka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí