Bakterie

Bakterie

Tisková konference rejdařské společnosti Drake-Star 25.5.2008

„Dámy a pánové prosím o klid“, zahájil rázně tiskovou mluvčí společnosti Drake-Star Jeff Nowak, „Nyní přečtu prohlášení naší společnosti k nehode ropného tankeru Drake-Star 2.
Nehoda se stala asi 350 km západně od Portugalského hlavního města Lisabonu. Při nehodě uniklo přibližně 10% ropy.“ V tu chvíly se na chvíly odmlčel čehož využil reporter televize ZNN Rick Wright. „Co zbytek obsah tankeru nemůže nějak vytéct z útrob tankeru?“
„Kdyby jste mě nechal mluvit, tak už víte že k tankeru se blíží záchranná loď která má na palubě roboty kteří utěsní veškeré otvory v lodi.“ „A co když loď prorezaví“ nedá se odbít Wright. To Jeffa rozčílí „Pana Wrighta asi neučily že se nezkáče nikomu do řeči“ pohlédl mezi novináře někteří se lehce usmály. Neomalenost novináře mu přišla vhod a mohl tak lehce odlehčit tuto vážnou věc. Po krátcé pauze pokračoval „na lodí jsou také vědci kteří už několik let připravují bakterie které velmi rychle rozkládají uhlovodíky“ než se novináři nadechly k otázce pokračoval. „Ano vím co chcete říct to už tady bylo ale trvá to docela dlouho.“Opět následovala krátká pauza „tyto bakterie byly genticky upraveny tak aby likvidaci uhlovodíků uspíšily. Celý proces nebude trvat déle než jeden rok.“ Sálem se rozlehly zvuky údivu. Jeff spokojený se svým výkonem vyzval novináře k otázkám. Než se někdo z novinářů přihlásil tak ze zadních řad se ozval hlas. „A co potom až bude ropa rozložena co udělají bakterie?“ hlas byl doktora Petra Rohana jednoho z vynálezců těchto genetických bakterii. Jeff mírně rozhozen otázkou odpověděl „Bakterie budou po zkončení odčerpány a budou zničeny.“ těmito slovy Jeff ukončil tiskovou konferenci a rozloučil se s novináři.


Těžební plošina Norge 8 v Severním moři 30.6.2016

„Předák do laboratoře“ rozlíhá se po plošině hlášení rozhlasu. Hlášení patřilo pro 45letého Marka Spencera který právě obědval. „Co zas chtějí“ prohodil ke svému spolusedícímu a odešel od stolu. „Doufám že je to důležite právě sem měl důležitý rozhovor se svým jídlem“ vrazil rázně do laboratoře. „Já myslím že ano“, odpověděl jeden z laborantů Mark si nemohl vzpomenout na jeho jméno. Vždycky říkal že ropu od vody pozná sám tak na co laboratoř.
„Nevím co se děje ale těžíme něco divnýho“ pokračoval laborant. „Co divnýho těžíme ropu tak to bude asi ropa ne“, Markova nechuť k jak jím říkal bílým krysám byla násobena tím že ho vyrušily od oběda. „No právě že asi ne přesněji to určí až laboratoř na pěvnině ale ropa to rozhodně není.
Mark o situaci okamžitě informoval vedení společnosti a byl informován o tom že podobně jsou na tom i jiné plošiny, ale zatím nikdo neví co za tím je.


Bílý dům Washington D.C 2.7.2016 zasedání krizového štábu

„Pane Prezidente,“ začal zasedání bezpečnostní rada Bílého domu „na většině ropných těžebních polích světa byla zaznaménána zvláštní událost. Jedná se o to že z vrtu je místo ropy težena zvlástní látka velmi podobná tomu co vznikalo při použití geneticky upravených bakteríích na likvidaci ropy v útrobách tankerů. Pro komplikovanost situace jsem pozval jednoho odborníka na tuto bakterii doktora Petra Rohana,“ pokyne rukou a stráž u vchodu otevře dveře. „Vítám Vás, o situaci která nastala jste určitě slyšel“ přivítal doktora prezident. „Ano pane slyšel, už před 2 roky sem zasadil o to aby byly veškeré bakterie z vraků tankeru Drake-Star 2 a dalších několika odčerpány a zničeny protože se začaly dostávam mimo kontrolovanou oblast a napadat všechno co bylo založeno na ropných produktech.“ „A jak je možné že se dějě to co se děje“ „Tak to nevím pane prezidente, sám se viděl jak pod dohledem amerického námořnictva byly veškeré bakterie zničeny v pecích“.
„A není možné aby se některé bakterie co se dostaly mimo loď rozmnožily a způsobyly tuto zkázu“ zazněl další dotaz z úst bezpečnostního poradce. „Tato možnost by tu byla a dalo by se tím vysvětlit zamoření Severomořských polí ale i při nejrychlejším zaznamenaným postupu jaký jsme zaznamenaly není možné aby byl zamořený skoro všechny světové ropné zásoby kromě těch co jsou na americkém kontinentě.“ „Co tím chcete říct, snad si nemyslítě že v tom má prsty americká vláda!!“ Vybouchl bezpečnostní poradce „okamžitě ho odveďte stejně nám neřekl nic jiného než to co víme.“


Burzovní zpravodaj televize ZNN 3.7.2016

„Dnešní ceny ropy po neočekávaném výpadku těžby z velké většiny těžebních polí rapidně stoupla na rekordní cenu 300 dolarů za barel. Ceny ropných produktů zareagovali prudkým zvýšením někdy až o 500% . I když vlády vyzívají lidi ke klidu u většiny čerpacích stanic se hromadí auta plná kanystru a lidé nakupují palivo ve strachu že cena ještě stoupne nebo nebude vůbec.

Sídlo společnosti Norge Oslo (Norsko) 3.7.2016

Do zasedací místnosti vchází Dr. Petr Rohan pro kterého společnost poslala své letadlo hned jak se jim ho podařilo skontaktovat. Po svém přichodu vidí kromě šefa společnosti který sedí v čele stolu, je zde také Mark Spencr se kterým se zná už velmi dlouho a Petr byl asi jediný vědec kterého Mark uznával. Mimo ně tady sedí ještě další 3 muži které Petr nezná. „Sem rád že jste tak rychle dorazil doktore“, začal vedoucí společnosti „situace je kritická bakterie zničila veškeré zásoby ropy v našich dosud otevřených vrtech nové vrty jsme zatím radši ani nekontrolovaly aby nedošlo ke kontaminaci.“ „Doktore není možné že při vyčerpavání nebo přepravě bakterii unikly některé“, vzal si slovo jeden z nenámých můžů, „nebo že by byli ukradeny umyslně?“ „Myslím si že takto velký únik bychom zpozorovali a co se týče likvidace tu měla nastarosti jedna americká těžařská společnost a pokud by jim utekly tak by to napadlo nejdřív jejich jejich zařizení teda pokud ... .“
„Právě ta možnost pokud nás zajímá“ ptá se se neznámý. Petr si ho změří pohledem. Je to asi 50 letý dobře oblečený běloh. „Rád bych věděl nejdřív kdo jste než vám odpovím“.
„Promintě ale situace vyžaduje určité utajení“.
Petr se chvílí rozmýšlí pak pokračuje "Nejsem odborník na ekonomiku, ale komu by současná situace nejvíc vyhovovala" a udělal významný pohled na ředitele společnosti.
"Snad si nemyslíte že já vždyť moje pole to zasáhlo taky co bych z toho měl" okamžitě reagoval ředitel Maurer.
"Myslím že by bylo vhodné se uklidnit" vzal si slovo jeden ze tří neznámých. "Dr. Rohan má asi pravdu jediný komu byto vyhovovalo, nepočítám-li ekoteroristy, jsou naftařské společnosti.
"Kdo by podle vás za tím mohl stát vždyť snad všichni sou postiženy stejně"
"Pane řediteli", vstoupila do hádky sektretářka, "máme tu konfereční hovor s řediteli ostatních společností"
Ředitel Maurer vstal a povídá směrem ostatním u stolu" Pokračujte, já se snad něco dozvím od ostatních", a odešel do své kanceláře.


Co se dozvěděl ředitel Maurer můžete rozhodnout na mojich stránkách http://www.stewex.ic.cz/ sekce povídky.
Autor STEWEX, 30.06.2009
Přečteno 324x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí