Od nikud nikam

Od nikud nikam

Anotace: Hadej kam jsem zabloudil. Skotsko pry neni cool, rikali. Tak si jeden maly brnak vzal batoh a tahl do bavor. Pardon za diakritiku, zase ten telefon

Zkejsnout ve meste, kde maji lidi stale v oblibe ladovat penize do forbesu, to je radost. Diky ceskym draham clovek pozna podniky, kde neustale cinkani ovoce na kolotoci rozbiji jen hudba, reprodukovana z ocko Flirt. Posadis se v klidu na bar a servirka, znacne pri tele a s tetovanim Carpe Diem na predlokti, ti neochotne donese lahvace a ciga. Stihne k tomu antre dokonce dodat "sklenici nebo ne?" a pote se zase odkutali na svou prosezenou barovku, k neustale vyzvanejicimu telefonu. Pravdepodobne nervozni pritel se stejne imbecilnim tetovanim ve stylu "memento mori". Opodal na baru se dve maminy (znacne ovlivnene levnym vinem) dohaduji, jestli je lepsi pect kralika, nebo kure, jestli jdou do prace v 5, nebo az v 6 a vrcholne tema nastava, kdyz jedna z nich prohlasi, ze je ve stavu, kdy by dokonce domu jela autem. Particka mistnich pasru se predhani v tom, kdo zvladne vic lahvovyho a sbali tu hezci. Nedari se sni jednomu z nich. Do toho zazniva od zaneprazdnene servirky, ktera zmenila bod zajmu hypnotizovani orosene sklenice, na zvonici telefon "Husty, tak to je husty". Ty mas v hlave ale jen tu podelanou tabuli na nadrazi a vis, ze v tomhle vysmradenym pajzlu, kde cigaretovy kour meni fyzikalni skupenstvi z plynneho na kapalne, budes drepet jeste minimalne dalsi 3 hodiny. To vis, cesky drahy jsou peklo a ty hadry nasakly smradem ti pruvodci nevypere, ale az budes v tomhle moci provonenym kupe s listkem do postele v ruce, zivot bude hned o neco prijemnejsi. Mezitim si proste dej v tyhle putyce cigo, lahvace a pocitej chybejici zuby jedno z pasru. Muzes zkusit premyslet nad tim, co zavede normalniho cloveka v tuhle hodinu, do pajzlu jako je tenhle. Ale to je stejne, jako vysvetlovat cikanovi, proc je zeme kulata, nebo proc se chodi do prace. Na takovej mentalni prujem v 1 rano opravdu nemam. Potichu zatlacim prdel do barovky a popiju par piv protoze vim, ze celej zivot je jako beh kukuricnym polem v obleku ze zlatejch sedesatejch. Stale slysis jak to bylo fajn a super, ale obcas dostanes pres drzku. Proc to neni super i ted? Sedeli by tu oni? Sedel bych tu ja? 

Autor Alex Breez, 14.07.2015
Přečteno 1072x
Tipy 1
Poslední tipující: MARKO
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ma to správnou atmosféru. Osobně mám radši spisovnou češtinku...je umění v ní zvučně vykreslit prostředí.
Ale dočetla jsem do konce. A s nahořklým úsměvem. To je fajn.

15.07.2015 21:24:25 | MARKO

Diky :) ja byl vzdy spis vyznavac Bukowskeho stylu obcasneho vulgarismu a nespisovnosti. Ale urcite zkusim napsat neco, u ceho by ukapla slza i me ucitelce materskeho jazyka :D

15.07.2015 23:17:28 | Alex Breez

Bukowski umí chytře schovat do textu zajímavé myšlenky. Taky se mi líbí. Myslím, že kvalita překladu rozhoduje...

Budu se těšit na další kousky. Přeji hezké léto.

16.07.2015 07:21:57 | MARKO

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí