Muž v právu

Muž v právu

Anotace: To je pravda, ne že by se to stalo ale mohloby a mělo by to stejný konec.

Pan Green seděl v kupé rychle jedoucího vlaku a sledoval mihotající se krajinu za oknem. Proti němu seděl muž středně velké postavy.Měl hnědé, na krátko ostřihané vlasy a dobře upravovaný knírek, který byl na krátko zastřižený. Muž držel v ruce knížku, ze které si očividně něco četl a vypadal velice zaujatě. Knížka se jmenovla Jsem v právu aneb co si mohu dovolit. Muž knihu náhle zaklapl a spokojeně si zabroukal. Zapl jí do kapsy batohu hodil ho přes rameno a ačkoli ještě nebyli ve stanici odešl z kupé pryč. Pan Green se jen podivil a pak si uvědomil že muž mohl jít jen na toaletu. Měl pravdu, muž se asi za pět minut vrátil ale bylo vidět jak si do náprsní kapsy zapíná nůž. Pan Green si byl jistý, že se nemohl mýlit. Viděl přece čepel nože. Pan Green zneklidněl a aby to na něm nebylo poznat odešel na chodbičku. Jen stál, koukal z okna a uvažoval o tom muži. Za chvíli okolo něj prošla žena, prošla kolem jeho kupé a vlezla do dalšího. Muž na sebe nenechal dlouho čekat a šel za ní. Když muž procházel kolem pana Greena vypadla mu z batohu občanka. Pan Green se pro ní hbitě ohnul a zastrčil jí do kapsy. Z kupé do kterého vešla žena a pak i neznámý muž, byl slyšet výkřik. Pan Green ztuhl, když kolem něj procházel muž se zkrvaveným nožem, který se ani neobtěžoval schovat. Muž vlezl do svého kupé kde se pohodlně usadil a očividně byl rád za to co před chvílí udělal. Pan Green se ujistil, že ho muž nesleduje a rychle šel do vedlejšího kupé. Když na zemi viděl ženu, ležící v louži krve a s několika bodnými ranami na břiše, musel odvrátit zrak aby se mu neudělalo špatně. Zatím co pan Green volal policii, vlak zastavil ve stanici. Muž pak otevřel veře a vykráčel ven, vstříc zapadajícímu slunci.

Policie dorazila do pěti minut na zastávku, protože pan Green a několik dalších svědků došli pro strojvedoucího, který nikam odjet nemohl. Dorazili dva policejní vozy. Z jednoho vystoupili čtyři policisté a ze druhého další dva a detektiv John-tlusťoch-Smith. Byl znám v celé Británii pod touto přezdívkou, která jak už si každý domyslí pochátí z tvaru jeho těla. Všech sedm mužů kráčelo k vlaku a za chvíli byli v kupé. Ohledání těla nepřineslo žádné poznatky a došlo se tak k výslechům pod vedením detektiva Smithe a jeho asistenta poručíka Briana. Po všech svědcíh přišel na řadu pan Green. Výsleh probíhal v kupé ve kterém pan Green a neznámý muž cestovali. ,,Tak co jste viděl, nebo po případě slyšel?" otázal se detektiv. ,,No," začal Green ,,cestoval jsem s tím mužem tady v tomhle kupé. On četl nějakopu knihu o právech, něco jak Jsem v právu aneb, ale to už si přeně nepamatuji. Když to dočetl odšel." ,,Kam to nevíte?" zeptal se Smith. ,,Zřejmě na toaletu, ale když se vracel, jasně jsem viděl čepel nože. Pak jsem raději odešel, to víte, měl jsem strach. Stál jsem v chodbičce, pak prošla ta žena, a za ní hned on. Slyšel jsem nějaké výkřiky...jó a když šel kolem mě vypadla mu občanka tu máte. No, a pak odešel a ve stanici vystoupil."
,,Zajímavé," řekl Smith ,,takže toho muže už jsme vlastně chytli." říkal když poťukával na občanku. ,,Wayne Grant..." uvažoval detektiv nad vrahovo jménem ,, najděte ho, a pak taky najděte v knihkupectví, na internetu, prostě kdekoli tu knížku a dejte mi jí. Musíme zjistit co četl." přikázal svému asistentovi. Do hodiny přivedli toho muže. ,,Kde jste byl mezi třetí a čtvrtou odpoledne?" začal výsleh detektiv. ,,No, neprodlužujme to, zabil jsem jí, já jí nenáviděl, udělala mi strašnou věc, kvůli ní jsem seděl." Detektiva tato odpověď zarazila. Náhle do kupé přišel jeden z policistů: ,,Máme tu knížku pane." řekl podávaje knihu detektivovi. ,,Díky a děkuji pane Grante, zatím mi to stačí." Detektiv chvíli listoval knihou a pak se ťukl do čela. ,,Mám to! Poručíku zatkněte to´ho muže ale věřte tomu že ho neodsoudí." ,,Proč pane?Důkazů je dost a navíc se přiznal" ,,Uvidíte u soudu." odpověděl.

Wayne Grant seděl v soudní lavici naprosto klidně a uvolněně. Soud začal. ,,Po řádném studování lidských práv porota dospěla k závěru že pan Wayne Grant je sice vinen ale my ho odsoudit nemůžeme, jelikož jeho žena byla oficiálně mrtvá a pan Grant jí oficiálně zabil už před dvaceti lety. Člověk tedy, ačkoli to dříve neudělal a stejně pikal, neůže býti odsouzen za stejný čin dvakrát. Osvobozuji tedy Wayna Granta."

V soudní síni to zahučelo, ale pak se všichni zvedli a odešli. Jen poručík vyzvídal na detektivovi podrobnosti.
,,Pane vysvětlete mi to." říkal. ,,No, bylo to tak že před dvaceti lety paní Grantová nafingovala svojí smrt a ještě to dokázala udělat tak, aby to vypadalo že jí zabil její manžel. Soud mu prokázal vinu a tak šel sedět za vraždu kterou neudělal. Když byl propuštěn špehoval svou ženu a počkal na ní ve vlaku. Měl to nastudované a věděl že za ten samý čin nemůže být znovu odsouzen a tak jí zabil. Měl na to právo. Byl to muž v právu."
Autor dropik, 13.09.2010
Přečteno 582x
Tipy 2
Poslední tipující: 7Anno&nnym7
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ten film jsem neviděl. Inspiraci jsem měl od táborového vedoucího, který nám toto dal jako logickou hru. My jsme byli detektivem

17.08.2011 23:47:00 | dropik

Pěkný příběh, ale myslím, že inspirace byla použita z jednoho americkýho filmu. Tam byla ale hrdinkou žena. A film se myslím jmenoval "Dvojí obvinění".
Jinak ale pěkný...
Monika

24.02.2011 08:44:00 | Monča

Je to super, o tom jsem vůbec nevěděl. bylo to pěkný rozuzlení prstě ST :)

14.09.2010 12:13:00 | 7Anno&nnym7

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí