Acheron

Acheron

Anotace: část první - Zrada

Stál vysoko na kopci a sledoval město pod sebou. Bylo to jako dívat se na mraveniště, jak tam tak všichni pobíhají. Ale jen mravenci mají pořád co na práci. Stál tam a sledoval to hemžení a musel se smát. Byl to ale chladný smích. Začátek konce.
Nebe potemnělo, když k němu vztáhl své ruce. Až zlověstně tichým hlasem pronášel neznámá slova. Když se pak nad město stáhla mračna, jeho hlas zesílil. Přehlušil ho hrom a dlouho na sebe nenechal čekat ani blesk. Sjel z nebe zčista jasna a jako hladový pes se zakousl do střechy dřevěného domu na předměstí. Až teď jako by město vskutku ožilo. Plameny se šířily a lidé rychle spěchali k místu neštěstí, aby jim snad něco neuniklo.
Muži se podlomila kolena, ale jeho hlas zázračně sílil. Při pohledu na oblohu se zdálo, jako by snad měla přijít brzká záchrana – jako by mělo pršet. Když pak spadla první kapka, město propuklo v nové šílenství. To co měla být voda, bylo lepkavé, teplé a rudé… byla to krev. On tam jen seděl a smál se. Smál se, až se za břicho popadal. Seděl tam a jen se díval.
„Valete?“ i přes všechnu tu hrůzu zůstával ten mužský hlas klidný. Ale kouzelník se neobtěžoval ani otočit. „Tak přeci jsi přišel Dareku.“ Za mužem nervózně přešlapoval další, jeho bývalý společník. Darek měl sotva metr osmdesát, černé vlasy, v obličeji upravované strniště a oči s barvou ocelové šedi. Na sobě měl vysoké kožené boty, nohavice a na hrudi se mu houpal cár látky, který ještě nedávno připomínal tuniku. Stál za Valetem třímajíc v pravé ruce modře světélkující meč a v levé dřevěný štít.
„Věděl jsem, že tě nemohou zastavit, starý příteli. Žádná tlupa skřetů pro tebe nikdy nebyla překážkou… ale doufal jsem, že tě zadrží o chvíli déle.“ Stále sedící kouzelník mluvil nepřítomným hlasem, jako by to již nebyl ten, kterého znal. „Zastav to!“ Okřikl ho Darek neochvějným hlasem, ale kouzelník ho nevnímal. Namísto odpovědi se postavil a pohlédl na černovlasého muže. „Přidej se ke mně Dareku. A přežiješ.“ Utrousil Valet jakoby mimoděk, ale již v šedých očích jeho starého přítele se zračila jasná odpověď. Stačilo do nich jen pohlédnout. Další slova už byla zbytečná.
Darek věděl, že jeho soupeř vládne mocným silám a bylo by pošetilé doufat, že něco ze svého umění zapomněl. Jak jen se mu ale dostat na kobylku? Rozběhnout se? To by boj skončil dřív než začal. Sázet na to že se unaví? Nesmysl. Bojovník si vyprázdnil hlavu, protože všechny jeho myšlenky vedly k jeho konci. Rozhodl se tedy nepřemýšlet. Odrazil se ze zadní nohy, následoval krok a pak delší a ještě delší. Běžel. Kouzelníka jeho reakce zprvu překvapila. Pak ale rozpřáhl ruce, jako by chtěl Dareka obejmout. Těsně před ním však vzplála zem. Plameny šlehali vysoko. Darek však využil kouzelníkova oslepení a tnul mečem do plamene – ten se rozestoupil, jako by někdo to místo polil vodou. Jaký byl však jeho údiv, když za ohnivou stěnou nikdo nestál.
Valet se chechtal a běžel pryč z místa kde se mu Darek postavil. Chtěl si hrát na kočku a myš a Darek měl být myší. Neběžel dlouho, jen k úpatí hory. Pak už se jen zablesklo a byl ten tam.
Autor Alaric, 15.06.2008
Přečteno 356x
Tipy 2
Poslední tipující: Sarazin Faestred, Syala
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ja sa pozerám každý deň a stále nič... Tak sa premôž, vylez z postele a zapnit net :) Inak skoré uzdravenie prajem

27.06.2008 16:42:00 | Syala

Sarazin Faestred: Buďte bez obav, dočkáte se. Teď jsem zrovna marodnej, takže nemám moc náladu vylejzat z pelechu, ale smolím... A až to dosmolím, tak to šoupnu sem. ;)

26.06.2008 22:26:00 | Alaric

Čakáme a furt nič

26.06.2008 19:30:00 | Sarazin Faestred

Anubiz: Conana jsem viděl jen film - knížku jsem nečetl. A z tohodle příběhu nevycházím. povídka dostala jméno podle konce - tedy... podle konce v ní zmiňovaného města. :) Ale to bych prozradil už příliš. :) Na tohle si budete muset počkat... ;)

22.06.2008 23:45:00 | Alaric

povídka dobrá, to jo, ale... nečetl ty jsi Howardova Conana. Ono, Acheron se tam jmenovalo jedno království. Neber to zle, ale přece, bylo toho ady hodně podobného (viz. Cintra, Bouře v horách)

22.06.2008 18:49:00 | 1984

Auril omlouvám se, že jsem zaměnil pořadí. O:-) Tvůj komentář mě rozhodně nijak urazit nemohl. Neboť jak sám říkáš, žádal jsem o něj.
Mluvíš o detailech... a zrovna teď přemýšlím, kde by se jaký hodil. Pokud narážíš třebas na popis Dareka a tak nějak zapomenutý obraz našeho čaroděje, přiznávám že tohle jsem opoměl. Jistojistě to napravím. Navíc ale... zdá se mi to tak záhadnější. Co je na tom pravdy nevím. Možná jen moje představa.
K přímé řeči na nový řádek. Je pravdou že příspěvek by byl přehlednější, ale mě samotnému by to kazilo pocit jekés takés úhlednosti. Něco s tím provedem... Co? No přidáme ten to říká tomuhle. Při nejhorším. :)

17.06.2008 18:27:00 | Alaric

Páni, ako nezvyklo veľa komentov...ale k veci.
Zdá sa mi to, alebo máme zlého čarodeja a dobrého hrdinu? Ak budeš pokračovať, skús sa vyhnúť šablónam. Ak vieš čo tým myslím.
Za druhé, ak budeš pokračovať, skús napísať aj niečo iné ako boj a akciu. Napríklad čo sa jednému z nich honí hlavou, dáka spomienka na ich spoločnú minulosť a tak

Sarazin Faestred: Neboj se, nejedu podle žádné šablony, ikdyž by se to tak mohlo zdát. Nicméně zlý čaroděj i onen kladný hrdina jsou opravdu postavyčky, které tam vystupují ;) Absence myšlenek je zcela záměrná - když by si stál proti nepříteli s úmyslem ho zabít, těžko budeš přemýšlet nad tím, co jste předtím zažili.

Jinak jsem rád, za další komentáře k dílku.

17.06.2008 18:21:00 | Alaric

Páni, ako nezvyklo veľa komentov...ale k veci.
Zdá sa mi to, alebo máme zlého čarodeja a dobrého hrdinu? Ak budeš pokračovať, skús sa vyhnúť šablónam. Ak vieš čo tým myslím.
Za druhé, ak budeš pokračovať, skús napísať aj niečo iné ako boj a akciu. Napríklad čo sa jednému z nich honí hlavou, dáka spomienka na ich spoločnú minulosť a tak

17.06.2008 06:31:00 | Sarazin Faestred

Mě se to líbílo. Já neumím příliž kritizovat ale podle me je to dobré.A až sem někdy napíšu povídku já snad se jí dostane dobré kritiky. Lidi okolo mě se ve Fantasy příliž neorientují pokud se tomu tak dá říct. :)

16.06.2008 21:16:00 | Miogi

Na mě je to dost zmatené, asi by to chtělo trochu více propracovat a přidat detaily. Také jsem se neorientovala v přímé řeči. Jestli můžu poradit, přímou řeč piš vždy na nový řádek, je to mnohem přehlednější a čtenář se pak nemusí stále vracet, aby pochopil kdo, co a komu říká.
Odrazil se ze zadní nohy - to mi evokuje, že Darek má čtyři nohy:)možná by bylo lepší napsat - odrazil se z levé, pravé nohy nebo tak něco.
Jinak povídka je teprve na začátku, tak těžko posoudit co se z toho vyklube. Doufám, že tě můj koment neurazil, já určitě nejsem nějaký super psavec, abych mohla udílet rady. Jen jsem chtěla napsat některé své postřehy, ostatně řekl sis o ně :)

16.06.2008 14:47:00 | Auril

nie to je v pohode :) napísala som to len tak, lebo mi to prišlo zaujímavé, aká náhoda :) tá kniha tu na literi ešte nie je, ale bude. Takže vlastne si tu z nás dvoch s tým menom skôr ty

15.06.2008 14:48:00 | Syala

Syala: K tomu jménu... Tohle bude opravdu jen náhoda. Přiznám se, že jsem tu registrovaný od včerejška (tedy... možná od dnes od brzkého rána cca 1 hodina ráno) a ještě jsem nestačil přečíst příliš mnoho povídek. Vlastně jsem využil překliku kamarádky, co mi hodila tuhle stránku a drobet jsem jí proklepnul.

15.06.2008 14:43:00 | Alaric

Mňa ako čitateľa si hodil do vody - a teraz plávaj! Ale také príbehy mám najradšej, preto ten tip :) A keďže si nechal napínavý koniec, tvoja otázka, či máš pokračovať, je trochu smiešna - samozrejme, že pokračuj :) som zvedavá, čo z toho bude. Zatiaľ sa mi to dosť páčilo. Iba tak mimochodom, ja som meno Darek pred týždóm použila v rozpísanom románe :)

15.06.2008 14:39:00 | Syala

Tak lidičkové... Pusťte se do mě. Jsem zvědavý na Váš komentář k tomuhle dílku. Píšu docela rád a měl bych ohromnou radost, kdyby se tady objevila nějaká ta kritika. Ať kdyžtak vím na čem bych měl zapracovat, co vylepšit a hlavně... jestli stojíte o pokračování. O:-)

S pozdravem Alaric

15.06.2008 14:34:00 | Alaric

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí