Kahhlo

Kahhlo

Anotace: Smyšlená povídka o pravém a jediném bohu.

Sbírka: Záhadný vesmír

On je velký a mocný. Jedině On vládne. Jediný skutečný vládce a bůh Země. Vládl dřív než přišli lidé, dřív než první tvor opustil moře a dřív než se na mořském dně usadily rostliny. Stvořil Zemi jako svou vlastní hračku, jen pro svou potřebu, na zkrácení věčnosti a může jí kdykoliv zničit. Z vroucí hmoty utvořil kámen a posílal na něj všemožné objekty, aby zjistil jak je pevný. Pak si usmyslel, že je moc chudý a nudný, a tak na něm vytvořil vodu. Celou Zemi pokryl vodou a jako své figurky do ní dal život. Po nespočet věků si s ním hrál, trýznil ho a sledoval jak se snaží přežít. Když se mu to omrzelo, opustil Zemi a tvořil další světy. A když se mu i ty omrzeli, vrátil se na Zemi. Když uviděl, jak se jeho figurky vyvinuly, vytvořil zemi a dovolil jim opustit vodu. S údivem sledoval, jak se jeho výtvory přizpůsobují půdě. Po milionech let, kdy pozoroval život zjistil, že život zapomněl na svého stvořitele, a tak opustil Zemi a doufal, že si život vzpomene. Ale když se vrátil, zjistil, že život na něj zanevřel a zapomněl. A tak přivolal potopu, která zaplavila celou zemi a zahubila všechen život.

Na celé věky opustil Zemi, ale pak se vrátil aby napravil svůj neúspěch. A znovu pod hladinou stvořil život. A znovu si s ním hrál a trýznil ho. A pak ho opět opustil. Novému životu se bez něj dařilo dobře. Byl svobodný, bez krutého a všemocného vládce. Ale po dlouhé svobodě opět přišlo utrpení. Pán života se vrátil, ale když zjistil, že si na něj život pamatuje, daroval jim zemi a rozum a s nadšením sledoval, jak se rozumný život rozvíjí. Život mu byl vděčný a On spokojeně sledoval úspěch svého díla. Ale žádná radost netrvá napořád, a tak ho jeho úspěch omrzel. A znovu se vydal na cestu nekonečným kosmem dohlížet na jiné světy. A země opět začala zapomínat. Jen malá hrstka nezapomněla a prosila o jeho návrat. On vyslyšel jejich prosby a vrátil se. Byl ale zklamán. Země zapomněla. A tak, rozhořčen již z druhého nezdaru, seslal na Zemi obrovský vroucí kamenný kolos hořící nekonečným ohněm. Vše bylo zničeno, krom hrstky věrných, kteří měli dovoleno se k němu přidat na jeho poutích kosmem. Kolos byl tak pevný, že z tvrdé Země odštípl velký kus kamene. A tu napadlo jednoho z věrných, aby Zemi nezatracoval, ale opravil jí a stvořil poslední život s ním jako se správcem. A On tak udělal. Opravil Zemi a stvořil život a zanechal jednoho ze svých věrných jako správce. Miliony let pozoroval jak si správce povede a když usoudil, že si vede dobře, daroval mu část své moci a pak se se svými věrnými vydal kosmem dál.

Správce po vzoru svého pána vytvořil zemi, ale nechal život ať se sám rozhodne kde bude jeho domov. A život se rozhodl. Některý život zůstal ve vodě, jiný obydlel zemi. Po miliardy let se život vyvíjel a žil v poklidu. Správce mu vyprávěl příběhy o jeho stvořiteli. Nechtěl aby život zapomněl a byl zničen. A život vždy poslouchal. Pak ale život dostal rozum. Přestal poslouchat příběhy a vytvořil si vlastní božstva a vlastní příběhy. Správce ale nepřestával vyprávět, ale když zjistil že život neposlouchá, vzal na sebe podobu nejrozumnějšího života a začal ukazovat moc která mu byla darována. Tvořil ostrovy a zase je nechával potopit, nechal sopky ať chrlí žhavý kámen, tvořil vodu uvnitř země, vytvořil nebe a nechal z něj padat vodu. Ale život nevěřil. Správce byl zklamán. Věděl jaký osud čeká život pokud si nevzpomene. Ale pak ho napadlo vzít na sebe podobu falešných bohů života a sdělit jim příběhy, které kdysi vyprávěl. A život začal poslouchat. A když dopověděl poslední příběh, stal se pro život novým bohem. Správce ale nechtěl být uctíván, a tak na sebe opět vzal podobu nejrozumnějšího života a říkal, že je vyslancem boha. Nemnoho z nejrozumnějšího života mu uvěřilo, ale ti co uvěřili ho začali následovat. Poslouchali jeho příběhy a vzpomněli si na svého pravého a jediného boha. Naučili se prosit o návrat tak, aby je On slyšel. A On je vyslyšel.

On se vrátil i se svými věrnými a pozoroval jak se správci daří. On byl zklamán, že život skoro zapomněl, ale byl i potěšen z dohledu správce. Chtěl zničit ty, co zapomněli, ale správce nechtěl aby jeho dílo zmizelo. A On mu vyhověl. Pak věky sledoval správce jak vypráví příběhy věrným a když věky skončili, On se ukázal všem věrným. Svou mocí vytvořil novou zemi a daroval jí věrným a věrní dar přijali. Pak opět opustil Zemi.

Nejrozumnější život se ale stal rozumnějším a naučil se plout po vodě. A tak se ti co zapomněli dostali do země věrných. Poslouchali jak správce věrným vypráví příběhy, ale nevěřili. Správce chtěl pro věrné vlastní zemi, a tak vytvořil daleko od všech zemí velký ostrov kam spolu s věrnými odešel. Život se ale množil a věrní se brzy nevešli na svůj ostrov. Správce dostal nápad. Věrné odvedl do všech zemí aby zde žili spolu s těmi co zapomněli a na každé zemi určil jednoho věrného, který zaujme jeho místo. Vyvolené naučil všechny příběhy, aby je mohli vyprávět dál a daroval jim posla, který bude svým mocným hlasem prosit aby se On vrátil. A pak správce odešel od života, ale nepřestal na život dohlížet.

Život se začal opět sám rozvíjet a vyvolení vyprávěli příběhy věrným a předávali je dalším generacím aby nezapomněli. Věrní začali boha nazývat jménem Kahhlo. Zapomněli jakou má Kahhlo podobu, ale z příběhů zjistili, že přichází jen když hvězdy zaujmou správné postavení. A tak čekají až hvězdy zaujmou svá místa. I já čekám. Proto vyprávím tento příběh o tom, jak Kahhlo stvořil Zemi. Já jsem poslední z rodu vyvolených. Mou povinností je vyprávět příběhy a vést věrné. Bylo mi sděleno správcem, že postavení hvězd se blíží. Kahhlo brzy přijde a opět nastolí svou vládu.
Autor DigBallz, 16.10.2016
Přečteno 768x
Tipy 2
Poslední tipující: CoT, hanele m.
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

za prvé, tohle je téma, které je mi v těchto dnech ani nevím proč strašně blízké. za druhé tam popisuješ obrazy, které jsem jakoby už někde viděl, tím chci říct, že nad tím prostě přemýšlím. ale teď přichází za třetí - jako celek to působí dojmem obrazu rozstříhaného na malé kousky, které někdo v rychlosti slepil špatně. nebo je to jako popis obrazu, ale strašně zkratkovitý, jako bys chtěl říct všecky věci najednou a rychle. je tam vše, ale v těžko stravitelné podobě. a ještě za čtvrté, asi jsem to stejně pochopil po svém.

17.10.2016 13:58:33 | CoT

ze začátku se mi to líbilo hodně, ale pak jsem se trochu zamotala ve všech těch životech s přívlastky - kdybys to trochu víc propracoval, oživilo by se to - nějaká přímá řeč třeba by to trochu rozhýbala - takhle je to trošku jako začátek Bible, který je jen výčtem, který obyčejného čtenáře bez víry může odradit jednou provždy - vím, že tohle je jen povídka, ale i ta by snesla větší propracovanost - a pak by se od ní dalo odrazit a napsat cyklus příběhů - takovou Kahhlo - bibli - :o) čímž se nechcu dotknout nikoho z věřících samozřejmě
znáš Černošský pánbůh a páni izraeliti? :o) je to jiný žánr ale vzpomněla jsem si tu na tu knihu

16.10.2016 11:34:21 | hanele m.

já vim že sem to trochu zamotal, ale nějak mě nenapadlo jak to udělat méně zamotaný :D

16.10.2016 11:38:27 | DigBallz

a já myslela, žes to motal schválně :oD
jasně že vím, že ne schválně - znám to - nemám trpělivost na psaní prózy - když to jde krátce a nekošatě, jde mi to mnohem líp - ale stejně píšu radši básničky - není to taková dřina s hlavou a patou a vším mezi tím :o)

16.10.2016 11:41:31 | hanele m.

básniček mam dost na jíný stránce, taky je sem dám, ale až mi dojdou příběhy :D

16.10.2016 11:44:47 | DigBallz

já mám příběhy - ty dobré - ráda, nic proti nim - jen na netu se ty dlouhé hůř čtou - není na ně dost času a trpělivosti
a líbí se mi neobvyklá jména - proto jsem se chytla na udičku Kahhlo :o)

16.10.2016 11:47:27 | hanele m.

je to původně myšlený jako doplněk k ostatním povídkám kde se bude vyskytovat, třeba v mojí povídce Les.

16.10.2016 11:49:05 | DigBallz

tak jsem se s tím "úvodem" k seriálu vlastně trefila :o)

16.10.2016 11:51:51 | hanele m.

úvod, co vzniknul až po prvnim díle? :D proč ne :D

16.10.2016 11:53:47 | DigBallz

heh - copak bys byl první kdo nedodržel při tvorbě chronologické pořadí? co třeba Star Wars nebo Pán prstenů a Hobit?

16.10.2016 11:58:34 | hanele m.

pokud vim, tak hobit byl psanej dřív než pán prstenů a u star wars se to točilo od 4 kvůli trikům :D

16.10.2016 12:02:28 | DigBallz

star wars se točily jako samostatný film, a až úspěch prvního filmu (epizoda 4) donutil jirku lukáše, aby začal natáčet další epizody, konkrétně pět a šest. no a pozdější fáma o tom, že už tehdy chtěl udělat 1,2 a 3, to je prostě dobrá reklama, nevěř tomu :D
jinak miluju příběhy, které nejsou zrovna chronologicky sestavené, znáš třeba profláklé pulp fiction.
hele, a zajímavá debata mezi tebou a hanele, doufám, že ti nevadí mé zapojení.

17.10.2016 15:02:05 | CoT

já měla na mysli filmy a to jak a kdy byly předloženy divákům - a že divákům návrat zpět nevadil :o)

16.10.2016 12:13:25 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí