Svět zítřka, 2.část

Svět zítřka, 2.část

Anotace: Velaya píše další dopis.

6.7.2781
Drahý příteli,
události za poslední měsíce připomínají spíše výtisk jednoho z těch mnoha nudných spisů, které se denně ukládají do archivů. Pouze jedna věc by se dala označit za zajímavou. Earth byla vybrána mezi planetami za momentální útočiště Kanceláře. Kancelář se totiž neustále musí stěhovat, kvůli možnému útoku Xadských flotil. Takže na neurčitou dobu je naše planeta chráněna nepropustným štítem, nikdo se nedostane ven ani dovnitř. Teprve až dojdou zásoby, tak se Kancelář přesune jinam. Vzhledem k tomu, že Earth je jedna z mála mocných planet, které nejsou závislé na okolních planetách, myslím, že Kancelář zde pobyde dlouho. Ovšem jak dlouho, to nikdo neví. Můžou to být hodiny, můžou to být roky. Znamená to ovšem jednu věc. Každý obyvatel Earth je podroben drsnému výslechu, jestli není agentem Xadu. Mě ještě nepodrobili, ale očekávám každým dnem holodisk, že se mám dostavit před Palác Míru.
Mám strach. Bojím se, aby ze mě nevymámili vše, co si o celém systému Fyxisu. Že je mi jedno, jestli bude Kancelář zničena, že naopak sympatizuju s Xadem. Že naopak v nich vidím naše zachránce, a ne naše nepřátele. Pak budu zcela jistě deportována. Ale snad to nebude tak hrozné. Jen po mě budou chtít vědět, jestli nejsem špeh Xadu, což nejsem.
Opět se mi dostal do rukou starý svazek, tentokrát zakázaný. Jde o hru jakéhosi Shakespeara, jmenuje se Romeo a Julie. Měla jsem ho přeložit do vrsagru. To je úřední jazyk Fyxisu. Je to milostná tragédie. Vyvolala ve mě zvláštní pocity, nikdy jsem nic takového nepocítila. Cítila jsem se dobře, ale když jsem došla ke konci, bylo mi najednou špatně, jakoby se ve mě všechno sevřelo a cítila jsem na prsou zvláštní bolest. Nakonec mi začaly z očí padat jakési zvláštní slané kapky vody. Myslím, že se toto nazývá pláč, kdysi jsem o tom četla. Myslím, že to kdysi tak dělali všichni. Po tomto incidentu jsem pocítila jakousi vnitřní prázdnotu, smutek. Chtěla bych také zažít ten podivný cit, tu lásku. Prý je to krásné. Jestli existuje něco krásného, proč to neprožít? Proč Kancelář tolik lpí na tom, aby vymizely základní lidské pudy? Bohužel se jim to daří. Ale proč? Proč?
Velaya
Autor AnnieB, 09.01.2008
Přečteno 357x
Tipy 3
Poslední tipující: Johny Styx, .K.r.i.s.t.y.
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Fyxis dělá z lidí, a tuším že nejen z nich ale i ze všech podrobených (jiné slovo mě k tomu nenapadlo) nemysící otkoky Kanceláře. Mám-li být upřímný, uvítal bych nějaké informace o tom co je (jsou) Xad (Xaduové?).
Zvláštní jen, že lidé si nezachovali svou vlastnost nenávidět nadřízené... a pokud ano... Kancelář bude až se lidi naštvou, vykopnuta.

09.01.2008 14:43:00 | Johny Styx

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí